נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"
הסתדרות 480-100

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

המשחק המכור, הבכירה והבחור

כמה מפלגות יצרפו מועמד עם מוגבלות, ואיך קשורות הבחירות בבית היהודי למצב התושבים עם הצרכים המיוחדים בי-ם

ודאי שמתם לב שהתאריך שמסעיר את המערכת הפוליטית הוא ה-5 בפברואר, היום בו יוגשו הרשימות הסופיות – כל החיבורים, כל המועמדים וכל אלו שימצאו עצמם בחוץ. האם עד אז נזכה לייצוג הולם של מועמד עם מוגבלות? המתינו בסבלנות לשורות הבאות…

 המשחק המכור

פוליטיקה זה עסק ציני, עם המון מניפולציות ומעט מאוד אידאולוגיה. לא סתם ניתן להגות במקום “פוליטיקה” את שמה החליפי – “פה לא אתיקה”. במסגרת הטריקים והשטיקים אצביע על שני תעלולים שהתרחשו רק ביממה האחרונה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שומר הסף האחרון בממשלת ישראל, הזהיר את שר האוצר ישראל כ”ץ מפני חקיקת בזק של הטבות כלכליות כלשהן מחמת כלכלת בחירות. היועץ המשפטי אף איים בעתירה לבג”ץ נגד כ”ץ במידה שהלה לא יישמע למרותו.

אמנם שר האוצר התבטא בחריפות נגד מנדלבליט, בטענה ששוב הפקידים מחליטים עבור העם ובלה בלה בלה, אולם למעשה אין מאושר ממנו, שכן כאשר הקופה ריקה וממילא אין מה לחלק, כמה נחמד זה שיש את מי להאשים ועדיין לצאת נדבן גדול בעיני הציבור.

גם גנץ, נתניהו והחרדים משחקים בכאילו, כאשר החליפי דורש הטלת קנסות מוגדלים על מפרי סגר, ראש הממשלה מסכים בידיעה שתיקון החוק יהיה רק אחרי הבחירות, והחרדים? הם בינתיים רוקדים על כל החתונות.

 הבכירה

איני יודע אם השם חגית משה אומר לכם משהו, אבל יכול להיות שסגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך בעיר עשויה להניע מהלך שיציל את נתניהו, ועל הדרך יביא בשורה גדולה לאנשים עם מוגבלות.

החל מהשבוע, משה היא הדמות הבכירה בבית היהודי, המפד”ל לשעבר, לאחר שניצחה בבחירות המוקדמות בתנועתה. משה נתמכה בגלוי על ידי נתניהו, ובחירתה סוללת את הדרך להקמת רשימה משותפת עם סמוטריץ’, אשר תתמוך בנתניהו ללא עוררין במידה שתעבור את אחוז החסימה.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מה כל זה קשור אלינו, אתם שואלים? אז ככה, בבחירות המקומיות בירושלים זכה הבית היהודי בשני מנדטים והכניס למועצה את חגית משה ואת יהודה פרוידיגר. עתה, משה עתידה להתפטר ממועצת העיר, ופרוידיגר אמור לתפוס את מקומה בצמרת. פרוידיגר, אדם מיוחד במינו, אב לילד עם צרכים מיוחדים מורכבים ומחזיק תיק צמי”ד בעירייה, יוכל לפעול ממרום תפקידו המיועד לטובת אנשים עם מוגבלות, כפי שמעולם לא קרה כאן. בהצלחה יהודה!

 הבחור

מי לא מכיר את אלכס פרידמן, יו”ר ומייסד “נכה לא חצי בן אדם”, אחד הארגונים החשובים והמשפיעים ביותר על אנשים עם מוגבלות בשנים האחרונות. כמו כולנו, גם פרידמן שם לב להיעדר קהילתנו בשיח הפוליטי במערכת הנוכחית. “אם בסבבים הקודמים עוד התייחסו אלינו בזלזול, הרי שהפעם לא מתייחסים אלינו כלל”, אמר לי השבוע.

“חכה ותראה”. אלכס פרידמן

פרידמן עזב לאחרונה את ישראל ביתנו, בה היה ממוקם בתחילת העשירייה השנייה ברשימה לכנסת, וכעת הוא מחשב מסלול מחדש, על אף הישגיו בהעברת החלטות למען ציבור המונשמים והנעזרים בעובדים סיעודיים זרים. לבקשתי, הסכים פרידמן להמר על מספר המפלגות שישלבו ברשימותיהן אנשים עם מוגבלות – 3!

“ואותך נראה בכנסת הבאה?” שאלתי אותו, אבל פרידמן רק חייך וענה במסתוריות למראיין העיוור שלו “חכה ותראה”.

טורים קודמים:

פרץ נושר, נתניהו נוהר, ולדרעי אני עדיין זוכר

רואים לכם: הטור הפוליטי של פרשננו העיוור

כתבות אחרונות