נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותצהרונים נפתחים מחדש, אבל החינוך המיוחד ממשיך רק עד 14:00

צהרונים נפתחים מחדש, אבל החינוך המיוחד ממשיך רק עד 14:00

ממחר כיתות א'-ד' חוזרות ללמוד ביישובים "ירוקים" וצהובים". מה קורה עם הילדים המשולבים וגם עם החינוך המיוחד

בשלב הזה תלמידי החינוך המיוחד ימשיכו ללמוד מדי יום עד השעה 14:00 ולא עד 17:00, כפי שנהוג בימי שגרה – כך החליט משרד החינוך במסגרת מתווה החזרה ההדרגתית ללימודים שתחל מחר (יום חמישי). הורים רבים לילדים בחינוך המיוחד קיבלו את החדשות האלה באכזבה, שכן ציפו לחזרה לשעות פעילות מלאות, במקביל לחזרה הדיפרנציאלית בכלל מערכת החינוך.

המתווה הכללי מבוסס על שיטת הרמזור. ביישובים “אדומים” ו”כתומים”, היכן ששיעורי התחלואה בקורונה גבוהים, תימשך מתכונת הלימודים פחות או יותר כפי שהייתה עד עתה, כלומר לימודים מרחוק. ישנם יישובים “כתומים” שהוחרגו, והם מצוינים במסמך המלא של משרד החינוך (בלינק למטה). לעומת זאת, ביישובים “ירוקים” ו”צהובים”, שבהם התחלואה נמוכה יותר, תחל ממחר חזרה ללימודים בגנים ובכיתות א’ עד ד’.

זו הפעימה הראשונה של החזרה ללימודים. בפעימה השנייה של המתווה, שצפויה ב-23 בפברואר, מתוכננים לשוב ללימודים תלמידי ה’-ו’ ו-י”א-י”ב ביישובים “ירוקים” ו”צהובים”. בפעימה השלישית, המיועדת ל-9 במרץ, צפויות לחזור ללמוד כיתות ז’-י’ ביישובים “ירוקים” וצהובים”.

ביישוב או באזור “ירוק” ו”צהוב” ילמדו ממחר תלמידי גנים עד כיתות ד’ כך:

גני ילדים – 6 ימים בשבוע לפי מערכת השעות הרגילה.

צהרוני ניצנים בגני הילדים – יחזרו לפעול כבשגרה 5 ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים.  ניתן לצרף יחד תלמידים לקבוצת צהרון קבועה לכל היותר משלוש כיתות אורגניות, ובלבד שמספר התלמידים בקבוצה זו לא יעלה על 28 תלמידים.

בכיתות א’-ב’   -למידה בכיתות מלאות, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. בתי הספר יהיו פתוחים 6 ימים בשבוע. מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין 3 קבוצות אורגניות קבועות לכל היותר.

צהרוני ניצנים/ מיל”ת בכיתות א’ וב’ – יחזרו לפעול כבשגרה 5 ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים. המשתתפים בצהרון ישהו באותה כיתת שבה שהו בשעות הלימודים, ללא מעבר בין כיתות.

בכיתות ג’-ד’ – ילמדו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. בתי הספר יהיו פתוחים 6  ימים בשבוע. מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין 4 קבוצות אורגניות קבועות לכל היותר.

שר החינוך יואב גלנט

תלמידים משולבים:

תוכנית הלימודים האישית של תלמיד עם מוגבלות תעודכן ותותאם לצרכים העכשוויים.

תלמידים עם זכאות לתמיכה מסל השילוב ימשיכו לקבל את המענה ממורת השילוב ומעובדי ההוראה ממקצועות הבריאות והטיפול.

הסייעת האישית תשובץ בהתאם למערכת השבועית של התלמיד.

השתתפות תלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים הלומדים בגן/כיתת חינוך מיוחד ומשולבים בגן/כיתה רגילה תתקיים בימים המתוכננים על פי התוכנית הכיתתית, הקבוצתית והאישית.

תלמידי החינוך המיוחד הקלאסי (גנים ובתי ספר של החינוך המיוחד וכיתות קטנות)

תלמידים בגני חינוך מיוחד, בבתי ספר לחינוך מיוחד ובכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו חמישה ימים בשבוע לא יאוחר מהשעה 14:00.

התלמידים יוכלו לקיים את הפעילויות הבאות:

התנסות בעבודה (במסגרת תוכנית הלימודים “איכות חיים הכנה לחיים”).

פעילות בחוות חקלאיות.

פעילות במרכז ספורט ימי.

טיפולים מחוץ למוסד החינוכי: טיפול באמצעות בעלי חיים, בריכה טיפולית, רכיבה טיפולית.

משה, אב לילד בחינוך המיוחד מאזור השרון, אמר ל”שווים” כי ציפה לפתיחה מלאה של החינוך המיוחד, כלומר ליום לימודים עד שעה 17:00, ולכן התאכזב מהמתווה. “במשפחה שלנו שני ההורים עובדים”, אמר ל”שווים”, “ובשבילנו כשהילד חוזר הביתה בצהריים זה מקשה מאוד על ההתנהלות במקום העבודה. מה שמוזר זה שחלק מהצהרונים קיבלו אישור לחזור לפעול, ופה אני לא רואה הבדל משמעותי בינם לבין החינוך המיוחד בשעות הפעילות. נקווה שבקרוב ההחלטה הזו תשתנה. זה יהפוך את ההתמודדות של המשפחה לקלה יותר”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות