נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאזרחי ישראל, ברוכים הבאים למועדון האנשים עם מוגבלות

אזרחי ישראל, ברוכים הבאים למועדון האנשים עם מוגבלות

עלינו רה"מ מתנשא כבר מזמן. התוכנית הכלכלית שלו, שמזכירה בית תמחוי, מראה שעכשיו הוא מתנשא על כולם

הקרב האבוד

שבוע אחר שבוע אנו קוראים לייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות ברשימות המתמודדות לכנסת הבאה. שבוע אחר שבוע אנו מזהים עד כמה ציניקנים יכולים להיות מנהיגינו, אשר ברוב חוצפתם עדיין חושבים שהם יודעים יותר טוב מאיתנו מה טוב בשבילנו. לאחר שהתרעתי כאן בשבוע שעבר מפני כלכלת הבחירות שמתכננים נתניהו וכ”ץ, נפל לי האסימון בנוגע לייצוג אנשים עם מוגבלות ברשימת הליכוד – זה כנראה לא יקרה.

התוכנית הכלכלית שהוצגה השבוע יותר דומה לבית תמחוי בחסות הממשלה, ובוודאי אינה תחליף להעברת תקציב שנתי, כפי שמתבצע בכל מדינות העולם. מעבר לעובדה שנעשתה מאחורי גבם של הגורמים המקצועיים במשרד האוצר ובבנק ישראל, התוכנית אפילו אינה מתוקצבת ולאיש אין מושג כמה היא אמורה לעלות. בשלב זה ברור לנו רק דבר אחד – הגישה הפטרנליסטית של ראש הממשלה כבר מזמן אינה נחלתם של אנשים עם מוגבלות בלבד. 

תוכנית שמבקשת לחלק מענקים חד פעמיים לאזרחים במקום לדאוג לפיתוח מנופים כלכליים ותעסוקתיים, חושפת את מניעיו של העומד מאחוריה – לשמור את כולנו, אנשים עם וללא מוגבלות, תלותיים, נזקקים וממושמעים.

 אזרחים ואזרחיות – welcome to the club.

המלכוד

ישראל בכר, היועץ האסטרטגי שהגה עבור נתניהו בשנת 2009 את הקמת בלוק הימין עם החרדים, לא תיאר לעצמו עד כמה הצלחתו תהיה מסחררת. כמי שהיו עשרות שנים לשון המאזניים, הפכו המפלגות החרדיות לבנקר של ביבי, שהבטיח לו פעם אחר פעם ניצחונות גדולים ומרהיבים.

אממה, סקר חדשות 12 שהתפרסם השבוע חשף ש-61% מהאזרחים אינם תומכים בשילוב חרדים בממשלה הבאה. סקר זה מתווסף למחקר עומק שנערך עבור הליכוד בשבוע שעבר ואילץ את נתניהו לבדל עצמו מההתפרעויות שראינו בערים החרדיות.

נתניהו אשף בקמפיינים סביב איראן והשמאל, ונקודת התורפה שלו היא אם חס וחלילה סדר היום יעסוק בנושאי דת ומדינה, שם יש ללפיד, לבנט ולסער יתרון ברור עליו. המלכוד של הליכוד כרגע הוא כיצד לשמר את נאמנות החרדים, תוך הורדת גובה הלהבות והפקת קולות של אכיפת החוק. בינתיים, נאלצת תחנת המשטרה בבני ברק לעשות את העבודה השחורה.

כמה מנדטים ילכו לאיבוד?

סקר פנימי שנערך השבוע עבור המפלגות החרדיות מלמד כי כוחן הריאלי בתוך הבייס שלהן הוא 7 מנדטים ליהדות התורה ו-4 לש”ס. המשמעות היא שיהדות התורה אינה מקבלת שום כוח ממי שאינו חרדי, בעוד שש”ס קוצרת מנדטים רבים מקרב האוכלוסייה הכללית.

נתונים אלה יכולים להסביר מדוע ש”ס אינה מצטרפת לעליהום של חבריהם האשכנזים על התקשורת והמשטרה. הם עדיין בונים על קולות המסורתיים ובני עדות המזרח, שהביאו אותם להישג השיא בבחירות 1999 – 17 מושבים בכנסת. קמפיין הבלימה של ש”ס יעסוק בתקופה הקרובה בניסיון לשפוך מים צוננים על הזעם הציבורי, ולשטוף את נהרות השנאה.

הטורים הקודמים:

המשחק המכור, הבכירה והבחור

אדוני רה”מ, ולאנשים עם מוגבלות לא מגיע שריון?

פרץ נושר, נתניהו נוהר, ולדרעי אני עדיין זוכר

כתבות אחרונות