נושאים קשורים

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם
הסתדרות 480-100

רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלהגדיל את החלון של שפת הסימנים בטלוויזיה? מעכשיו זה אפשרי

להגדיל את החלון של שפת הסימנים בטלוויזיה? מעכשיו זה אפשרי

סמסונג הודיעה על תכונות נגישות חדשות ללקויי ראייה ושמיעה בכל טלוויזיות ה-QLED ו-Neo QLED שלה

תכונות נגישות חדשות. טלוויזיית QLED של סמסונג

לפני כמה ימים סיפרנו לכם כאן על OrCamRead, הקורא האופטי החדש של חברת אורקם הישראלית, המיועד ללקויי ראייה, אשר נבחר לאחת ההמצאות המבטיחות של השנה במסגרת תערוכת הטכנולוגיה הענקית 2021 CES, המתקיימת בימים אלה. עכשיו אנחנו מגלים לכם שגם חברת סמסונג זכתה באותו פרס, עבור תכונות הנגישות החדשות בטלוויזיות שלה עבור אנשים לקויי ראייה או שמיעה.

ענקית הטכנולוגיה מקוריאה הודיעה בימים האחרונים כי כל דגמי ה-QLED ו-Neo QLED שלה יהיו בעלי תכונות חדשות, כולל אפשרות להתקרב לחלון בשפת הסימנים בזום אין ולהזיז כיתובים כדי למנוע חסימת טקסטים אחרים. “הטכנולוגיה שלנו מיועדת לכולם”, נמסר מהחברה, “ולכן אנחנו לא רוצים להדיר אף אחד”.

מלבד תכונות ה”זום שפת הסימנים” ו”הכיתוב הנע”, סמסונג חשפה גם את ” SeeColors”, תכונה חדשה המאפשרת להפוך צבעים בתפריט, מה שנועד לסייע ללקויי ראייה, בעיקר לעיוורי צבעים. “זה אולי נראה פשוט”, אמרו גורמים בחברה, “אבל כדי לאפשר את הטכנולוגיה הזו היינו צריכים להתחיל בהנדסה מחודשת של ערכת השבבים. התכונה תאפשר לאנשים עיוורי צבעים לראות צבעים”.

תכונה חדשה נוספת, בשם Learn Remote Control, מנגישה ללקויי ראייה את האפשרות לדעת מה כל כפתור בשלט הרחוק עושה.

על מכשירי הטלוויזיה החדשים עבדו בסמסונג יחד עם המכון המלכותי הלאומי לעיוורים בבריטניה. “המשוב שקיבלנו מלקוחותינו היה מדהים בהחלט”, נמסר מהמכון. “זו הפעם הראשונה שאנשים עיוורים ובעלי ראייה חלקית יכולים להשתמש בכל הטלוויזיה החכמה באופן עצמאי”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד בנושא:

השבוע בתערוכת CES: פרס ההמצאה הטובה ביותר לאורקם מירושלים

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות