נושאים קשורים

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו

13,220 פצועי צה”ל במלחמה: “למשפחות אין מספיק מעטפת”

ח"כ רייטן בוועדת החוץ והביטחון: "אין הגנה מפיטורים להורי החייל הפצוע, חסרים מענים לאחר שחרורו מביה"ח ואין תמיכה נפשית מספקת לאחים"
הסתדרות 480-100

המשטרה מבקשת: צרו קשר אם אתן מזהות את החשוד

מאיר גבריאל (35) מקריית אונו נעצר בחשד לאינוס במרמה של נערות עם מוגבלות, והמשטרה מפרסמת את תמונתו כדי לאתר מתלוננות נוספות
ראשיחדשותהפרטת החינוך לילדים חולים המרותקים לביתם חייבת להסתיים

הפרטת החינוך לילדים חולים המרותקים לביתם חייבת להסתיים

אמא לילד מרותק לבית מברכת על החלטת משרד החינוך לקחת אחריות ישירה עליו ועל חבריו ומחכה שזה כבר יקרה/ דעה

מאת פרח עזורי ברקוביץ’

במערכת החינוך יש כ-2,000 ילדים חולים המרותקים לביתם, שאינם יכולים להגיע למסגרות החינוכיות באופן רציף. חלקם ילדים עם מחלות קשות, חלקם ילדים עם מוגבלות שמסיבות שונות לא מסוגלים ללמוד במוסדות החינוך עצמם.

לאורך שנים, למעשה עד היום, הילדים האלה לומדים דרך קבלן השירות “קדימה מדע”. לפני כמה חודשים החליט משרד החינוך לבטל את ההפרטה ולהעביר בחזרה את השירות של הילדים החולים ישירות אליו. אין דבר טוב מזה לילדינו. סוף סוף הם חוזרים הביתה וכבר לא יהיו ילדים חורגים במערכת.

כאמא לילד שמקבל שירות חלקי דרך “קדימה מדע”, אני יודעת כמה קשה להילחם במצב הזה על קבלת השירות שמגיע לילדים שלנו על פי חוק. ואז, כשכבר מקבלים שירות, הוא חלקי. כל כך חלקי שאנחנו נאלצים להסתפק במה שיש רק כדי לא להישאר בלי כלום, או אפילו לגייס בעצמנו את העובדים החסרים, למרות שזה תפקידה של החברה הקבלנית.

החזון שלנו, שמתגבש בימים אלה למציאות, הוא לראות את ילדינו מקבלים שירות מידי צוות בית הספר, בשיתוף הצוות הביתי. ביחד יוכלו הצוותים לבנות תוכנית חינוכית אישית שמתאימה באופן דיפרנציאלי לילד, ושתתרום לסגירת פערים לימודיים וחברתיים, בנוסף לקשר רציף עם הילד ואיתנו ההורים.

כרגע, עד שזה יקרה, אנחנו מוצאים את עצמנו לבד מול קבלן, שמטבע הדברים ממוקד בהישרדותו ובאינטרסים של עצמו ופחות באלה של הילדים.

פרח עזורי ברקוביץ’ עם הבן טוהר

במצב הקיים משרד החינוך נותר לרוב עם ידיים קשורות מאחורי הגב ולא יכול להתערב. ככה זה כשאתה לא מספק את השירות, אתה רק מתקצב אותו בשיטת שגר ושכח. זה מצב מתסכל ולא מתקבל על הדעת. הקשר האנושי עם הקבלן כמעט לא קיים, אולי חוץ מלשלוח את האישור הרפואי בתחילת כל שנה.

עיקרון הרווח עוצמתי יותר מאשר טיב השרות של ילדינו. איך אפשר לדרוש מהם להמשיך במצב הזה? בלי פיקוח, בלי יכולת לקבל שירות טוב יותר ובלי תקשורת עם המערכת.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אנחנו לא מוכנים להתפשר יותר על מה שמגיע להם כדין. הילדים שלנו ראויים לטוב ביותר. הם לא החצר האחורית של מערכת החינוך, הם חלק ממנה. ההפרטה חייבת להסתיים.

פרח עזורי ברקוביץ’ היא אמא לילד שמקבל שירות חינוכי חלקי דרך “קדימה מדע”

עוד בנושא:

למה אני דואג לילדים החולים והאוטיסטים שלומדים בבית

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות