נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותברית האחיות של קארין אלהרר ושירלי פינטו

ברית האחיות של קארין אלהרר ושירלי פינטו

אין בשורות גדולות מבחינת ייצוג אנשים עם מוגבלות בכנסת הקרובה, ובכל זאת אלהרר ופינטו הן נציגות טובות וראויות

בשבועות האחרונים ניהלנו כאן מיני קמפיין למען ייצוג הולם של מועמדים עם מוגבלות ברשימות המפלגות השונות. הסברנו, ייחלנו, דרשנו, ולא הופתענו מהתוצאות.

אם לא יהיו התפתחויות מרעישות בתקופה הקרובה, נוכל למצוא בכנסת ה-24 שני חברי כנסת עם מוגבלות, מסיעות יש עתיד וימינה. כן, רק האחים לברית מבחירות 2013, יאיר לפיד ונפתלי בנט, השכילו לשבץ במקומות גבוהים את נציגינו, או ליתר דיוק נציגותינו, הטובות ביותר.

קרין אלהרר הפתיעה ושובצה במקום הרביעי ברשימת יש עתיד. האמון והכבוד המקצועי שלפיד רוחש לה הם ההוכחה שמדובר במנהיגה אמיתית, אסרטיבית ומשלנו. גם שירלי פינטו הפתיעה כשהתברגה בעשירייה הראשונה של בנט. כחברת הכנסת החירשת הראשונה תשמיע פינטו קול חשוב ועוצמתי, לא ברמת הדציבל כי אם בעוז רוחה ובנחישותה.

בנימה אישית אני קורא לקוראים לתמוך באחת משתי הרשימות הללו, ולנסות לוודא פעם אחת ולתמיד שיכירו בכוחנו.

לוודא שיכירו בכוחנו. קארין אלהרר ושירלי פינטו

מרב המחמאות

מיכאלי, כהן ובן ארי – שלוש המרביות שעשו קאמבק מטורף, הן שלוש הדיוות של השבוע. מיכאלי החזירה את מפלגת העבודה מתהום תחתיות למרכז הזירה, בן ארי שבה מפסק זמן הישר לזרועות יש עתיד, וכהן הצליחה לנטוש בזמן את ממשלת נתניהו-גנץ ולהבטיח את מקומה בכנסת הבאה.

לעומתן, ועדיין בגזרת השמאל מרכז, המין הגברי מסתבך והולך. מפלגת הישראלים שהבטיחה ניצחון ודאי, פרשה והראתה שההר הוליד חולדאי, בכחול לבן מתנהל בלגנץ שלם, והמפלגה הכלכלית של ירון זליכה עוד עלולה להתברר כפאדיחה.

קלפי נגישה? הצחקתם אותי

למה אדם עם מוגבלות צריך לנסוע לעיתים לקצה השני של העיר כדי להצביע בקלפי נגישה? איך תסבירו את זה שקלפיות מוצבות בבתי חולים, אך לא במוסדות לאנשים עם מוגבלות? ומדוע קלפי נגישה רק לאנשים עם מוגבלות פיזית?

השבוע ביצעתי העברה של מעל עשרת אלפים שקלים בלחיצת כפתור אחת. זה היה כואב ויקר אך הכרחי, ובעודי מעכל את גודל הסכום וקוטן חשבון הבנק, נפל לי האסימון. העברה דיגיטלית כן והצבעה דיגיטלית לא? למה?

a*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד לא מאוחר. יש לקבוע פיילוט של הצבעה מרחוק, תחת כל אמצעי האבטחה הנחוצים. פיילוט צנוע, שיכלול מספר מוגבל של מצביעים, ומי כמונו, אנשים עם מוגבלות, מתאימים לניסוי הזה. טיפת אומץ ושכל ישר, זה כל מה שהדבר דורש.

הסגר הרביעי והבחירות החמישיות

חרדתו הגדולה של בנימין נתניהו היא סגר רביעי סמוך למועד הבחירות, אשר יעיב על מצב הרוח הלאומי ויפגע בליכוד. הנחת העבודה הזו מטמטמת את כל המערכת הפוליטית ומשפיעה על החלטות מערכת הבריאות כולה. ביבי רוצה לסגור עכשיו כדי לפתוח אחר כך, וגנץ בדיוק להיפך, מאותה סיבה. בימים הקרובים נהיה עדים לקמפיין החיסונים של הליכוד, אשר יעשה הכל כדי לדחות את הסגר הרביעי לאחרי הבחירות, כל זאת כאשר מפת המנדטים המסתמנת מצביעה על כך שתוצאות הבחירות לא באמת ישנו את גודל הגושים.

סגר רביעי או לא, הדבר הבטוח ביותר שנראה כרגע זה בחירות חמישיות.

נקודה מקומית

ועוד משהו בשולי סגירת הרשימות. לא פחות משלושה חברי מועצה בירושלים, שני סגני ראש עיר ומנהיג האופוזיציה, מצאו עצמם מתברגים במקומות ריאליים ברשימות השונות. חגית משה מהבית היהודי, אברהם בצלאל מש”ס ועופר ברקוביץ’ מתנועת התעוררות, ביססו עצמם כגורמים משמעותיים ומשפיעים בעיר וסללו את דרכם מהשלטון המקומי לארצי.

כתושב ירושלים החרד לגורלה בעת הנוכחית אני יכול לייחס את עוצמתם של חברי מועצת העיר הללו בעיקר במתן סיוע פרטני לתושבים, תוך היכרות מעמיקה עם השטח. זאת, לעומת חולשתו של ראש העיר משה לאון, אשר זכה מן ההפקר כשברקוביץ’, יריבו הבולט על ראשות העיר, יוצא בשלב זה מהמרוץ.

טורים קודמים:

אזרחי ישראל, ברוכים הבאים למועדון האנשים עם מוגבלות

המשחק המכור, הבכירה והבחור

אדוני רה”מ, ולאנשים עם מוגבלות לא מגיע שריון?

כתבות אחרונות