נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאוטיזםמכתב לרה"מ: "הסר את המגבלה על הסעת ילדים עם מוגבלות בסגר"

מכתב לרה”מ: “הסר את המגבלה על הסעת ילדים עם מוגבלות בסגר”

אלו"ט יוצאת נגד התקנה שלפיה אנשים עם מוגבלות יכולים לצאת מהבית לטווח של יותר מקילומטר, אבל רק רגלית

עמותת אלו”ט פנתה הבוקר במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו היא מבקשת להעניק הקלות להורים לילדים עם מוגבלות, ולאפשר להם להסיע אותם ברכב בזמן הסגר לצורך הפוגה והתאווררות.

לפי תקנות “סגר החגים”, אדם עם מוגבלות שזקוק לכך רשאי לצאת מהבית לטווח של יותר מקילומטר, אך בשונה מההוראות שנקבעו בסגרים הקודמים, נקבע הפעם כי חל איסור להשתמש לצורך כך בכלי רכב ממונע.

ההנחיה הזו, טוען מנכ”ל אלו”ט יואב חפר, מנטרלת את ההקלה שניתנה לגבי טווח היציאה הרגלית מהבית, שנועדה לצורך הפוגה והקלה. למעשה, כותב חפר לראש הממשלה, “איסור השימוש ברכב לצורך כך פוגע פגיעה ישירה ביכולת למימוש הזכות בפועל”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לדבריו, הדבר מקשה עוד יותר על ההתמודדות של ילדים ובוגרים עם אוטיזם עם מציאות הסגר, שגם כך גובה מהם מחיר נפשי והתנהגותי כבד. עבור ילדים ואנשים רבים עם אוטיזם, ממשיך המנכ”ל, “עצם האפשרות לנסוע ברכב (נסיעת התאווררות ללא יעד מסוים) מהווה הפוגה שההקלה הטמונה בה היא ניכרת, ויכולה אף לעמוד בפני עצמה”.

בידיים שלו. ראש הממשלה בנימין נתניהו

בסיום המכתב פונה העמותה לראש הממשלה בבקשה לאפשר שימוש בכלי רכב ממונע לצורך יציאה להפוגה מהבית של אדם עם מוגבלות: “הסרת האיסור תאפשר לילדים ובוגרים על רצף האוטיזם, כמו גם לבני משפחותיהם, הנושאים ברוב הנטל בתקופה מורכבת זו, לצלוח את תקופת המגבלות והסגר, תוך הפחתה ככל הניתן של ההשלכות החמורות על שלומם, רווחתם, ובריאותם”.

מנכ”ל אלו”ט יואב חפר. צילום: דרור סיתהכל

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות