נושאים קשורים

ביקורת סרט: “עולם משלו” הוא מסע אוטיסטי חונק מדמעות ומצחוק

מה קורה כשעזרא, ילד אוטיסט, יוצא משגרת חייו הקפדנית למסע בריחה וגילוי עצמי עם אביו הסטנדאפיסט? איל שחל צפה בסרט החדש עם רוברט דה נירו – התרגש ובעיקר צחק

מדריך: איך תקבלו את הכסף שביטוח לאומי גבה ביתר בלי לחכות לביהמ”ש

לאחר שפירסמנו כי תביעה של נכים נגד ביטוח לאומי הוכרה כייצוגית, הגיעו למערכת שאלות רבות. עו"ד דוד שוורצבאום, שמייצג את התובעים, עונה לקוראים

לקראת מלחמה בצפון? פיקוד העורף חנך מיגונית מונגשת

מאחורי היוזמה עומדת עמותת "נגישות ישראל", שהתריעה על כך שאנשים בכיסאות גלגלים לא מקבלים מענה מהמיגוניות הקיימות. יו"ר העמותה: "קורא לכל הרשויות להצטייד"

בשורה לחולי הדושן: זו התרופה שקיבלה אישור מה-FDA

בישראל ישנם כ-250 אנשים המאובחנים בדושן-בקר, מחלת ניוון שרירים גנטית נדירה, בהם כ-20 ילדים בגילאי 5-4. הטיפול המדובר צפוי להקל משמעותית על חייהם



סקר: איך מעריכים מנהלים יכולות של עובדים עם מוגבלות?

מחקר חדש מגלה פערים משמעותיים בין הרצון לקדם אנשים עם מוגבלות, לבין המציאות בפועל. רוב נושאי המשרות הבכירות מאמינים שאין מספיק תקציב לקידום נכים | כל המספרים
ראשיחדשותמעתה: כל ילד בגילאי 3-4 הזכאי לכך יקבל גננת שילוב

מעתה: כל ילד בגילאי 3-4 הזכאי לכך יקבל גננת שילוב

בג"ץ שם סוף לבעיה שהטרידה הורים רבים. איך זה בדיוק יעבוד מעכשיו? הכנו לכם מדריך קצר וברור

ילד בגן חינוך מיוחד

אם הילד או הילדה שלכם בני 3-4, והם זכאים לסל הכלה והשתלבות בגן, ולמרות זאת אינם מקבלים שעות סיוע של גננת שילוב, מעכשיו זה עומד להשתנות.

השינוי המבורך הוא תוצאה של עתירה לבג”ץ נגד משרד החינוך. בעקבות העתירה, שהוגשה על ידי עו”ד אביבית ברקאי אהרונוף מארגון “בזכות”, יחד עם עו”ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט, מדיניות וחינוך בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, החליט בית המשפט לחייב את משרד החינוך לתקצב ולספק שירותי חינוך מיוחדים לכלל ילדי הגנים.

מכיוון שמדובר בנושא מעט מורכב, החלטנו להכין לכם, בשיתוף ארגון “בזכות”, מדריך קצר עם כל הפרטים החשובים.

אז מה היה המצב עד לעתירה?

בשנת 1984 הוחל חוק לימוד חובה לילדים בגילאי 3-4 באופן הדרגתי, כך שרק יישובים הקבועים בצו לימוד חובה תוקצבו בהתאם. בשנת 2014 תוקן החוק, ביטל את ההחלה ההדרגתית של חובת החינוך לגילאי 3-4 , וחייב את המדינה לספק שירותי חינוך לכולם. במקביל, החלת החוק המלא נדחתה לשנת 2016.

אלא שב-2016, למרות שהחוק נכנס לתוקף, משרד החינוך החליט לא לתקצב גני ילדים ביישובים שבהם לא חלו צווי לימוד חובה. לכן, ילדי גנים בגילאי 3-4 ביישובים מסוימים לא מקבלים את השירותים שלהם הם זכאים (למשל, גננת שילוב), בעוד ילדים ביישובים אחרים כן זוכים לזה.

בכמה ילדים מדובר?

מדובר בעשרות אלפי תלמידים שזכאים לתקצוב שירותי חינוך מיוחדים שלא מקבלים את סל ההכלה וההשתלבות, למרות שכאמור הם זכאים לו. עכשיו סוף סוף זה משתנה.

מה זה סל הכלה והשתלבות?

מדובר בשני סלים נפרדים שאוחדו ביחד. סל השתלבות הוא סל שניתן לכל בית ספר לפי אחוז הילדים שלומדים בו, לא רק תלמידים עם לקויות. סל הכלה הוא סל נוסף שמקבל בית הספר, שנועד עבור תלמידים עם קשיים שמאותרים במהלך השנה וזקוקים לתמיכות. הסל המלא, שאמור לתת מענה לכל הילדים, מספק בעיקר שעות הוראה, וספציפית בגנים שעות סיוע של גננת שילוב.

מה עושה גננת שילוב?

גננת שילוב היא גננת לחינוך מיוחד, המסייעת לילדים מתקשים הלומדים בגנים רגילים. לגננת הכשרה בחינוך מיוחד, והיא עובדת במהלך השבוע במספר גני ילדים – עם ילד בודד או עם קבוצת ילדים, לפי הצורך. כל זאת, כמובן, בשיתוף הגננת הקבועה של הגן.

מי קובע את הזכאות של הילד?

ועדת זכאות ואפיון ברשויות המקומיות קובעת את זכאותו של תלמיד עם מוגבלות לשירותי חינוך מיוחדים, את רמת התפקוד שלו ואת היקף סל השירותים שיקבל למשך שלוש שנים, או עד למעבר בין שלבי חינוך.

מי זכאי לשירותים?

מי שבשנה שעברה התקיים בעניינו דיון על ידי הצוות הרב מקצועי או על ידי ועדת זכאות ואפיון, והוחלט כי הוא זכאי לשירותי חינוך מיוחדים מסל ההכלה וההשתלבות.

מהם הקריטריונים לקבלת הסל?

מי שנכלל בסל השירותים המיוחדים הם ילדי גנים (גילאי 3-4) בתפקודים גבוהים יחסית לפי הקטגוריות הבאות:  תלמידים עם קשיים נפשיים ברמת תפקוד 1, תלמידים עם מנת משכל גבולית ברמת תפקוד 1, תלמידים עם עיכוב התפתחותי או שפתי ברמות תפקוד 2-1, תלמידים עם קשיים רגשיים והתנהגות מאתגרת ברמות תפקוד 2-1, ותלמידים עם לקות למידה ברמות תפקוד 2-1.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אם הילד שלי לא קיבל זכאות לשנה הנוכחית, זה מאוחר מדי?
מי שלא קיבל זכאות בשנה שעברה, אך סבור שילדו זקוק עוד השנה לשירותי חינוך מיוחדים, יכול לפנות למפקחת על הגן בבקשה לקבלת מענים, ובקשתו תיבחן לפי צורכי התלמיד ובכפוף לאיתור כוח אדם מתאים.

חייבים לפנות למפקחת?

לא בהכרח. ההורה לא חייב להסתמך על המסגרת שלו, אלא יכול לפנות גם באופן עצמאי לוועדות זכאות ואפיון עד ה-31.3.21. כל מי שחושב שהילד שלו זקוק לשירותי חינוך מיוחדים, יכול לבצע את הפנייה הזאת. אם אתם סבורים שילדכם זקוק למענים נוספים לשנת הלימודים הבאה, הגישו עוד היום בקשה לצוות הרב מקצועי או לוועדת זכאות ואפיון על מנת שיתקיים דיון בבקשה.

לפרטים נוספים הקליקו >>> https://drive.google.com/file/d/1mBmof5vnHmNnPEY-DGnrM87kZQKNUdu9/view?fbclid=IwAR1l8sZ2tR-8CUidtnuB4rsw7vwy0tWGEdPnifc2vnwPGdQaFK0h4SV21Cg

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות