נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותאחרי הפרסום ב"שווים": הוקפא החוק ש"נועל" דיירים במעונות

אחרי הפרסום ב”שווים”: הוקפא החוק ש”נועל” דיירים במעונות

במשרד הרווחה נימקו: "לא מקדמים כרגע חקיקה בכנסת". גם ללא החוק, נאסר כרגע לבקר דיירים עם מוגבלות

לאחר הפרסומים בעיתונות, גם כאן ב”שווים”, החליט משרד הרווחה להקפיא את הצעת החוק המבקשת לאסור על דיירים עם מוגבלות המתגוררים במעונות לצאת מהם, וכן על בני משפחה ואנשים אחרים לבקר אותם. זאת, במטרה למנוע הדבקה של דיירים ואנשי צוות בקורונה, וכן הדבקה של אנשים מחוץ למעונות. החוק אמור היה לחול גם על קשישים וגם על קטינים המתגוררים במסגרות מחוץ לבית הוריהם.

במשרד הרווחה אישרו ל”שווים” כי הצעת החוק אכן הוקפאה וטענו כי הסיבה לכך היא ש”לא מקדמים כרגע חקיקה בכנסת”. יש לציין כי גם ללא החקיקה המצב בשטח הוא שדיירים אינם יכולים לצאת מהמעונות וקרוביהם אינם מורשים לבקר אותם. החוק, לפי משרד הרווחה, נועד בין השאר להסמיך את שר הרווחה לשנות את מדיניות הביקורים לפי הצורך.

חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) פירסמה אמש בדף הפייסבוק של מטה המיוחדים של המפלגה כי פנתה למשרד הרווחה בבקשה “לעצור את האיוולת שבחקיקה האוסרת ביקורים של הורים במוסדות ובהוסטלים”. בתגובה, כתבה אלהרר, נמסר לה כי לעת עתה החקיקה לא תקודם, אולם עדיין אוסרים כניסה. “בכוונתי להמשיך ולטפל בנושא עד אשר יאפשרו להורים להיכנס מוגנים”, היא הבטיחה. “אין לנו אפשרות להפקיר את הצעירים והצעירות האלה בחסות הקורונה”.

הפרסומים על כוונת משרד הרווחה לחוקק חוק בזק גררו ביקורת חריפה. בארגון בזכות טענו כי ישנן דרכים פחות קיצוניות כדי לאפשר הגנה על האוכלוסיות המוחלשות ועל הציבור הכללי מבלי לפגוע בזכויות אדם בסיסיות. נעמה לרנר מבזכות אמרה לעיתון “הארץ” כי “החוק מנצל את הצורך בהגנה על האוכלוסייה ואת החשש שבו נמצאים כלל האזרחים, כדי להטיל על אנשים עם מוגבלות, קשישים וילדים במסגרות חוץ-ביתיות הסגר וניתוק מלא מהקהילה ומבני משפחותיהם. הזכות של קבוצות מוחלשות לקשר עם המשפחה, לחירות, לחופש תנועה ולשוויון עם כלל הציבור לא ממש נספרת בימים אלה”.

גם באגודה לזכויות האזרח מתחו ביקורת על תהליך החקיקה. “באישון לילה פירסם משרד הרווחה במחטף תזכיר חוק שנותן לשר הרווחה סמכות גורפת לפגוע בזכויותיהן של האוכלוסיות המוחלשות ביותר, ועוד לתקופה שמתחדשת כל 21 יום הנתונה לשיקול דעתו הבלעדי”, נמסר מהאגודה. “עצירת ביקורים תפגע באופן קשה בבריאותם ובשלומם של חלק מדיירי המוסדות ותמנע מעין חיצונית לבדוק את מצב הדיירים. גם במסגרת המאבק בנגיף, אפשר היה למצוא פתרונות סבירים יותר ופוגעניים פחות”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות