נושאים קשורים

פיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

"אוטודנט" פיתחו מברשת אוטונומית, שעוזרת לאנשים עם מגבלות מוטוריות בפעולת הצחצוח. בחברה מתגאים: "צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה"

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"



גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאשדוד הראשונה לאמץ: במקום מוגבלות, אנשים עם נחישות

אשדוד הראשונה לאמץ: במקום מוגבלות, אנשים עם נחישות

כך הודיע ראש העיר יחיאל לסרי. לאחרונה פירסמנו ב"שווים" כי מ-2017 מכנים כך אנשים עם מוגבלות בדובאי

“אנשים עם נחישות”. השלט החדש בחוף הים באשדוד

המוני הישראלים שגדשו את דובאי בשבועות האחרונים גילו את הנופים המרהיבים, גורדי השחקים הגבוהים, המסעדות המפוארות, אבל במקביל שמו לב לפרט אחד נוסף מעניין במיוחד: באיחוד האמירויות, בכל שטח ציבורי ועל כל שלט, נכתב “אנשים עם נחישות” כתחליף ל”אנשים עם מוגבלות”.

גם אנחנו ב”שווים” פירסמנו את הסיפור מעורר ההשראה והמחשבה הזה, ואתמול הגיעה הסנונית הראשונה בדמות עיריית אשדוד, שהחליטה לאמץ את הכינוי. ד”ר יחיאל לסרי, ראש העיר, נענה לקריאתו של הגולש ואלוף העולם לנכים בגלישת גלים עדי קלנג, תושב אשדוד, והחליט כי מעתה במקום המונח “אנשים עם מוגבלות”, על כל שלט בעיר הנוגע לנכים ייכתב “אנשים עם נחישות”.

בישראל ניטש ויכוח ארוך שנים איך ראוי לכנות את אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות. בעלי מוגבלויות? עם מוגבלויות, או אולי אנשים עם צרכים מיוחדים? ומה לגבי אוטיסטים? האם אנשים על הרצף או על הספקטרום, או דווקא אנשים עם אוטיזם? מקרב האוטיסטים עצמם יש מי שדווקא מתעקשים שפשוט יקראו להם אוטיסטים, כי “זה מי שאנחנו, ואנחנו לא מתביישים בזה”.

ובחזרה לדובאי. באפריל 2017 שייח’ מוחמד בן ראשיד אל מכתום, שליט דובאי וסגן נשיא איחוד האמירויות, החליט לשנות את השם בחוק כחלק מהאסטרטגיה הלאומית שלו להעצמת אנשים עם מוגבלויות. “נכות היא למעשה חוסר יכולת להתקדם להישגים”, הסביר השייח’. “ההישגים ש’אנשי הנחישות’ השיגו בתחומים שונים במהלך השנים האחרונות הם הוכחה לכך שנחישות ורצון עז יכולים לעשות את הבלתי אפשרי, ולעודד אנשים להתמודד עם אתגרים ונסיבות קשות תוך השגת יעדיהם”.

ההשראה: שלט בדובאי עם הכיתוב” אנשים עם נחישות”

קלנג, המפעיל בית ספר לגלישת גלים באשדוד הנקרא “גל גלים – בית ספר לגלישה נגישה”, נחשף לכתבה ב”שווים” והעלה פוסט מעורר הדים לרשת. וכך הוא כתב: “מהיום אשתדל להשתמש במושג  ‘אנשים עם נחישות’ במקום ‘אנשים עם מוגבלות’. לראות את החיובי במקום השלילי. כאחד שעוסק יום יום בגלישה נגישה במסגרת wגל גלים – בית ספר לגלישה נגישה’,  ומאפשר לאנשים עם צרכים מיוחדים ואנשים עם מוגבלויות (פעם אחרונה חחח) , לגלוש גלים, ואני רואה את הנחישות שלהם, פעם אחר פעם, נופלים וקמים, הבנתי שאם נראה את החיובי, יהיה חיובי. מוגבלות היא מילה שלילית. נכון שהכל סמנטיקה, אבל גם סמנטיקה משפיעה עלינו בתוך הראש, ולכן מבחינתי מהיום אומר אנשים עם נחישות במקום כל היתר”.

עדי קלנג (בכובע מצחיה) עם חניכה ממועדון הגלישה הנגישה שלו

קלנג, אדם נכה בעצמו, הוסיף: “גם אני מוגדר כאדם עם מוגבלות, אבל באמת שעושה הכל, עם ההתאמות הדרושות או בלעדיהן. אבל באמת, למה לא לראות  את החיובי? שתפו, עזרו לי להפיץ את השינוי, וכך נעשה את העולם קצת יותר טוב”. קלנג הודה לסטנדאפיסט עם הנחישות (זהו, אימצנו) דדי כוחן וגם לאתר “שווים”, ש”את הפוסטים שלהם ראיתי לפני שגם אני החלטתי לאמץ”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

הקריאה הזו, מסתבר, לא נשארה באוויר, ומי שהחליט לתרגם אותה למציאות, כאמור, הוא ראש עיריית אשדוד. לסרי כתב בדף הפייסבוק האישי שלו: “התחילו לשנן מהיום: במקום ‘אנשים עם מוגבלות’ ‘אנשים עם נחישות’. נחשפתי לפוסט של עדי קלנג, גולש הגלים מאשדוד, והחלטנו לאמץ את הטרמינולוגיה. במקום המונח ‘אנשים עם מוגבלות’ – נשנה את החשיבה ונבין שמוגבלות איננה דבר המונע בפני אף אחד לחיות חיים מלאים בשוויוניות ובכבוד. תודה לראש מינהל השירותים החברתיים הגב’ רונית צור, לאגף החופים בעיריית אשדוד ולכל המעורבים במיזם המבורך. נמשיך לעשות עבור אוכלוסייה זו וליצור שוויון בין כולם, בנחישות וברגישות”.

עכשיו נותר רק לקוות שעוד רשויות ילכו בעקבות אשדוד.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות