נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםילדים עם אוטיזם שכבר מטופלים בפרטי יקבלו החזרים לפחות עוד שנתיים

ילדים עם אוטיזם שכבר מטופלים בפרטי יקבלו החזרים לפחות עוד שנתיים

כך נודע ל"שווים" מהממונה על הרפורמה בהתפתחות הילד. "לא קבענו דד ליין. זה נכון גם לילדים סומטים"

הרפורמה בהתפתחות הילד אינה מגדירה מועד שבו יופסקו ההחזרים על טיפולים פרטיים לילדים שערב כניסת הרפורמה (1 בספטמבר) היו במסלול ההחזרים – כך עולה משיחה שערכנו עם ליאור ברק, סגן מנהל האגף לפיקוח ובקרה על קופות חולים ושב”ן במשרד הבריאות, והיום הממונה על ביצוע הרפורמה בהתפתחות הילד.

“מי שנמצא כיום בטיפול אצל מטפל פרטי בהחזר יוכל להמשיך גם אחרי 1 בספטמבר”, מסביר ברק. “ילדים שהם לא אוטיסטים או סומטיים (שיתוק מוחין, מוגבלות שכלית התפתחותית, ניוון שרירים ועוד), באופן טבעי ייצאו מהמסלול הפרטי, מכיוון שילדים אלה מסיימים מחזור טיפולים בתוך 4-6  חודשים. לעומתם, ילדים מורכבים (אוטיסטים וסומטים) ממשיכים לקבל טיפולים עד גיל 18, ולכן עבורם הקופות יצטרכו להכשיר יותר מטפלים ולתת מענה, ואנחנו מעניקים לקופות זמן להיערך בהתאם”.

כמה זמן? ברק מגלה לנו בפעם הראשונה שאין מועד כזה. “יש איזושהי נקודה”, הוא אומר, “בערך עוד שנתיים, שאם נשתכנע שכבר אין כמעט תורים למטפלים דרך קופות החולים, נוכל לומר שאנחנו רוצים שכולם יהיו במסלול ציבורי. אבל זה רק אם תהיה זמינות מצוינת של תורים, ורק אם אנחנו נחליט. אין נקודת דד ליין מסוימת”.

ריפוי בעיסוק

לשאלתנו, האם גם כאשר מחליפים מטפל פרטי לילד (קלינאי תקשורת, מרפא בעיסוק, פסיכולוג, פיזיותרפיסט) ניתן להמשיך במסלול החזר, עונה ברק: “כל מי שהיה בטיפול פרטי ערב כניסת הרפורמה – כן. מי שלא היה עד עכשיו בפרטי יעבור למסלול הציבורי”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד בנושא:

שאלות ותשובות על הרפורמה בהתפתחות הילד

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות