נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםוהזוכה הוא Autisleep: המוצר שיעזור לילדים עם אוטיזם לישון

והזוכה הוא Autisleep: המוצר שיעזור לילדים עם אוטיזם לישון

שני הזוכים הנוספים בתחרות האקוטיזם 2.0: משחק וידיאו לשיפור התקשורת ואתר חיפוש עבודה לאוטיסטים

האקוטיזם 2.0. תחרות לפיתוח פתרונות עבור אנשים עם אוטיזם

אם היה דואר שליחים לעבר, אני יודע מה הייתי שולח בו. החבילה הייתה ממוענת לזוג הורים טרוטי עיניים, בקיוטו שביפן, שנת 2002. הילד שלהם ישן בערך שעתיים-שלוש ביממה (לעתים גם פחות), במשך שנה. אמא שלו כינתה אותו: “טרוריסט השינה”. והילד הזה הוא אני.

נכון, מאז חלף קצת זמן, אבל לא מאוחר מדי בשביל הורים שעדיין סובלים מחסכים איומים בשינה.

בחזרה להווה: ב-3.12.2020, היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, ולקראת מבצע ההתרמה השנתי לילדים ובוגרים אוטיסטים ב-4.1.2021, התקיים אירוע האקוטיזם 2.0. האקוטיזם, חיבור של המילים האקתון ואוטיזם, הוא תחרות לזיהוי ופיתוח פתרונות לאתגרים איתם מתמודדים אנשים אוטיסטים, והוא יוזמה של רימון טובין, אבא של יובל, נער אוטיסט.

בהכנות לאירוע שמעתי את רימון מדבר על בנו, על כך שהוא מלמד אותו לממש את חלומותיו, עניין לא פשוט בעולם שלעתים מכווץ אוטיסטים בעיני עצמם. האופטימיות שלו ממגנטת. באמת. הוא הצליח לגייס לא מעט שותפים לחזון שלו: עמותת אלו”ט, מייקרוסופט, נגישות ישראל, אינטל, פייסבוק, Wix, בנק הפועלים, המכללה למינהל ועוד.

אז מי זכה לכבוש את המקומות הראשונים בתחרות? במקום הראשון זכו ברק ליזוריק וצוותו: רומן קרסיק, מעיין רוזנבוים, ישי מנדלסון, מעיין סרדה וכרמל אריאל, עם Autisleep, מוצר שמנסה לתת מענה לבעיה רווחת וקשה: 44%-83% מהילדים האוטיסטים סובלים מהפרעות שינה, ואלה אחוזים גבוהים מאוד, בעיקר בהשוואה לממוצע בקרב ילדים שאינם אוטיסטים: 1%-6%.

המנצח ברק ליזוריק

האוטיסליפ, שמבוסס על בינה מלאכותית, מאפשר להורים להיות “מעבדת השינה” של ילדם, כלומר: המערכת מנטרת מדדים פיזיים שונים של הילד בעת השינה, מנתחת את הנתונים, ועוזרת להורים בדרך של ניסוי וטעייה לשפר את שנת ילדם.

ליזוריק והצוות זכו במענק של 75 אלף שקל לפיתוח המוצר מעמותת הילמ”ה (הייטק למען החברה). כשהמוצר יהיה מוכן וזמין, אחכה למכונת הזמן הראשונה…

במקום השני זכו רון לירז ומוראן פוקס, שהיא אמא לילד אוטיסט. הם יצרו משחק וידיאו אינטראקטיבי שאמור לשפר אצל השחקנים האוטיסטים מיומנויות תקשורת חשובות, כמו זיהוי הבעות פנים ושפת גוף של אנשים.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

במקום השלישי זכה יהודה גביזון על רמוטרום (Remoterum), אתר אינטרנט לחיפוש עבודה שידידותי לאוטיסטים ולצורכיהם הייחודיים, כולל ליווי מקצועי בתקופת התעסוקה.

כל אלו מוצרים חשובים לאתגרים מרכזיים בחיינו. הלוואי שנזכה ליהנות מהם מהר ככל האפשר.

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות