נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםלמה החלטתי להשקיע באינסטגרם, ואיך זה קשור לחלומות

למה החלטתי להשקיע באינסטגרם, ואיך זה קשור לחלומות

חולמת לכתוב ספר, חולמת להשתפר בריקוד, חולמת לתת השראה לאחרים. לי גיא-רון בטור חלומי

בחרתי לכתוב היום על החלומות שלי ועל מה שנותן לי השראה. הגעתי למחשבה שאני רוצה לכתוב על הנושא הזה לאחר שפגשתי בחורה בשם שני מעמותת “שקל”, שעובדת עם ה”ג’וינט”. פרט לדאגה לדיור ותעסוקה, העמותה עוזרת בין היתר לאנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות לממן עיסוקים ותחביבים בהם הם בוחרים לעסוק; עיסוקים שהם אוהבים מאוד, ואשר ממלאים להם את החיים.

לי העמותה מסייעת במימון של שיעורי הריקוד הדו-שבועיים אותם אני מאוד אוהבת, ושל האימונים האישיים שלי עם מאמן אישי, שמתקיימים פעם בשבוע. במהלך הפגישה ביקשה אותי שני לחשוב על חלומות נוספים אותם אני רוצה להגשים. הדגש היה לחלום בגדול, ולחלום על כל חלום. יש לי הרבה חלומות, וזה ממש מלהיב אותי שיש מי שעוזר לי לנסות לממש אותם ולהוציא אותם לפועל.

החלום הבא שלי הוא לכתוב ספר. עוד חלום הוא למצוא את הדרך להשתפר ולהשתכלל יותר בשיעורי הריקוד. אני רוצה לחלום תמיד, ואני רוצה שתמיד כולם יחלמו. אני חושבת שחלומות חשובים כי ככה אנחנו יכולים להישאר שפויים; לא שאני חושבת באמת שיש דבר כזה שפוי. אני רוצה להצליח להגשים את החלומות שלי, ואני יודעת  שאצטרך לעבוד  קשה להשגת המטרה הזו. זה אומר שלאורך כל הדרך לא אוותר, למרות שיהיה קשה, ויש לי כל הכוונה להיתמך ולהיעזר בכל המערכת שעוטפת אותי.

הגשמת חלומות מצריכה גם השראה. ההשראה שלי היא המשפחה שלי. המשפחה שלי, שלא נותנת ל”אוטיזם” שלי לשנות את שגרת החיים שלה. לדוגמה, הבית שלי מלא תמיד בחברות ובחברים של האחיות שלי, והן אף  פעם לא גורמות לי להרגיש שצריך להסתיר אותי, וכי יש חס וחלילה ממה להתבייש. ההתנהגות הזו נותנת לי השראה כי היא גורמת  לי להרגיש  שיש לי מקום – במשפחה, בחברה, בעולם, ושאני כן יכולה לעשות כמעט כל מה שאני רוצה.

לי ובן הזוג סער על רחבת הריקודים

אז כדי לתת השראה לעוד אנשים סביבי, החלטתי להתחיל לפתח את עמוד האינסטגרם שלי. אני משתדלת להעלות כל יום תוכן ל”סטורי”, שמציג את שגרת החיים שלי, כמו למשל היוגה, ההליכה לים, הים עצמו אותו אני כל כך אוהבת, הלימודים שלי באוניברסיטה, ועוד לא מעט עניינים. אני עושה את זה בין השאר כדי שכולם יוכלו להיווכח שגם אוטיסטים יכולים לנהל שגרת חיים נורמטיבית ומלאה, ולקבל מכך השראה.

השראה יכולה לנבוע מכל דבר – ממשפחה, מחברים, מהקהילה, אפילו ממפורסמים, מעשייה של אחרים, וגם מתוכך פנימה. אני לא מתביישת להגיד שאני אוהבת להסתכל באינסטגרם על תמונות וסרטונים שמפורסמים שונים מעלים, וגם הם, בחלקם, נותנים לי השראה. השראה היא דבר חשוב, כי ככה אנחנו יכולים להתפתח וגם לחלום חלומות ולהגשימם.

אני רוצה לקוות שאולי גם הטור הזה, שלי, מהווה השראה לכמה שיותר אנשים אחרים. אני מקווה שהוא יכול להוות השראה. מה שבטוח, אני יכולה להגיד שהוא מאפשר לי להמשיך לחלום ולהמשיך לעשות את מה שאני אוהבת.

אז תמשיכו לספוג השראות ולחלום, לחלום בגדול, ואף פעם אל תאבדו תקווה! מילה של לי.

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות