נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהאזינו: חנות עם מדרגות בכניסה טוענת שהיא נגישה

האזינו: חנות עם מדרגות בכניסה טוענת שהיא נגישה

חנויות אורתופדיה לנכים מחויבות בנגישות, אך בדיקת "שווים" מעלה שבמציאות זה נראה אחרת

מספר חנויות למכירת ציוד אורתופדי, שמשרתות בין היתר את לקוחות קופות חולים מאוחדת, אינן נגישות לנכים – על פי בדיקה של ״שווים״. תנאי המכרז של קופת חולים מאוחדת מאוקטובר 2017 דורשים במפורש הנגשה מלאה של החנות: “החנות תהא נגישה לנכים (בין אם בפתרון נגישות קבוע ובין אם בפתרון נגישות נייד, והכול בהתאם להוראות כל דין). יודגש, כי הנגישות לנכים נדרשת הן לתוך החנות עצמה, והן לתוך החדר המיועד לביצוע התאמת המדרסים ו/או האביזרים האורתופדיים״. 

המצב בשטח שונה לגמרי. הגישה היחידה לחלק מהחנויות שנבדקו היא באמצעות מדרגות בלבד, כך שגם קהלים אחרים (בני הגיל השלישי, למשל) סובלים ממנה. התקשרנו לבס״ד אורטופדיה בירושלים והצגנו את עצמנו כנכים בכיסא גלגלים, ושאלנו אם החנות נגישה. לאחר שקיבלנו תשובה חיובית, שאלנו אם הכניסה לא כוללת מדרגות. התגובה הייתה: ״יש 2-3 מדרגות… אולי יעזרו לכם״ (האזינו לשיחה). בסניף של בני ברק יש רמפה, אבל צריך לתאם את הביקור מראש כדי שהצוות יוכל להוציא אותה. 

בדיקה בחנויות נוספות שמשרתות את לקוחות מאוחדת חשפה ליקויים דומים. הכניסה ל״צעדי בריאות״ במודיעין עילית כוללת 10 מדרגות. גם בחנות הזו אמרו לנו שאפשר להיכנס באמצעות רמפה, אבל בתיאום מראש, מה שהופך את כל העניין לבלתי-מעשי.  

״מירב אורתופדיה״ בירושלים אמנם נגישה לכניסה בכיסא גלגלים, אבל אינה כוללת חדר טיפולים נגיש, אף שחדר כזה נדרש בתנאי המכרז בשביל לשמור על פרטיות המטופלים, ואת תגובת החנות לא הצלחנו להשיג.  

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: ״הנגשת מקום השירות הינה תנאי לזכייה במכרז, וכן תנאי בהסכם ההתקשרות שנחתם עם כלל הספקים שזכו במכרז. הטענות העולות מהבדיקה, נבחנות בימים אלה מול אותם ספקים. לאחר סיום הבדיקה תפעל מאוחדת בעניין זה בהתאם לתנאי ההסכם״. 

נתקלתם בחנות אורתופדיה לא נגישה? ספרו לנו בפייסבוק 

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות