נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותהנכים חסמו כבישים: על מה הם בדיוק מוחים?

הנכים חסמו כבישים: על מה הם בדיוק מוחים?

ארגוני הנכים מוחים נגד התנהלות אגף התקציבים, שלטענתם מטיל על הנכים "קנס ריבית" ופוגע בהטבות המס שלהם

יום של מחאות וחסימות כבישים, כך הבטיחו ארגוני הנכים בישראל לאחר שהצהירו כי הם חוזרים להיאבק נגד הממשלה – וקיימו.

הנכים מוחים הפעם נגד ראש הממשלה החדש נפתלי בנט, וזאת עקב אי העלאת קצבאות הנכות, כפי שהתחייבו הממשלות הקודמות בחוק, וכן בעקבות הגזירה החדשה שמשרד האוצר מתכוון להטיל על ציבור הנכים, למעשה סוג של “קנס ריבית”, בלשונם.

נציגי “הנכים הופכים לפנתרים” בשיתוף ארגון “נכה לא חצי בן אדם” חסמו הבוקר את כבישי איילון בתל אביב בסמוך לתחנת רכבת סבידור, ונתיבים נוספים באיילון. במקביל, התקיימו הפגנות ביישובים רבים ברחבי הארץ ובצמתים מרכזיים שונים.

לאחר איחור של שנה וחצי ביישום חוק הנכים, ולנוכח הפערים בין ארגוני הנכים לבין אגף התקציבים במשרד האוצר, חידשו כאמור הארגונים את המחאה. סלע המחלוקת בין הארגונים לאגף התקציבים הוא סעיף תקדימי ושנוי במחלוקת העונה לשם “שינוי התנהגות”, בגינו – טוענים הנכים – מנסים במשרד האוצר לגרוע עד חצי מיליארד שקל המיועדים ליישום חוק הנכים.

הנכים חוסמים את איילון הבוקר

הטענה של ארגוני הנכים היא כי כל התחשיבים שהוצגו להם על ידי האוצר מחושבים לפי ערכם כיום, ולא לפי ערכם בסוף ינואר 2019, כמתחייב בחוק. בכך, טוענים הנכים, משרד האוצר מטיל “קנס ריבית” על ציבור הנכים בגין האיחור ביישום חוק הנכים עקב המצב הפוליטי בארץ. לדבריהם, שינויים אלה גורעים מאות מיליוני שקלים, ועתידים לפגוע בתוספות שונות שתוכננו במסגרת החוק, בין היתר תוספת לנכים הקשישים. 

עוד טוענים בארגונים כי אגף התקציבים מקדם קיזוז משמעותי בהטבות המס לנכים. מדובר בהטבה בלעדית של מאות אלפי נכים, שרובם אפילו לא זכאים לקצבת נכות. “ארגוני הנכים שמו את הפוליטיקה בצד והחלו לפעול יחדיו נגד שר האוצר אביגדור ליברמן”, נמסר ממטה המאבק של הנכים, “בדרישה לאמץ את מתווה הארגונים ליישום מלא של חוק הנכים ולא לפגוע בזכויות הקיימות”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו”ר “נכה לא חצי בן אדם”, מסר: “שר האוצר אביגדור ליברמן התחייב לדאוג לציבור הנכים והקשישים, אך כרגע הוא פשוט מתעלם. בזמן שאגף התקציבים עושה תרגילים וציבור הנכים זועק בכבישים, השר שותק. לצערי, מקרה איציק סעידיאן לא מלמד לקח, והמחאה שלנו נופלת על אוזניים ערלות גם בממשלה החדשה”.

חנן טל, מייסד ומנכ”ל “נכה לא חצי בן אדם”: “אגף התקציבים התבלבל. חוק הנכים הוא חוק היסטורי שנועד לסייע ל-430 אלף הנכים הקשים ביותר, בהם ילדים וקשישים. הפגיעה בציבור הזה, המוחלש ביותר, לאחר עשרות שנים של הזנחה פושעת, זה דבר לא מתקבל על הדעת. אנחנו נמשיך למחות בכל העוצמה עד שהשר יקדם את יישום החוק במלואו”.

פנינו לתגובת משרד האוצר, ולכשתתקבל היא תפורסם.

עוד בנושא:

“אני מתחייב שנשווה את קצבאות הנכות לשכר המינימום ונבטל את חוק לרון”

ח”כ הורוביץ הגיש הצעת חוק להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות