נושאים קשורים

מתמודדת נפש קיבלה אישור להמתת חסד – ועוררה סערה

זוראיה טר בק ההולנדית התמודדה כל חייה עם דיכאון, חרדה, טראומה והפרעת אישיות. בראיון לגארדיאן הסבירה: "לפעמים, כשאת אוהבת מישהו, את חייבת לתת לו ללכת"

חוקרים: הסרטון הזה יעזור לכם להבין אם אתם על הרצף

מדובר בסרטון שמציג גליל דו-ממדי מסתובב שעשוי מנקודות. חוקרים איטלקים גילו כי האישונים של אוטיסטים מתנהגים אחרת במהלך הצפייה בו – בהשוואה לניורוטיפיקלים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים



אין אישור להסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות
ראשיחדשותנדחתה העתירה להשיב את גני החינוך המיוחד לפעילות מלאה

נדחתה העתירה להשיב את גני החינוך המיוחד לפעילות מלאה

בג"ץ קבע כי ההורים שעתרו לא נתנו למשרד החינוך מספיק זמן להשיב על טענותיהם. שתי עתירות עדיין נמשכות

בג”ץ דחה את העתירה שהגישו הורים לילדים בגנים של החינוך המיוחד נגד משרד החינוך, בדרישה להחזיר את הגנים לשעות פעילות מלאות, כפי שמקובל בשגרה. יש לציין כי מלבד עתירה זו הוגשו עוד שתי עתירות בנושא – אחת על ידי אמא לילדה בבית ספר של החינוך המיוחד, והשנייה על ידי עמותת אלו”ט, והן עדיין צריכות להתברר.

העותרים, הורים לילדים על הרצף האוטיסטי הלומדים בחינוך המיוחד, ביקשו כי בית המשפט יורה למשרד החינוך להחזיר את יום הלימודים הארוך (עד 16:45) ואת הלימודים ביום שישי לילדים שאובחנו על הרצף הלומדים בגני תקשורת של החינוך המיוחד.

נכון לעכשיו, עקב משבר הקורונה, לומדות מסגרות החינוך המיוחד עד השעה 14:30 בלבד. העותרים טענו כי המתווה שפירסמה לאחרונה הממשלה ליציאה מהסגר במערכת החינוך מפלה את ילדיהם לרעה. על פי מתווה זה, חזרו חלק מילדי ישראל ללמידה מלאה, ובהם ילדי גני הילדים בחינוך הרגיל, שלומדים במתכונת רגילה שישה ימים בשבוע, לרבות צהרונים עד השעה 16:30 .לעומת זאת, תלמידי הגנים בחינוך המיוחד ממשיכים ללמוד חמישה ימים עד השעה 14:30.

בתגובה, טען משרד החינוך כי יש לדחות את העתירה מכיוון שלא מוצו ההליכים בין העותרים לבין המשרד, וכי אין עילה להתערבות בית המשפט. במשרד הסבירו כי גני התקשורת של החינוך המיוחד מאופיינים במספר רב של אנשי צוות שנותנים טיפול במקביל במספר גנים, ועל כן בתקופת הקורונה אין אפשרות להפעלת המסגרות עד לשעה 16:45. קיצור משך הלימודים, טענו במשרד החינוך, הוא שמאפשר את המשך הפעלת המסגרות.

שופט העליון דוד מינץ

גם את טענת האפליה דחו במשרד. לדבריהם, ההשוואה בין שתי מערכות החינוך – המיוחד והרגילה – שגויה מיסודה, והחינוך המיוחד אף תועדף לטובה לאורך כל תקופת הקורונה

אחרי ששמע את שני הצדדים החליט בית המשפט לדחות את עתירת ההורים. “דין העתירה להידחות על הסף בשל היעדר מיצוי הליכים”, כתב השופט דוד מינץ. “כפי שעולה מהעתירה, העותרים פנו לראשונה למשרד החינוך ב-11 בפברואר,  וכבר ב-15 בפברואר, בחלוף ארבעה ימים בלבד, הוגשה העתירה, מבלי שניתנה למשיב שהות מינימלית להידרש לסוגיה. כפי שנקבע לא אחת, חובת מיצוי ההליכים אינה מתמצה בפנייה מקדימה לגורם המוסמך, ועל העותר להראות כי לאותו גורם ניתן זמן סביר להשיב. העתירה נדחית אפוא על הסף, מבלי שאנו נדרשים לגופה”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות