נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיחדשותאחרי הטרגדיה: גנץ הודיע על רפורמה באגף השיקום בהובלת זיו שילון

אחרי הטרגדיה: גנץ הודיע על רפורמה באגף השיקום בהובלת זיו שילון

שר הביטחון: "המהלך - בעקבות המקרה של איציק סעידיאן". ארגון נכי צה"ל: "לא צריך עוד ועדה, צריך מעשים עכשיו"

זיו שילון ואיציק סעידיאן. צילום: עידו איז’ק

בעקבות המקרה הטראגי של לוחם גולני לשעבר איציק סעידיאן, שר הביטחון בני גנץ החליט לקדם רפורמה באגף השיקום של משרד הביטחון. מי שיוביל את התהליך הוא זיו שילון, קצין גבעתי לשעבר שאיבד את ידו בפעילות מבצעית, וגם מכיר אישית את סעידיאן.

סיפורו של סעידיאן, נכה צה”ל המתמודד עם פוסט טראומה, היכה גלים רגע לפני יום הזיכרון. סעידיאן הגיע למשרדי אגף השיקום בפתח תקווה, מצויד בבקבוק עם בנזין, שפך אותו על גופו והצית את עצמו. אחרי טיפול ראשוני הוא פונה לבית החולים תל השומר עם 100 אחוזי כוויות, ובשעות אלה הוא ממשיך להיאבק על חייו.

“החלטתי לקדם רפורמה באגף השיקום אחרי המקרה הטראגי של איציק סעידיאן”, כתב לפני שעה קלה גנץ בדף הפייסבוק שלו. “זיו שילון, גיבור ישראל שנפצע קשה מאוד בגבול רצועה עזה, יוביל את התהליך המקיף, שיכלול הקמת ועדה ציבורית.

“לאורך החודשים האחרונים”, המשיך גנץ, “עוד טרם המקרה הטראגי של איציק סעידיאן, קיימנו במשרד הביטחון שורה של פעולות, מתוך הבנה כי נדרשת באגף השיקום רפורמה מקיפה. לא רק בתוספת תקציב, אלא גם בהבנה לתחושות הפונים ומה שעובר עליהם”.

שר הביטחון בני גנץ. צילום מסך מיוטייוב

לדברי שר הביטחון, בקרוב צפוי להסתיים המכרז לבחירת ראש אגף שיקום חדש, “אשר יפעל במשותף עם הצוות ועם עובדי האגף המסורים בכדי להביא לשינוי הנדרש במהירות האפשרית”.

את דבריו סיים גנץ בנימה אישית: “כולי תפילה שאיציק, שנלחם בגבורה בסג’עייה, ימשיך להילחם גם בפציעה הקשה וינצח אותה. ליבי ומחשבותיי איתו ועם משפחתו”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

זיו שילון מסר כי המינוי ממלא אותו בתחושת שליחות אמיתית. “אני נוטל עליי את המשימה בחרדת קודש”, אמר שילון, “למען אלפים שלחמו למען המדינה, והמדינה חייבת להילחם גם עבורם. בחודשים האחרונים שוחחתי עם שר הביטחון גנץ רבות בנושא, ואין לי ספק שביחד עם הוועדה שנקים נוכל להביא לשינוי המיוחל. זה לא יהיה פשוט ולא יקרה ברגע – אבל זה חייב לקרות בהקדם. ליבי ותפילותיי עם איציק ובני משפחתו ששהו במהלך החג בבית החולים”.

בארגון נכי צה”ל לא התרשמו מהמהלך של גנץ. “ארגון נכי צה”ל מעריך ומוקיר את זיו שילון”, נמסר מהארגון. “זיו הינו לוחם בעל עשייה ציבורית מוערכת, ואחד מבניו האהובים של ארגון נכי צה”ל. אך כפי שכבר ברור לכולם – לא צריך עוד ועדה, צריך צדק ומעשים מיידיים. לפני יותר משנה האלוף במיל’ אייל בן ראובן, אשר מונה על ידי מנכ”ל משרד הביטחון, עמד בראשות ועדה שהורכבה מצוותים מקצועיים של משרד הביטחון וארגון נכי צה”ל – והוציא דו”ח מקיף על הכשלים והפתרונות הנחוצים למצוקת נכי צה”ל. גם שר הביטחון בני גנץ מכיר את הוועדה ומסקנותיה. אנו דורשים מהשר גנץ וממשרד הביטחון להפסיק לבזבז זמן יקר וליישם באופן מיידי את מסקנות דו”ח בן ראובן במלואן, לפני שעוד אסונות יקרו. הדם הבא שיישפך עקב מריחת הזמן יהיה על ידיהם של גנץ ומנכ”ל משרדו אמיר אשל. צר לנו שמשרד הביטחון והעומד בראשו, שר הביטחון בני גנץ, בוחרים שוב לעסוק ביחסי ציבור ולא בשיקום נכי צה”ל. אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להגיע עימנו להפגנה ההמונית ביום ראשון בבוקר מול הקריה בתל אביב, כדי לזעוק את זעקת נכי צה”ל ולדרוש את יישומו המיידי של דוח ועדת בן ראובן”.

עוד בנושא:

הצעיר שהצית עצמו כתב לאגף השיקום: “לא רוצה להישאר מסכן, לא רוצה להתאבד”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות