נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםההודעה הדרמטית של כוכב הסדרה "נמלטים"

ההודעה הדרמטית של כוכב הסדרה “נמלטים”

וונטוורת' מילר, מייקל סקופילד בשבילכם, שיתף את עוקביו כי אובחן על הרצף: "להיות אוטיסט זה חלק ממי שאני"

עבר אבחון רשמי. וונטוורת’ מילר. צילום: ביגסטוק

השחקן וונטוורת’ מילר (49), המוכר כמייקל סקופילד מהסדרה האמריקאית המצליחה “נמלטים”, משתף בימים אלה את העולם במה שגילה על עצמו לפני שנה: הוא נמצא על הרצף האוטיסטי.

הכוכב המצודד העלה בימים האחרונים פוסט ארוך לאינסטגרם, ובו כתב: “זה לא משהו שהייתי משנה. לא. אני מבין – הבנתי – שלהיות אוטיסט זה חלק מהותי ממי שאני. מכל מה שהשגתי”. מילר העלה את הפוסט ללא כל תמונה וזכה עד כה לכ-130 אלף לייקים.

“לייק לכולם”, כתב מילר בתחילת הפוסט, “החיים בבידוד לקחו ממני דברים, אבל בתוך השקט/הבידוד מצאתי מתנות לא צפויות. הסתיו הזה יציין שנה מאז שקיבלתי את אבחון האוטיזם הלא-רשמי שלי, שקדם לו אבחון עצמי – ולאחריהם האבחון הרשמי. זה היה הליך פגום שחובה לייעל, לפי דעתי. אני גבר בגיל העמידה, לא ילד בן 5. הבנתי גם שהאפשרות לגשת לאבחון זו פריבילגיה שרבים לא זוכים לה”. עוד הוא הוסיף שתוצאות האבחון היו “שוק” – אבל לא הפתעה.

“אני לא יודע מספיק על אוטיזם (יש הרבה מה לדעת)”, הוסיף הכוכב. “כרגע נראה שאני צריך לפתח את ההבנה שלי. לבחון מחדש חמישה עשורים של ניסיון חיים. זה ייקח זמן”.

עוד ציין כי מילר כי הוא לא רוצה, בינתיים, להפוך לקול של הקהילה: “רק להרים את היד ולומר ‘אני כאן'”. מצד שני, הבטיח כי אם מישהו רוצה להתעמק יותר באוטיזם ובגיוון נוירולוגי, הוא יפנה אותו לאנשי תוכן ברשתות החברתיות שיעשו את זה יותר טוב ממנו.

הקאסט של “נמלטים”. שני מימין: מילר. צילום: ביגסטוק

בסיום הפוסט ביקש מילר להודות “לאנשים הרבים שבמודע או שלא במודע עשו עימי חסד ונתנו לי ‘ספייס’ לאורך השנים, ואיפשרו לי להתנהל בעולם בצורה שנראתה לי הגיונית, גם אם להם זה לא נראה ככה”.

לפני שמונה שנים יצא מילר בחשיפה דרמטית נוספת. בזמן מחאה נגד חקיקה הומופובית ברוסיה, יצא השחקן מהארון והודיע כי יסרב להגיע לפסטיבל סרטים במדינה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מילר אינו המפורסם היחידי שהודיע לאחרונה בפומבי כי אובחן עם אוטיזם. קדם לו היזם, המהנדס ואיש העסקים הקנדי-אמריקאי אילון מאסק, שהפתיע את העולם כאשר יצא מהארון עם הבשורה. מאסק, שמשמש בין השאר כמנכ”ל ענקית הרכב החשמלי טסלה, הוא מיליארדר ששוויו נאמר לאחרונה ביותר מ-150 מיליארד דולר.

להודעה הדרמטית של מילר באינסטגרם >>> https://www.instagram.com/p/CRwTO_6MHr9/

עוד בנושא:

אילון מאסק לא לבד: תכירו עוד 6 מפורסמים עם אספרגר

למה חשוב לי לומר תודה לאילון מאסק

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות