נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלספורטאים הפראלימפיים מגיע יותר יחס מהתקשורת

לספורטאים הפראלימפיים מגיע יותר יחס מהתקשורת

לי גיא-רון בטור מרוגש לרגל האולימפיאדה בטוקיו והמשחקים הפראלימפיים שאחריה

המשחקים האולימפיים טוקיו 2021

הטור שלי היום הוא ברוח המשחקים האולימפיים, שמתחילים מחרתיים בטוקיו. אני חושבת שזו  תקופה מיוחדת, בה אנשים שחובבים ואוהדים ספורט מכל הסוגים מתאחדים יחד לצפייה במשחקים. לצד המשחקים האולימפיים, מתקיימים המשחקים הפראלימפיים. אני מבקשת  ליתן יותר דגש על הספורטאים עם המוגבלויות, גם מפני שאני בחורה שמתמודדת עם מוגבלות בעצמי, מה שלא מונע ממני לאהוב ולעסוק בספורט, וגם כי באמת מגיע לספורטאים האלה.

נתקלתי לאחרונה בסדרה דוקומנטרית שנקראת “עד הקצה”, ובה מציגים ספורטאים עם מוגבלויות. המסר של הסדרה הוא שלמרות הקושי, והקושי הוא באמת רב ועצום, כולם מתעקשים, מתאמנים, נופלים וקמים, וממשיכים לעסוק בספורט שהם כל כך אוהבים, ואף מגיעים להישגים מרשימים מאוד.

צפיתי בפרק בו הוצגו שני ספורטאים: בחור שאיבד את עשר אצבעותיו וכיום מתעסק בלא פחות מאשר בטיפוס, ובחור נוסף, אשר משותק בפלג גופו התחתון, ולמרות זאת סיים את תחרות ה”איירון מן”. אז ברור שלא הכל אופטימי כל הזמן, ולצד ההצלחות והסיפוק קיימים גם המון תסכולים וקשיים. אבל הספורטאים המופלאים האלה נשארים אופטימיים גם בשביל משפחתם, ובעיקר למען ובשביל עצמם.

המגוון הרחב של התחומים בהם נוטלים חלק ספורטאים עם מוגבלות, רק מחזק אצלי את האמונה  שאסור לוותר על דברים שאוהבים ושעושים לנו טוב כל כך, רק משום שקיימת מגבלה ושקיים קושי. בין התחומים ניצן למצוא שחייה, שיט, ריצה, טיפוס, אופניים, טניס, סיף ועוד ענפי ספורט רבים.

הספורטאים האלה לא מייצגים את המדינה רק במשחקים הפראלימפיים, אלא מייצגים אותה, וכמובן גם את עצמם, במהלך כל השנה בתחרויות שונות בכל העולם. עובדה זו אינה מצוינת מספיק בתקשורת. זו פעילות אישית ותחרותית רצופה במשך כל ימי השנה. ככלל, ספורטאים ללא מוגבלות  זוכים לתשואות ולתשבוחות רבות בתקשורת, ואני מצפה שהסיקור של הספורטאים עם הצרכים המיוחדים יגבר מאוד ויבטא את הפעילות העצומה שלהם ואת ההערכה הרבה לה הם ראויים.

החותר אחיה קליין מתכונן למשחקים הפראלימפיים

הלבוש והביגוד חשובים לא פחות לשם נוחות והצלחה בהשגת הישגים ספורטיביים. נחשפתי   לפרויקט שהתבצע במכללת “שנקר”, בו לקחו חלק סטודנטיות לעיצוב וספורטאים פראלימפיים. במסגרת הפרויקט הותאמו עבור הספורטאים בגדי ספורט ייחודיים ומותאמים. רוב האוכלוסייה איננה מבינה עד כמה חשובים הפרטים הקטנים, שאולי נראים שוליים וחסרי משמעות לפעמים. פרטים אלה מקבלים מקום גדול עם משמעות גדולה כשמדובר בספורטאים עם צרכים מיוחדים, כמו התאמה מיוחדת למוגבלות ונוחות מלאה בבגדים לשם הגעה לתוצאות ספורטיביות טובות. החשיבה על הפרטים הקטנים היא קריטית לשם הגעה למצוינות בכל ענף ספורט, ובפרט בענפים בהם לוקחים חלק ספורטאים עם מוגבלות.

אני רוצה להוסיף פן אישי ולשתף כי אמנם אני לא ספורטאית צמרת, בלשון המעטה, אך הספורט מהווה עבורי נקודת אור גדולה במהלך השבוע, וכאשר קשה לי ויש אתגר גדול, אני משתדלת להתמיד ולהמשיך להתאמן. הספורט בו אני לוקחת חלק הוא אימוני כושר אישיים, תרגול יומיומי ושיעורי ריקוד. חשוב לא פחות הוא חוסר הוויתור מצד המאמנים שלי, שמעבר לכך שהם מכירים אותי ויודעים לכוון אותי, הם לא מוותרים גם כשקשה ודוחפים אותי קדימה.

קיימות מוגבלויות רבות, מהתחום הפיזי ועד התחום הנפשי, וכל אחד יכול לקחת חלק בפעילות ספורטיבית. אז אני רוצה לאחל שכולם ימצאו את הספורט או את האתגר הנכון והטוב עבורם, ואל  תוותרו גם כשיש המון קשיים ואתגרים.

העניין כל כך שווה את זה. סמכו עליי. מילה של לי.

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות