נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםסוף הסיוט? ממחר הורים יכולים לחזור לבקר את הילדים בהוסטלים

סוף הסיוט? ממחר הורים יכולים לחזור לבקר את הילדים בהוסטלים

כך הודיע משרד הרווחה. הכללים: מבקר אחד בכל פעם, בדיקת חום, מסיכה על הפנים ולבישת חלוק חד פעמי

אחרי יותר מחודש של בידוד, געגוע וכאב: ממחר יוכלו הורים ובני משפחה של דיירים עם מוגבלות במוסדות ובהוסטלים של משרד הרווחה להגיע לבקרם. הביקורים מחייבים תיאום מראש, ובכל פעם יוכל להגיע רק מבקר אחד. גורם במשרד אמר ל”שווים” כי כל מנהלי ההוסטלים מיודעים בהנחיות החדשות.

בשבועות האחרונים הושמעה ביקורת נוקבת, גם כאן באתר “שווים”, נגד משרד הרווחה שסגר את ההוסטלים הרמטית, אין יוצא ואין בא, למרות שהתברר שהדבר לא היה בסמכותו. הורים לילדים שמתגוררים במוסדות זעקו כי הם וילדיהם אינם יכולים לעמוד יותר בגזירה הזו. לדבריהם, הילדים נפגעים מכך נפשית והדבר בא לידי ביטוי גם בהידרדרות בהתנהגות שלהם.

היום מודיע משרד הרווחה כי “בעקבות הקלות שאושרו על ידי משרד הבריאות”, הוא עידכן את הנהלים לביקורים של בני משפחות אצל דיירים במסגרות החוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלויות. על פי הנוהל המעודכן, המסגרות יתבקשו להקצות מתחם ייעודי לביקורים, תוך מתן עדיפות למקומות פתוחים או במתחם מבודד ומרוחק מדיירי המסגרת. המבקר יוכל להיכנס אך ורק למתחם הביקורים.

המתחם, כך נקבע, יצטרך להיות גדול מספיק כדי לאפשר מרחק של שני מטרים לפחות בין המשתתפים במפגש. אם מדובר בחדר, עליו להיות מאוורר. הביקור ילווה על ידי איש צוות מהמסגרת שיפקח על קיום ההנחיות.

מעון עלה נגב אחרי שאשת צוות נדבקה בקורונה. צילום: עלה נגב

הביקור, כאמור, “יוכל לכלול רק אדם אחד שהינו בן משפחה, אפוטרופוס, מטפל עיקרי או אחר משמעותי. המבקרים יצטרכו לתאם מראש את הביקור, בהיוועצות עם הדייר עצמו ועם הצוות המקצועי הקרוב אליו. הביקורים יווסתו על ידי המסגרות בהתאם לתנאי המקום, למאפייני הדיירים ולמספרם.

“תיעדוף הביקורים יבוצע על פי שיקול דעת הצוות המקצועי ועל פי בקשת הדייר ובני משפחתו. יחד עם זאת, הנוהל מחייב שלכל דייר תהיה את ההזדמנות לזכות בביקור של בני המשפחה שלו. כל דייר יוכל לזכות בביקור אחת לשבועיים כדי לאפשר לכלל הדיירים לפגוש את יקיריהם מבלי ליצור עומס מבקרים והתקהלות במסגרת”.

על פי הנוהל שגובש, אם המבקר במסגרת או מישהו מבני משפחתו חייבים בבידוד, הם לא יוכלו להגיע לביקור, קל וחומר אם מישהו מהם חולה מאומת. לפני שנכנסים למסגרת יש לעבור מדידת חום וחתימה על הצהרת בריאות, שבה יצוין כי המבקר לא סובל מתסמינים נשימתיים. הדייר והמבקר יחבשו מסיכות אף ופה במשך כל המפגש, והמסגרות יצטרכו לספק חומר חיטוי זמין לידיים במרחב הביקורים כל העת.

לאחר כל ביקור יחוטא מתחם הביקורים. כמו כן, מכיוון שבמקרים רבים במסגרות של אנשים עם מוגבלויות ישנו קושי בשמירה על ריחוק פיזי, הדיירים והמבקרים יתבקשו ללבוש גם חלוק חד פעמי. במקרים שבהם מצבם התפקודי של הדיירים לא מאפשר הלבשתם באמצעי מיגון, יחויב הצוות בהחלפת בגדיהם לאחר הביקור ושליחת בגדי הביקור לכביסה.

אם ישנו מקרה שבו אחד הדיירים אינו יכול לחבוש מסיכה מסיבה כלשהי, על צוות המסגרת להקפיד שישמור על מרחק של לפחות 2 מטרים מהמבקר במהלך כל הביקור. מקרים חריגים שבהם לא ניתן לשמור על מרחק בין הדייר למבקר, יובאו לדיון של צוות רב מקצועי במסגרת.

מבקרים יוכלו להביא דברי מאכל מהבית בכלים חד פעמיים או באריזות סגורות. ההנחיות גובשו בשיתוף משרד הבריאות ותקפות בשלב זה עד ל-2 במאי.

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס אמר: “אנו קשובים לצורכי הדיירים והמשפחות. מצאנו את האיזון הנכון בין שמירה על בריאות הדיירים לבין החשיבות בשמירה על הקשר בין בני המשפחות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות