נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםכך תנגישו את מפגשי הזום לילדים/אנשים עם צרכים מיוחדים

כך תנגישו את מפגשי הזום לילדים/אנשים עם צרכים מיוחדים

מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה הוציא מסמך עם הנחיות כיצד לסייע לאנשים עם מוגבלות בפעילויות מקוונות

משבר הקורונה מחייב את כולנו לעשות התאמות ושינויים בחיים. אחד מהם נוגע לפעילות שאנו מבצעים מרחוק בתחומי העבודה, הלימודים, הקשרים החברתיים ועוד. עד כמה שהדבר קשה לכולם, הוא קשה עוד יותר עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, הנדרשות להתאמות ייחודיות נוספות כדי להצליח לתקשר דרך הזום ותוכנות אחרות לעבודה מרחוק.

בימים האחרונים פירסם מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה מסמך ובו קווים מנחים כיצד לסייע לאנשים עם צרכים מיוחדים להתמודד עם האתגר החדש. את המסמך הפיק צוות המשרד יחד עם שולמית כהן, מפקחת ארצית על החינוך המיוחד לתלמידים עיוורים ולקויי שמיעה במשרד החינוך.

באופן כללי, ממליצים מנסחי המסמך להציג למשתתפים בפתיחת המפגש את התוכנית הצפויה להם: מי האנשים שישתתפו, מה יהיה רצף הנושאים, ובאילו אמצעים יועברו התכנים (דיון, מצגת, סרטון וכדומה).

אחר כך מומלץ להציג את כללי המפגש. למשל, השתקת מיקרופונים גורפת, או לחלופין מתן הסבר לזמני פתיחת המיקרופונים, בקשה להשארת מצלמות פתוחות, עידוד השתתפות באמצעות צ’אט וכו’. כדאי להסביר את חשיבות הכללים, וכיצד יסייעו לכל המשתתפים ליהנות מהמפגש המקוון.

בנוסף, מומלץ לפרט את חלוקת התפקידים בין מארגני המפגש – מי יוביל את המפגש בווידיאו ומי ינהל את הצ’אט, וגם מי האדם שאמון על מתן סיוע טכני למשתתפים לאורך המפגש.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אם צפויות פעילויות אינטראקטיביות מקוונות, כדאי לשלוח למשתתפים מראש קישורים להורדה, דוגמת שאלוני קהוט וסרטוני וידיאו.

בהמשך המסמך מציגים מחבריו המלצות להנגשת פעילות מרחוק לפי סוגי מוגבלות: מוטורית, קוגניטיבית, אוטיזם, מוגבלות בראייה ובשמיעה. והנה ההמלצות לפניכם:

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות