נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשילייפסטיילילדה בת 3 עם שיתוק מוחין ומלא סטייל

ילדה בת 3 עם שיתוק מוחין ומלא סטייל

תכירו את פינלי הקטנה ואת אמה כריסטינה, שמצטלמות בבגדים תואמים ומפיצות מודעות לשיתוק מוחין

מערכת שווים


כריסטינה סמולווד ובתה בת השלוש פינלי מקליפורניה אוהבות להתלבש בבגדים תואמים ולתעד את חייהן בתמונות מתוקות ברשת. בשנים האחרונות זהו טרנד אופנתי מוכר, אבל פינלי הקטנה היא פאשניסטה לא שגרתית: היא גם מתמודדת עם שיתוק מוחין, וגם עושה את זה עם המון סטייל.

משתפות פעולה עם עסקים שמייצרים בגדים ייחודיים. כריסטינה ופינלי. צילומים מתוך פייסבוק

פינלי נולדה עם שיתוק מוחין ספסטי, שגורם לנוקשות בשרירי פלג הגוף התחתון. האם ובתה מצטלמות בתלבושות מקסימות שמתאימות היטב לעזרים שעימם פינלי הולכת, ומשתפות פעולה עם עסקים קטנים בסביבה שמייצרים בגדים ייחודיים. העסקים הקטנים משתפים תמונות של כריסטינהופינלי לובשות את החולצות, וכך משפחות אחרות מקבלות עידוד ליצור קשר ולספר את סיפורן. שיתופי הפעולה האלה הובילו לכך שלעמודי האינסטגרם והפייסבוק שלהן יש כבר כמעט 70 אלף עוקבים!

בבלוג שלה, fifiandmo.com, מספרת האם בגילוי לב על חיי המשפחה לצד המצב הרפואי. היא החלה לכתוב את הבלוג כשבתה הייתה בת כשנתיים, ולאחר שנה קשה במיוחד שבה איבדה את חמותה וגילתה שבתה המאומצת מתמודדת עם שיתוק מוחין.

“אחרי שנה וקצת של ניסיונות להיכנס להיריון, גילינו שיש לי רזרבה שחלתית נמוכה ושלא אוכל להיכנס להיריון באופן טבעי”, היא מספרת בבלוג, שצבר עשרות אלפי קוראים בתוך זמן קצר. “אחרי מחשבה מרובה החלטנו לאמץ, וכמעט מיד הכרנו זוג צעיר שמצפה לתינוקת”.

כריסטינה ובעלה היו נרגשים וציפו לתינוקת בתוך כמה חודשים, אבל כמה שבועות לאחר מכן ילדה האם הביולוגית מוקדם מהצפוי – בשבוע 31 בלבד.

הלידה המוקדמת גרמה לדימומים במוח, שהובילו לשיתוק מוחין אצל התינוקת. “נאמר לנו שהתפתחותה תהיה מעוכבת וייתכן שלעולם לא תצליח ללכת, אבל התחלנו לטפל במצב מוקדם ככל האפשר, ואנחנו בדרך הנכונה”, אומרת כריסטינה.

צפויה לעבור עוד עשרות ניתוחים. פינלי הקטנה מפיצה מודעות וסטייל

הבלוג מאפשר למשפחה לגייס תרומות, שיעזרו לממן את הטיפולים והניתוחים הרבים שעוברת פינלי ולהקל על מצבה. האם מעריכה שעד גיל 15 תזדקק פינלי לעשרות ניתוחים נוספים. באמצעות הבלוג מצליחה כריסטינה לעורר מודעות חברתית לשיתוק מוחין, לתרום לכלכלה המקומית וגם ליצור קשר עם משפחות נוספות, שלעתים קרובות מרגישות בודדות במצבן.

“אני כל כך שמחה שאנשים מעודדים את פינלי כשהם פוגשים אותה ולא מפחדים מהמוגבלות שלה”, אומרת כריסטינה, “אני מקווה שאנשים שמודעים למצבנו גם נחמדים יותר לאנשים עם מוגבלות”.

לאתר fifiandmo

רוצים לראות את פינלי רוקדת? לחצו פליי

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

קראו עוד בשווים

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות