נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותלמה קארין אלהרר ושירלי פינטו נותנות לי השראה

למה קארין אלהרר ושירלי פינטו נותנות לי השראה

אחת שרה, השנייה ח"כית, אחת עם מוגבלות נראית, השנייה לא, ושתיהן מהוות עבורי דוגמה שכמעט הכל אפשרי

סוף סוף יש לנו ממשלה חדשה, ואני רוצה לקוות שהיא תצליח להביא ולקדם שינוי. נדמה לי שהעובדה שאני צעירה עם צרכים מיוחדים מצדיקה את התקווה הספציפית שלי לשינוי היחס הציבורי לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות.

אשמח הפעם להתרכז בשתי נשים מיוחדות, שאני מאמינה כי יממשו את התקווה שלי. שתי נשים שהן חלק בלתי נפרד מהכנסת ה-24, ומהוות עבורי מקור השראה גדול. אגב, מעניין שחברי הכנסת עם צרכים מיוחדים בפוליטיקה הישראלית הם במקרה, ואולי לא במקרה, חברות כנסת נשים.

האישה הראשונה שהחלטתי לדבר עליה היא שירלי פינטו. פינטו היא חברת הכנסת החירשת הראשונה אי פעם בישראל, וגם הכי צעירה מבין חברי הכנסת המכהנים. לאורך חייה התמודדה עם קשיים יומיומיים משמעותיים עקב חוסר המודעות הציבורית ללקויי שמיעה, ולכן החליטה לשנות זאת ולהקדיש את חיה למען העלאת המודעות.

פינטו הייתה והינה פעילה חברתית, ציבורית ופוליטית, ועושה רבות למען קידום זכויות החירשים בפרט, ולמען קידום נגישות לאנשים עם מוגבלויות בכלל. בראיון שהעניקה ל”אופירה וברקוביץ” היא יצאה נגד הסטיגמה שכל החירשים הם גם אילמים, ואמרה לברקו: “הנה, יש לי קול ואתה שומע אותו. אני רק בוחרת שלא להשמיע אותו כי הוא לא ברור”.

בחרתי לכתוב על פינטו משום שלמרות הקשיים הרבים שעברה ועדיין מתמודדת עימם, היא החליטה להשמיע את קולה בדרכה, לא נרתעה, וגם מצליחה לעזור ולשנות עבור אלו שזקוקים לכך. היא מתמקדת בארבעה נושאים, שגם אני כתבתי עליהם לא פעם – תעסוקה, חינוך, בריאות ונגישות המידע. אני הייתי מוסיפה לרשימה עוד שניים חשובים – דיור בקהילה ונגישות פיזית לכל מקום ולכל פעילות באופן כללי. בהצלחה שירלי!

שרת האנרגיה קארין אלהרר וחברת הכנסת שירלי פינטו

קארין אלהרר היא לא פחות משרת האנרגיה בממשלה הנוכחית. אלהרר, עורכת דין במקצועה ומרצה למשפטים, הייתה פעילה בלשכת עורכי הדין בימים שאבא שלי היה ראש הלשכה. היא האישה הראשונה שמכהנת כשרה במשרד האנרגיה, והיא גם השרה הראשונה בישראל שמתניידת בכיסא גלגלים, וזאת עקב ניוון שרירים שאינו מאפשר לה ללכת.

למרות הקושי הרב, אלהרר למדה משפטים והתמחתה בתחום זכויות אדם עם דגש על אוכלוסיות עם מוגבלויות, הן פיזיות והן נפשיות. בשנים האחרונות, כחברת כנסת, פעלה לחוקק חוקים לתיקון היחס לאוכלוסיות מיוחדות, כמו, “תיקון לחוק שירותי רווחה”, “תיקון לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות”, “תיקון לחוק זכויות החולה” ועוד. רק מעצם עשייה זאת היא מהווה עבורי מודל השראה גדול, לצד דברים נוספים בהם היא עוסקת, כמו פעילות בעמותות שעוסקות בשינוי ובקידום אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

כיסא הגלגלים לא מהווה עבור אלהרר מגבלה בדרך להגשמה אישית וחברתית. תענוג להיווכח שסוף סוף בישראל של המאה ה-21 יש בממשלה שרה שהנכות אינה מונעת ממנה להיות מנהיגה ולקדם עניינים למעננו ולמען החברה כולה.

מהתבוננות בשתי הנשים המיוחדות האלה, בולטת העובדה שבמבט ראשון אצל האחת המוגבלות לא נראית לעין ואצל השנייה כן. זה אולי היופי שרציתי לבטא בטור הזה. השילוב בין שתיהן מסכם בעיניי את כל השיח סביב נושא המוגבלויות, משום שלא משנה מה סוג המוגבלות, אם היא שקופה או לא, היא לא מונעת או מעכבת את האדם, אלא הופכת אותו למי שהוא ולמה שהוא.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

גם לי יש מוגבלות. יש לי אוטיזם, וזה לא מונע ממני לעשות את רוב הדברים שאני אוהבת ורוצה בהם. אמשיך לכתוב תמיד, כי זה מה שאני אוהבת וככה אני מעבירה את המסר שלי. מבקשת להודות לנשים הללו, שמהוות מקור עוצמה עבורי, ומקווה כי גם אני מהווה מקור השראה לאחרים. להשראה יש המון כוח. מילה של לי.

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות