נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמה קרה כשהסתרתי באתרי ההיכרויות שאני עיוור

מה קרה כשהסתרתי באתרי ההיכרויות שאני עיוור

לאפיק סופיר נמאס שבחורות מנפנפות אותו בגלל העיוורון, אז הוא החליט לא לספר. זה מה שהוא גילה

“מאמי, יש לך חשבון בנק?”

“למה?”

“אני צריכה 200 שקל, תעביר לי”.

זו רק אחת מהתגובות ההזויות שקיבלתי לאחרונה באתרי היכרויות. באותו רגע חשבתי שבטעות הפכו אותם לבנק…

שמי אפיק סופיר, אני עיוור מלידה, עובד בחברת “שטראוס מים”, כותב מידי פעם באתר “שווים” ובודק תוכנה, וחוץ מזה מחפש קשר רציני. במלים אחרות, כל מה שאני רוצה זה פשוט מישהי שתקבל אותי כמו שאני.

במציאות, זה אולי נראה קל. אבל כשאתה עיוור מלידה, ועוד כותב את זה שחור על גבי לבן באתרי היכרויות, הסיכוי שתקבל תשובה שהיא לא “מצטערת אבל, לא מתאים, לא רלוונטי….”, או גרוע מזה התעלמות מוחלטת – הוא קלוש ביותר.

אז עשיתי ניסיון ומחקתי בכמה אתרי היכרויות שאני נמצא בהם את הפרט הביוגרפי החשוב. כמה לא מפתיע, כמות הפניות עלתה משמעותית, וככה גם התגובות לפניות שאני שלחתי. זה אפילו הגיע למצב שמישהי אחת ביקשה עוד תמונות שלי. אבל יש בעיה, באפליקציה המסוימת הזו, האפשרות לבחור את התמונות בשימוש תוכנת קורא מסך לא נגישה. לכן לא הייתה לי ברירה, אמרתי לה שאני עיוור, ו…כמו מעשה קסם, היא נעלמה.

“מחפש אהבה אמיתית”. אפיק סופיר

היו גם מצבים שהתחלתי התכתבות עם מישהי, ובשלב מסוים, כשזה נראה מבטיח, סיפרתי לה שאני עיוור. שוב, כמו במקרה הקודם, היא נעלמה, או שכתבה “ביי” או “לא מתאים”.

אז אני עיוור. זה כזה ביג דיל? כנראה שמבחינת הבנות, כן. בואו אני אספר לכן משהו עליי. כמו שציינתי, אני עובד, ומתפרנס, ויודע לעשות כמעט הכל, חוץ מלנהוג. כי סביר להניח שאם אעשה את זה, תוך שנייה אתקל בעץ או בעמוד שסתם עמד בדרך ולא ציפה שייתקלו בו. אז נרחם על העמוד והעץ, ולא ננהג.

אבל שוב, מעבר לזה אני יכול לעשות הכל.

בזמן שאני כותב לכם, נזכרתי פתאום בעוד כמה “פנינים” מאתרי היכרויות. למשל, “היי, שיהיה לך המון בריאות, אני לא מעוניינת”, ואפילו:  “היי, אני לא רוצה שיהיו לי ילדים עיוורים, המון בהצלחה”.

אני אחדש לכם משהו. עיוורון הוא חד משמעית לא מחלה גנטית. אז אל דאגה בקשר לילדים עיוורים. עיוור הוא גם לא חייזר. בחיי, הוא בן אדם כמו כולם. במקום לשלול על הסף ועוד לכתוב “אני לא רוצה לפגוע, אבל”, אני מציע לכן, תכירו ואל תשללו מיד לפי איזו כותרת שנראית קצת מפחידה. היא רק כותרת, יש אדם מעבר לה.

שורה תחתונה, אני אפיק, אני עיוור, ואני מחפש אהבה אמיתית. אגב, לא חובה אהבה עיוורת ?

בן 21 מקריית גת, רווק (מחפש אהבה). עובד כנציג שירות טלפוני עבור חברה בתחום השירותים. שידר ברדיו "קול גת" במשך ארבע שנים. עיוור מלידה ומתמודד עם שיתוק מוחין ביד וברגל שמאל.

כתבות אחרונות