נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהשר לביטחון פנים: "משטרת ישראל תבדוק את אופן הטיפול באנשים עם מוגבלויות"

השר לביטחון פנים: “משטרת ישראל תבדוק את אופן הטיפול באנשים עם מוגבלויות”

אמיר אוחנה התייחס היום בכנסת למותו של איאד אלחלאק: "מגיע למשפחה הזו חיבוק"

השר החדש לביטחון הפנים, אמיר אוחנה (ליכוד), הגיב היום (רביעי) במליאת הכנסת על מותו של איאד אלחלאק, הפלסטיני על הספקטרום האוטיסטי שנורה למוות על ידי שוטרי מג”ב בשער האריות בירושלים. לדברי אוחנה, ”במשטרת ישראל מתכוונים לבדוק את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות וזיהויים, אבחון בשטח של ניואנסים ובכך למנוע הישנות של מקרים מהסוג הזה”.  

“מגיע למשפחה חיבוק”. השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה (צילום: אתר הכנסת)

אלחלאק (32) נהרג ביום שבת בבוקר כשהיה בדרכו למרכז התעסוקה אותו פקד מדי יום בעשור האחרון. בשעה 6:15 בבוקר קראו השוטרים לאלחלאק לעצור – מחשד שהוא נושא נשק – אבל הוא החל להימלט. בבירור מאוחר יותר התגלה שהוא לא היה חמוש ושהוא כנראה נבהל מקריאות השוטרים. המשטרה עדיין חוקרת את המקרה. 

את הדברים אמר השר אוחנה במסגרת תשובתו לשאילתא של ח”כ יוסף ג’בארין (הרשימה המשותפת). עוד הוסיף השר כי: “התקרית נתונה בחקירה במשטרה, בסיומה התיק יועבר לפרקליטות והמסקנות יישומו בהתאם. יש כבר עבודת מטה ואני מתכוון לקדם אותה כדי שנראה כמה שפחות מקרים מהסוג הזה. מדובר באדם מסכן, במשפחה מסכנה. אני לא חורץ דין, אבל מגיע למשפחה הזו חיבוק”.  

השר אוחנה התייחס גם לתקרית בה נהרג מוסטפא יונס (שסבל מהפרעות נפשיות ואפילפסיה) בחודש שעבר בכניסה לבית החולים תל השומר לאחר שדקר את המאבטח בכניסה. ”פגשתי באותו היום את המשפחה”, אמר. “הכאב גדול, האובדן גדול”.  

השר התייחס לחומרת המקרה ואמר: ”אימא שלו עמדה לידו וראתה את הכול. אני משתמש בביטוי ‘הוצאה להורג’ כי אני, כמו רבים אחרים, ראיתי את הסרטון שמתעד את מה שהיה. בחור חסר ישע, מנוטרל, ברמה הפיזית שכוב על הכביש ויורים בו מכל הכיוונים. יריות קטלניות. אפשר היה למנוע את האובדן הגדול הזה. המשפחה הגישה בקשה למינוי שופט חוקר. עדיין הבקשה תלויה ועומדת ואני מקווה שהיא גם תתקבל”. 

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות