נושאים קשורים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"



“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכל המדינה סגולה, וגם הרשת, לכבוד אנשים עם מוגבלויות

כל המדינה סגולה, וגם הרשת, לכבוד אנשים עם מוגבלויות

הפרויקט, של מפעל הפיס ואתר שווים, מבקש להעלות למודעות את המאבק לשוויון של אנשים עם מוגבלויות בישראל

גשר השמורות בנתניה מוכן כבר ל”לילה סגול”

אחרי זמן ארוך של תכנונים והכנות, היום זה קורה: פרויקט “לילה סגול”  ייצא לדרך בשעה 17:00, כאשר יותר ממאה בניינים ומבנים ברחבי ישראל יוארו באור סגול, הצבע המזוהה בעולם עם קהילת האנשים עם מוגבלויות, לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה של מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי, מרכז המועצות האזוריות ושלנו, אתר “שווים”.

אמש דווח בחדשות 12 כי נוסף למבנים בארץ יואר הלילה גם המגדל הגבוה בעולם, ה”בורג’ חליפה”, השוכן בדובאי, השותפה החדש של ישראל להסכם השלום. מארגני “לילה סגול” פנו לאחרונה בבקשה שהמגדל בן ה-163 קומות “ייצבע” בסגול לכבודם של אנשים עם מוגבלויות בכל העולם, ובכלל זה בישראל, ואתמול בבוקר הגיעה התשובה המשמחת: ה”בורג’ חליפה” יואר החל מ-18:20 הערב (שעון ישראל) בצבע סגול.

המטרה המרכזית של “לילה סגול” היא להעלות מודעות בציבור הישראלי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, לקבלת השונות שלהם, לשילובם המלא בחברה, וגם להכרה בהישגים המשמעותיים אליהם הם מגיעים. הפרויקט אינו המצאה ישראלית. החל מ-2017 ארגון בריטי בשם Purple Space   מקדם הארה של מבנים רבים ברחבי העולם בסגול, כדי להעלות מודעות בעיקר לחשיבות השילוב של אנשים עם מוגבלויות בעבודה ובכלכלה. בריטניה הייתה הראשונה להדליק את האור, ומשם התפשטה התופעה לארה”ב, קנדה, יפן ומדינות נוספות.

איך הצבע הסגול קשור לזה, אתם שואלים. אז בקצרה. לפני כעשור פרצה מחאה של אנשים עם מוגבלויות בבריטניה נגד ביטול הטבות שקיבלו, והצבע שליווה את המחאה היה סגול. בהמשך נבחר הצבע לסמל את המדד הכלכלי הבריטי, שמייצג את כוח הקנייה של קהילת האנשים עם מוגבלויות, ששמו Purple Pound. משם זה כבר התקבע.

כך ייראה הלילה בית מפעל הפיס בתל אביב

השנה אתר “שווים” ומפעל הפיס חברו יחד כדי “להעלות לארץ” את המסורת היפה. השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות הצטרפו ליוזמה, והתוצאה היא שהלילה יותר ממאה מבני רשויות ובניינים אחרים, מהיפים והמרשימים בישראל, יוארו בסגול.

הרשימה ארוכה, ואתם מוזמנים להקליק כדי לעבור עליה ולראות מה נמצא קרוב לביתכם. בין הבניינים הבולטים שיוארו בסגול ניתן למנות את בית הנשיא בירושלים (אולם פנימי), גשר המיתרים בבירה, היכל הספר, המגדל בקמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית. זה רק בירושלים. בתל אביב יוארו תחנת הכוח רידינג של חברת החשמל, הגלגל הענק בלונה פארק תל אביב, בניין העירייה, בסיס הקריה (אנטנת אבן יקרה), בית מפעל הפיס, בניין ההסתדרות, מטה בנק הפועלים.

נוסף לערים הגדולות, יוארו עוד עשרות בנייני רשויות בכל רחבי הארץ מצפון עד דרום. בקריית שמונה יואר בניין העירייה, וכנ”ל לגבי העיר אילת. גם מבנים היסטוריים כלולים ברשימה, למשל האקוודוקט (אמת המים) שליד בית לוחמי הגטאות במועצה האזורית מטה אשר. גם מפעל הפיס נרתם כדי להאיר את המדינה, ו-150 דוכני פיס ברחבי הארץ יוארו גם הם בסגול. אתם מוזמנים לגשת לדוכנים ולקבל ברושור עם הסבר על הפרויקט החברתי.

כאן, ב”שווים”, אנחנו מציעים לכם לצאת למסלולים רכובים באוטו בין בניינים סגולים, לבד או עם הילדים. הכנו לכם לצורך העניין עשרה מסלולים שונים כמעט בכל אזור בארץ, ואתם מוזמנים לנסוע וליהנות. נשמח מאוד אם תשתפו את התמונות שאתם מצלמים ברשת, עם תיוג #לילהסגול, וככה כולם יוכלו לראות.

וזה מגדל הפיקוח בנתב”ג

בוודאי שמתם לב שבשעות האחרונות דף הפייסבוק שלכם נצבע גם הוא בסגול. מדובר בקמפיין דיגיטלי שהרים מפעל הפיס, שבמסגרתו אנשים מעלים פוסט עם רקע סגול ומציינים אדם קרוב אליהם שמתמודד עם מוגבלות, לא בשמו כמובן. דוגמה: אם יש לי ילד עם אוטיזם, אני אכתוב בפוסט “הילד שלי”. אם אני עצמי מתמודד עם נכות, אני אכתוב “נכה. אתם מוזמנים להצטרף ולהמשיך לצבוע את הפיד בסגול לכבוד היום החשוב.

במקביל לאורות הסגולים, יתקיימו במהלך היום שלל פעילויות סביב נושא הזכויות לאנשים עם מוגבלות. הכנו ב”שווים” רשימה מכובדת (סורי שלא הספקנו את כולם) של אירועי זום בעיקר, וגם כאן אתם יותר ממוזמנים להיכנס עם או בלי הילדים וליהנות.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

היסטוריה בסגול: האקוודוקט שליד בית לוחמי הגטאות

וזה מה שיש ליזמים של “לילה סגול” להגיד על הסיבות שהביאו אותם לעשות את הפרויקט. “מפעל הפיס חרט על דגלו את נושא השילוב, התמיכה והקידום של אנשים עם מוגבלויות בישראל והציב אותו כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון בזירה החברתית”, אמר ל”שווים” רו”ח אביגדור יצחקי, יו”ר מפעל הפיס. “לצד עשרות מיזמים שאנחנו מקדמים יחד עם השלטון המקומי בכל רחבי הארץ, אנחנו גאים להוביל מהלך כל כך משמעותי להעלאת המודעות הציבורית לנושא. המסר שלנו היום לאנשים הנפלאים האלה: אנחנו איתכם לכל אורך הדרך ונמשיך להשקיע משאבים ומאמצים רבים למען שיפור איכות חייכם ולמען שוויון הזדמנויות מלא בכל תחומי החיים”.

חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, אמר כי “בין כל הדברים שעומדים על הפרק, חשוב שביום הזה נעצור לרגע לחשוב מה אנחנו יכולים לעשות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה, במגזר הציבורי, בפרטי ובכל מקום בחברה. היום אנחנו מתגייסים יחד עם אתר ‘שווים’ ומפעל הפיס להעלות את המודעות לנושא ומתחייבים להמשיך לקדם את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה”.

עידן מוטולה, עורך אתר “שווים”: “זו זכות בשבילנו להוביל את המיזם הזה יחד עם מפעל הפיס והשלטון המקומי. מדי יום מבקש אתר ‘שווים’ להאיר את הפינות החשוכות, את האטימות, האפליה וההדרה כלפי אנשים עם מוגבלויות, אבל לא שוכח גם את הצדדים היפים – היכולות, הכישרונות וההישגים שנקנים במאמץ רב מדי יום. ‘לילה סגול’ נועד להזכיר לכולם כמה אור יש בקהילה שלנו”.

*הכתבה בשיתוף מפעל הפיס

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות