נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות"ההורים לילדים עם 100% נכות צודקים. נתקן את המצב"

“ההורים לילדים עם 100% נכות צודקים. נתקן את המצב”

כך אמר שר האוצר ישראל כ"ץ, שמתכוון לשנות את ההחלטה הקודמת להעביר מענק רק לילדים עם 112% או 188% נכות

שר האוצר ישראל כ”ץ מתכוון לתת מענק לשנת 2020 גם לילדים עם 50%-100% נכות, בשונה מההחלטה הקודמת של משרדו לתת את המענק רק לילדים עם 112% או 188% נכות. ״הוריתי למצוא דרך לתקן את הנושא״, הוא צייץ הבוקר בטוויטר. “בחנתי את פניית ההורים לילדים נכים בשיעור 50%-100% על כך שילדיהם לא יקבלו תוספת בחוק הנכים, אותו אני מביא השבוע לאישור הממשלה והכנסת, ומצאתי את טענותיהם מוצדקות”.


גם שר העבודה והרווחה איציק שמולי צייץ דברים ברוח דומה. “השבוע נביא ביחד עם האוצר את יישום הסכם הנכים לממשלה”, כתב שמולי בטוויטר. “אני שמח שדרישת משרד הרווחה לכלול במתווה גם את הקשישים והילדים הנכים התקבלה במלואה. לאור פניית הורים רבים לילדים בדרגת נכות 50%-100% החלטנו על הכללתם בזכאות, כדי שלא להותירם מאחור”.

בשבועות האחרונים קבע משרד האוצר כי נכים בוגרים וילדים יקבלו מענק חד פעמי, כתחליף לפעימה השנייה של העלאת קצבאות הנכות, כפי שנקבעה במסגרת חוק הביטוח הלאומי ואמורה הייתה להתרחש בתחילת 2020.

אלא שכאשר פורסמה טבלת המענקים המלאה התברר שעבור ילדים, רק מי שנקבעו לו 112 או 188 אחוזי נכות יקבל מענק, וילדים עם אחוזי נכות נמוכים יותר לא יקבלו אותו. כעת שר האוצר מבטיח לתקן זאת.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

כאמור, לפי מתווה חוק הנכים שאושר בממשלה ובכנסת, הפעימה השנייה של התוספת לקצבת הנכות הייתה צריכה להיכנס ב-2020. המשמעות היא שמתחילת השנה הנוכחית הקצבה החודשית הייתה אמורה להיות גבוהה יותר. אלא שהממשלה לא עמדה בהתחייבויותיה, ולכן גובה הקצבאות נותר כפי שהיה בשנה הקודמת. אחרי משא ומתן של ארגוני הנכים עם שר האוצר ישראל כ”ץ, הסכים השר להחזיר את הכסף הזה לנכים בצורת מענק שנתי.

המענק צפוי להגיע לחשבונות הבנק של הנכים סביב ה-28 באוקטובר ובסוף דצמבר, אבל חייב להיות מאושר בהליך חקיקה לפני כן.

למרות הבשורה, הורים רבים זעמו על ההחלטה בטענה שהיא מפלה בין קבוצות שונות של ילדים נכים. בסוף השבוע החלה להסתובב עצומת הורים שהגיעה כבר ליותר מ-2,100 חתימות. העצומה קוראת לשנות את מתווה המענק שסוכם ועושה לטענתם עוול לאוכלוסייה גדולה.

ישראל כץ
שר האוצר ישראל כ”ץ

“אנחנו הורים לילדים נכים” נכתב בעמוד העצומה. “מענק הרטרו שפורסם היום הושג במקום העלאת קצבת הנכות שהייתה מתוכננת ומחריג את רוב אוכלוסיית הילדים הנכים. היום יש בישראל 44 אלף ילדים נכים מקבלי קצבאות. במסגרת ההסכם שהושג בין ארגוני הנכים למשרד האוצר יקבלו מענק רטרו ילדים עם 112% נכות, כלומר ילדים עם 100% נכות, אך בנוסף מקבלים 8+ נקודות תלות בזולת, בניגוד ל100% ללא תלות בזולת שלא מקבלים דבר. בנוסף יקבלו ילדים עם 188% נכות מענק זהה על סך 5,880 שקלים שישולם בשני תשלומים בחודשים הקרובים. החלטה זו מפלה את מרבית אוכלוסיית הילדים הנכים ומותירה את ילדינו בבחינת ‘הכול או כלום’. הילדים שאינם כלולים בקטגוריות הללו, לא יקבלו כלום. אין חלוקה דיפרנציאלית”.

ד”ר דפנה אזרזר, מנכ”לית ארגון אהב”ה, הסבירה בסוף השבוע לאתר “שווים” על ההיגיון מאחורי המהלך והתייחסה גם לאכזבת ההורים: “להורים לילד נכה יש המון הוצאות ללא קשר לדרגת הנכות, וקצבת הנכות אינה מספיקה. זה בהחלט לא צודק שהם לא קיבלו כלום, אבל פשוט לא היה את התקציב הדרוש בשביל זה התקציב שניתן לילדים בפעימה הנוכחית הוא 56 מיליון שקלים. עם כל הרצון לתת לכולם, אם היינו מחלקים את הסכום שווה בשווה, כל משפחה הייתה מקבלת כמה עשרות שקלים בלבד”. לדבריה, “הרגשנו שלא נכון לעשות את זה בתקופה המאתגרת הזו של הקורונה, שגרמה להורים רבים לשלם לעובדים זרים ולמטפלים סיעודיים כפול ממה שמשולם בשגרה. אנחנו מכירים משפחות שהוציאו החודש על מטפלים סיעודיים מעל 20 אלף שקלים, ולכן לקחנו את הסכום וחילקנו בדרך כזו שתציל נפשות. בפעימה הראשונה ילדים עם 50% נכות קיבלו תוספת חודשית לקצבה, והפעם דאגנו לנכים הקשים ביותר, ובראשם המונשמים. חוץ מזה, אנחנו לקראת מאבק על חלוקה צודקת בפעימה הבאה, שתכלול גם את הילדים עם נכות 100%”.

אורנית חיון, אם לילדה עם 100 אחוזי נכות, שעומדת יחד עם הורים נוספים מאחורי העצומה (בסיועו של עו”ד איתן פלג), אמרה ל”שווים”: “פתחנו את העצומה בסערת רגשות. אנחנו רוצים לעזור לכולם. ההסכם מפלה קרוב ל-34,000 ילדים, והוא לא טוב למרבית הנכים. אנחנו כאן כדי לשנות זאת. עינינו לא צרה על הילדים עם הנכויות הקשות חס וחלילה. פשוט אנחנו מאמינים בחלוקה דיפרנציאלית והוגנת. אנחנו לא רוצים לקחת מהם, אלא להוסיף, ומשרד האוצר ומשרד הרווחה צריכים לתת את המענה לכך. כמו כן אנחנו פועלים מול כל הח”כים בנושא”.
לחיון היה חשוב להדגיש: “נכים לא נלחמים בנכים. לכולם יש הוצאות רבות, גם לי, וכל הורה שרוצה לעזור לילדיו לא יכול להסתפק במענה שנותנת המדינה. במצב של הקורונה אנחנו צריכים להחליט האם לשים אוכל על השולחן או טיפולים לילדים, וזה הזמן לאחד כוחות במאבק משותף ולא לפלג”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות