ביום ראשון הקרוב (3.5), אחרי הפוגת קורונה ממושכת, יחזרו תלמידי כיתות א’ עד ג’ לבתי הספר באופן כמעט מלא – חמישה ימים בשבוע, חמש שעות בכל יום. במסגרת זו שבים לספסל הלימודים גם הילדים המשולבים, הזכאים לסל סיוע מהמדינה.
לפי מתווה משרד החינוך שהופץ היום, התלמידים המשולבים ילמדו על פי המערכת הכיתתית שלהם. “בהתאם לתוכנית הלימודים האישית של כל ילד, יינתן לו מענה לימודי וטיפולי כמו בשגרה, ככל הניתן”, נכתב בהנחיות. “הסייעת האישית תלווה את התלמיד הזכאי לתמיכה זו בשגרה”. לגבי תלמידים משולבים הלומדים בכיתות רגילות ומקבלים מענה מהסל המוסדי, נכתב כי “הם ימשיכו לקבל מענה זה, ככל הניתן” .
מה לגבי הילדים המשולבים בשכבות ד’ עד ו’? בשלב זה, כמו הילדים האחרים, הם אינם חוזרים לשגרת לימודים רגילה, ועבורם תגובש מערכת אישית בתוך בית הספר, ככל שניתן, או במוקד של הרשות המקומית בתיאום עם הרשות. תלמידי ד’ עד ו’ הלומדים בכיתות רגילות ומקבלים בשגרה מענה מהסל המוסדי, ימשיכו לקבל תמיכה בהתאמה למערך הלמידה הכיתתי בלמידה מהבית.
תלמידי ד’-ו’ הלומדים בכיתות הרגילות וזכאים לסל אישי, המענה האישי יינתן להם במוסד החינוכי בו הם לומדים בשגרה, או במוקד של הרשות המקומית. המענה הלימודי והטיפולי יינתן בהתאם למערכת אישית שתגובש. התלמיד ימשיך להשתתף בלמידה הכיתתית המתקיימת מהבית, והסייעת האישית תלווה אותו.
תלמידים הלומדים בכיתות ד’-ו’ לחינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, המענה יינתן במוסד החינוכי בו הם לומדים בשגרה, ככל שניתן, בהתאם למערכת שתגובש וביחידות קפסולה של עד שלושה תלמידים ועד שני אנשי צוות. יום הלימודים יסתיים על פי המערכת הבית ספרית בעת חירום.
כיתות חינוך מיוחד משכבת א’-ג’ בבתי הספר הרגילים יפעלו במתכונת זהה לילדים האחרים בשכבות אלה.