נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאוטיזםאלה ההנחיות לחזרת הילדים המשולבים בבי"ס יסודי

אלה ההנחיות לחזרת הילדים המשולבים בבי”ס יסודי

מה קורה עם הילדים המיוחדים בכיתות א'-ג' שחוזרות לבית הספר, ומה קורה עם המשולבים בשכבות ד'-ו'. אלה הפרטים

ביום ראשון הקרוב (3.5), אחרי הפוגת קורונה ממושכת, יחזרו תלמידי כיתות א’ עד ג’ לבתי הספר באופן כמעט מלא – חמישה ימים בשבוע, חמש שעות בכל יום. במסגרת זו שבים לספסל הלימודים גם הילדים המשולבים, הזכאים לסל סיוע מהמדינה.

לפי מתווה משרד החינוך שהופץ היום, התלמידים המשולבים ילמדו על פי המערכת הכיתתית שלהם. “בהתאם לתוכנית הלימודים האישית של כל ילד, יינתן לו מענה לימודי וטיפולי כמו בשגרה, ככל הניתן”, נכתב בהנחיות. “הסייעת האישית תלווה את התלמיד הזכאי לתמיכה זו בשגרה”. לגבי תלמידים משולבים הלומדים בכיתות רגילות ומקבלים מענה מהסל המוסדי, נכתב כי “הם ימשיכו לקבל מענה זה, ככל הניתן” .

מה לגבי הילדים המשולבים בשכבות ד’ עד ו’? בשלב זה, כמו הילדים האחרים, הם אינם חוזרים לשגרת לימודים רגילה, ועבורם תגובש מערכת אישית בתוך בית הספר, ככל שניתן, או במוקד של הרשות המקומית בתיאום עם הרשות. תלמידי ד’ עד ו’ הלומדים בכיתות רגילות ומקבלים בשגרה מענה מהסל המוסדי, ימשיכו לקבל תמיכה בהתאמה למערך הלמידה הכיתתי בלמידה מהבית.

תלמידי ד’-ו’ הלומדים בכיתות הרגילות וזכאים לסל אישי, המענה האישי יינתן להם במוסד החינוכי בו הם לומדים בשגרה, או במוקד של הרשות המקומית. המענה הלימודי והטיפולי יינתן בהתאם למערכת אישית שתגובש. התלמיד ימשיך להשתתף בלמידה הכיתתית המתקיימת מהבית, והסייעת האישית תלווה אותו.

תלמידים הלומדים בכיתות ד’-ו’ לחינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, המענה יינתן במוסד החינוכי בו הם לומדים בשגרה, ככל שניתן, בהתאם למערכת שתגובש וביחידות קפסולה של עד שלושה תלמידים ועד שני אנשי צוות. יום הלימודים יסתיים על פי המערכת הבית ספרית בעת חירום.

כיתות חינוך מיוחד משכבת א’-ג’ בבתי הספר הרגילים יפעלו במתכונת זהה לילדים האחרים בשכבות אלה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות