נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
הסתדרות 480-100

ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיאוטיזםמסתמן: גם בחינוך המיוחד ילמדו יחד עד 15 ילדים

מסתמן: גם בחינוך המיוחד ילמדו יחד עד 15 ילדים

במקביל, במשרד החינוך בודקים האם ניתן לעבור מלמידה במשמרות ללמידה מלאה. הבעיה הגדולה כרגע: ההסעות

אחרי שמשרד החינוך הודיע כי ילדי הגנים וכיתות א’ עד ג’ יחזרו ללימודים ביום ראשון הקרוב (3.5) בקבוצות של 15 תלמידים, הוחלט לנסות להצמיד גם את ילדי החינוך המיוחד לאותה מתכונת. המשמעות: לאחר אישור של המתווה החדש מחר, צפויים בכיתות החינוך המיוחד וגם בכיתות הקטנות בבתי הספר הרגילים ללמוד 8-12 תלמידים, לפי גודל הכיתה, ולמעשה כל הילדים ביחד.

כזכור, ילדי החינוך המיוחד היו הראשונים לשוב ללימודים כחלק מהחזרה ההדרגתית לשגרה אחרי הפוגת משבר הקורונה. לפי הנחיות משרד הבריאות, הילדים למדו עד עתה בקבוצות קטנות של עד שלושה תלמידים יחד עם שניים או שלושה אנשי צוות. הלימודים התבצעו במשמרות של 3 שעות, וכל ילד הגיע לגן או לבית הספר שלוש פעמים בשבוע.

כעת, מקווים הורים לילדים מיוחדים, נעשה עוד צעד בדרך לשגרה הרגילה בבתי הספר של החינוך המיוחד. בשלב זה עדיין לא ברור האם ניתן לעבור כבר עכשיו מלימודים במשמרות ללימודים על פני שבוע מלא ושעות מלאות. על פניו, ברגע שמותר להכניס לכיתה את כל הילדים, יש מספיק כוח אדם לעבור ללמידה במתכונת מלאה. נעדכן כמובן ברגע שיהיו החלטות נוספות.

אחת הבעיות הגדולות שעדיין ניצבות בפני חזרה תקינה של החינוך המיוחד לשגרה היא ההסעות. עד עתה לא מצליחים במשרד החינוך וברשויות המקומיות לדאוג להסעות שיביאו ילדים אל מוסדות החינוך ובחזרה הביתה. ילד שלהוריו יש רכב והם יכולים להסיעו, עוד איכשהו מסתדר בשלב זה, אבל מי שלא ניצב בפני בעיה גדולה.

הורים ששוחחו עם “שווים” הביעו שביעות רצון מההחלטה לאפשר לימודים בקבוצות גדולות, אולם מצד שני אמרו: “איזה טעם יש בזה אם אין הסעות שמביאות את הילדים לבית הספר?”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות