נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמה קרה כשנתניהו ובנט נתקלו במכונת משקאות באמצע המדבר

מה קרה כשנתניהו ובנט נתקלו במכונת משקאות באמצע המדבר

את מה שלפיד רק מתחיל להפנים ונתניהו רחוק מלהשלים איתו, ניתן להמחיש באמצעות דוגמה מתורת המשחקים

בשבוע שעבר קוממתי עליי קוראים רבים כשטענתי שרק לנפתלי בנט יש את הסיכוי להרכיב ממשלה, נוכח תוצאות הבחירות ולמרות העובדה שקיבל רק 7 מנדטים. את מה שלפיד רק מתחיל להפנים ונתניהו רחוק מלהשלים איתו, ניתן להמחיש באמצעות דוגמה מתורת המשחקים:

נניח שאתם מתים מצמא לאחר הליכה ממושכת במקום צחיח. לפתע נגלית לעיניכם מכונת משקאות שעשויה פשוט להציל את חייכם, ומחיר בקבוק משקה עולה 5 שקלים. אממה, בכיסכם ישנם רק 4 שקלים ו-90 אגורות. במצב כזה אין אפשרות להוציא את הבקבוק, וכנראה שנגזרת עליכם התייבשות. בעודכם מבכים את מר גורלכם, מגיח חבר, גם הוא צמא, והוא מוכן לעזור. בכיסו טמון מטבע שחוק של 10 אגורות, בדיוק הסכום החסר, ניצלתם? לא כל כך מהר…

לאט לאט מזדחלת לה ההבנה שהמחיר שתיאלצו לשלם לחבר תמורת המטבע הולך להיות יקר הרבה יותר מערכן הריאלי של 10 אגורות בימי שגרה. במקרה הטוב תיאלצו לחלוק את הבקבוק ולהסתפק במחציתו, ובמקרה הפחות נעים תיאלצו לתת לו את זכות השלוקים הראשונים, מה שאמנם ישאיר אתכם בחיים אבל יהיה הרבה יותר ממה שתיכננתם להקריב תמורת סכום פעוט. נראה לי שהמסר הובן…

בנימין נתניהו ונפתלי בנט. צילומים מוויקיפדיה

נגישות לכולם

אז איך אתם העברתם את חול המועד? רוב הישראלים שביקשו לצאת לשמורות הטבע יענו על שאלה זו במילה אחת – בפקק! עומסי תנועה שכמותם טרם נראו בארץ הינם תוצאה ישירה של תכנון תעבורתי לקוי הנובע מהיעדר סדר יום אזרחי, והתוצאות בהתאם.

הכאוס בכבישים משקף בקליפת אגוז את מצבם של נהגים, נוסעים והולכי רגל עם מוגבלות שנאלצים להתמודד מדי יום עם חוסר בתחבורה ציבורית נגישה ויעילה, עם דרכים משובשות ועם היעדר חניות נכים מספיקות.

נבחרי העם נקראים להשיב את סדר היום האזרחי לראש מעייניהם: לדאוג לרווחת התושבים, לייצר צמיחה במשק, לצמצם פערים ולהביא שלום. בשביל זה בחרנו אתכם.

ושוב נועלים את האורווה אחרי שהסוסים ברחו

מדדי התחלואה היורדים בקצב משקפים את המציאות שככל הנראה הקורונה מאחורינו, טפו טפו טפו. האם זה הזמן לרכוש עשרות מיליוני חיסונים במחיר הגבוה מערכם אם וכאשר נזדקק להם בעוד שנים? בהחלט לא!

בזמן שחברות רבות שוקדות על פיתוח החיסון ושיווקו, יש לשער כי מחיר החיסון יירד בעתיד, אם בכלל יהיה בו עוד צורך. במקום לטפח את מערכת הבריאות הקורסת, מסתתרים הפוליטיקאים שלנו מאחורי הפתרון הפשוט, היקר והנח – רכישת חיסונים סיטונאית.

ההערכה שלי היא שקמפיין חיסון הילדים ינחל כישלון חרוץ שיגרום למיליוני חיסונים ולעשרות מיליוני שקלים להיזרק לפח, לא חבל?

הבהרה: כן, ידוע לי שבקבוק משקה עולה יותר מחמישה שקלים במכונות האוטומטיות. מי שדחוף לו להוריד את יוקר המחיה גם בתחום השתייה הקלה, מוזמן בפעם הבאה להצביע למפלגה הכלכלית של ירון זליכה, במידה שיתמודד שוב.

טורים קודמים:

מה, בתקווה, יכולים אנשים עם מוגבלות להרוויח מבחירות 2021

מה כדאי להגיד לבוחרים עם מוגבלות: 5 עצות לפוליטיקאי הציניקן

ברית האחיות של קארין אלהרר ושירלי פינטו

כתבות אחרונות