נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותח"כ הורוביץ הגיש הצעת חוק להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום

ח”כ הורוביץ הגיש הצעת חוק להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום

צפוי לכהן כשר בממשלת בנט-לפיד. גם קארין אלהרר ועודד פורר (צפי לעמוד בראש ועדת הכספים) הגישו בעבר הצעות דומות

חבר הכנסת ניצן הורוביץ, יו”ר סיעת מרצ, המיועד לתפקיד שר הבריאות בממשלת בנט-לפיד החדשה, הניח לפני כמה ימים הצעת חוק, המבקשת להשוות את גובה קצבת הנכות לגובה שכר המינימום, העומד כיום על 5,300 שקל בחודש. לשם השוואה, קצבה של אדם עם 100 אחוזי נכות מסתכמת היום בקצת יותר מ-3,300 שקל.

הצעות חוק דומות הוגשו גם בכנסות הקודמות, אולם כעת נראה שסיכויי ההצעה לעבור גבוהים יותר מבעבר, מכיוון שיש לה תמיכה מצד חברי כנסת רבים יותר בסיעות הקואליציה המסתמנת. צריך כמובן לזכור שמלאכת הרכבת ממשלת השינוי עדיין רחוקה מסיום, וכל עוד אינה מושבעת דבר אינו בטוח.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי הקצבה הנוכחית היא “זעומה” ודנה אדם עם מוגבלות לחיים בעוני. “הקצבה אמורה להספיק לקיום מינימלי”, מסביר ח”כ הורוביץ, “אך ברור לכל שהיא אינה מספיקה כהוא זה לצרכיו. על האדם עם המוגבלות לרכוש תרופות, לממן נסיעות בתחבורה ציבורית או במוניות, לכלכל את ביתו, ולעיתים גם להעסיק עובד סיעודי, וזאת בנוסף לשאיפה לקחת חלק פעיל בפעולות החיים, כולל תרבות ופנאי”.

לדברי הורוביץ, “ההוצאות של אדם עם מוגבלות אינן פחותות מהוצאות של אדם שאינו נחשב נכה לפי חוק הביטוח הלאומי. לפיכך, אין כל היגיון שהקצבה שיקבל אדם עם מוגבלות הזכאי לקצבת נכות מלאה בגין נכותו ואובדן כושר עבודתו, תפחת ממה שנחשב לשכר מינימלי במשק”.

“הקצבה היום דנה אדם עם מוגבלות לעוני”. ח”כ ניצן הורוביץ

משום כך, הצעת החוק מבקשת להשוות את גובה הקצבה שעל בסיסה מחושבת קצבת הנכות לשכר המינימום, “כדי לאפשר מחיה בכבוד”.

כאמור, הצעות חוק דומות הונחו על שולחנות הכנסות הקודמות, בין השאר על ידי חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד (גם היא שרה מיועדת בממשלה החדשה), וגם חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו, שצפוי לעמוד בראש ועדת הכספים אם וכאשר תוקם הממשלה.

כזכור, ארגוני הנכים מנהלים בימים אלה מאבק כדי לוודא שהממשלה עומדת בהבטחה שנתנה ב-2018 להעלות את קצבת הנכות לגובה 3,700 שקל בחודש. למרות ההבטחה, טרם בוצעה העלאת הקצבה באופן קבוע, ובינתיים נאלצו הנכים להסתפק בכמה פעימות של פיצוי. בכל מקרה, מבטיחים בארגוני הנכים המובילים, כי גם אחרי שהקצבה תגיע ל-3,700 שקל, הם לא מתכוונים לעצור שם, והם יפעלו כדי להגדיל אותה עוד עד שיגיעו למטרה – השוואתה לגובה שכר המינימום.

עוד בנושא:

סיכויי החוק לתמיכה במשפחות של אנשים עם מוגבלויות גבוהים מתמיד

הפיצוי לנכים ולילדים עם מוגבלות: מתי הוא צפוי להיכנס וכמה תקבלו

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות