נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה



שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשיאוטיזםכך נחלצה ילדה למען בת דודתה האוטיסטית שחטפה עלבונות ברשת

כך נחלצה ילדה למען בת דודתה האוטיסטית שחטפה עלבונות ברשת

"יא אוטיסטית מפגרת", כתבו ילדים בטיקטוק לאדל בת ה-9. בת דודתה רוני לא שתקה והעלתה סרטון תגובה חריף

כמו בני נוער וילדים רבים, אדל בוארון בת ה-9, חולת אפילפסיה על הספקטרום האוטיסטי, פתחה חשבון טיקטוק. בחשבון היא מפרסמת סרטונים קצרים שבהם היא מבצעת קאברים וליפסינק לשירים מוכרים, תוך כדי ריקוד. אלא שלפעמים, במקום מחמאות וחיוכים היא סופגת תגובות נאצה ולעג למגבלות שלה.

בת דודתה של אדל, רוני מגילה בת ה-13, החליטה שהיא לא שותקת. למגילה יש גם חשבון טיקטוק, ולו אלפי עוקבים. בימים האחרונים היא העלתה שם סרטון שבו היא נוזפת במגיבים האלימים. ״זה שאתם מנסים לחקות (אנשים עם מוגבלות) ומעלים את זה לטיקטוק או לאינסטגרם או לכל רשת חברתית אחרת, זה לא מצחיק״, היא אומרת בסרטון. ״זה שיש להם בעיה, לא הופך אותם לאנשים שונים. הם בדיוק כמונו. אז בבקשה תפסיקו עם זה״.

@ronimusic.co.il

♬ original sound – ronimusic.co.il

”כותבים לה, יא אוטיסטית, מפגרת, תראי איך את נראית, ועוד כל מיני תגובות לא נעימות”, מספרת לאתר ״שווים״ זהבה בוארון, אמא של אדל. בוארון הדגישה שהיא לא רוצה למחוק לבתה את האפליקציה. ״אם אעשה זאת, והבת שלי לא תעלה סרטונים יותר, אז האנשים הרעים האלה ניצחו״.


לדברי האם, בחלק מהמקרים אדל מיררה בבכי בעקבות התגובות, ולכן הן החליטו להפוך את הפרופיל שלה לפרטי, כדי שיוכלו לפקח על מי צופה בה ומגיב. ״אדל מאוד מודעת למצבה ונוטלת כדורים”, אומרת בוארון, “היא לומדת בחינוך מיוחד, ואנחנו מסבירים לה שהיא לא שונה מאף ילד אחר. לשבת ולראות סרטונים של טיקטוק ולהעלות את עצמה לרשת החברתית עושה לה טוב. טיקטוק הוא אחד המקומות היחידים שהיא לא מרגישה בהם שוני, ושהיא כמו אחיה, שווה בין שווים.

״אבל ברגע שילד אחד כותב לה איזושהי מילת גנאי, המחשבה שלה משתנה״, ממשיכה האם. ״צריך להגביר את המודעות של הנוער לנושאים הללו של ילדים עם מוגבלות, בדגש על היחס כלפיהם ברשתות החברתיות”.

@adel_abcd_54321

♬ original sound – adel_abcd_54321

בת הדודה רוני לא יכולה להישאר אדישה כאשר היא רואה את הפגיעה באדל. ״אין שוני ביני לבין ילד אחר, כולנו שווים״, היא אומרת ל”שווים”. ״אני רואה מלא תגובות על כך בטיקטוק, וזה מעצבן אותי שילדים יורדים על ילדים אחרים שאובחנה אצלם בעיה. זה הרי לא אומר שהם שונים מאיתנו. אני מקווה שאנשים יפנימו את זה כי זה באמת חשוב לי״.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים
(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מגילה קיבלה תגובות חיוביות רבות על הסרטון, אך היו גם כאלה שהמשיכו לפרסם תגובות פוגעניות. ״את השיח הזה אני רוצה לשנות”, היא מבהירה. “אם בני הנוער שעוקבים אחרי יראו את זה, ותשתנה להם הדעה לגבי אנשים עם מוגבלות, אני עשיתי את שלי. ילדים היום רעים ומסוגלים לפגוע בכל אחד. אני באופן אישי לא לוקחת ללב כי ילדים קנאים ואוהבים לפגוע.

״אדל יודעת שממני היא תקבל את התמיכה הכי גדולה שיש”, רוני מסכמת, “אני מנסה להשפיע דרך הרשת על דעת הכלל כי זה המקום הכי טוב ויעיל לעשות את זה״.

עוד בנושא:

טרנד מכוער: סרטונים שלועגים לאנשים עם מוגבלות

טיק טוק צינזרה משתמשים “מכוערים” ו”מוגבלים”

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות