נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותצפו בטבלה: אלה הסכומים שתקבלו לאחר הגדלת קצבאות הנכות

צפו בטבלה: אלה הסכומים שתקבלו לאחר הגדלת קצבאות הנכות

הנתונים פורסמו במידעון של אלו"ט. ההעלאה תלויה באישור התקציב בכנסת בנובמבר. התוספות ל-2021 ייתנו במענק חד פעמי

בשבוע שעבר דווח, גם כאן ב”שווים”, כי במסגרת אישור התקציב ל-2021-2022, הממשלה החדשה אישרה גם את העלאת קצבאות הנכות באופן קבוע. המשמעות היא שמעתה גובה הקצבה לאדם מעל גיל 18 עם מאה אחוזי נכות יעמוד על 3,700 שקל בחודש. ההעלאה בפועל תלויה כמובן באישור התקציב בכנסת, שצפוי בסביבות חודש נובמבר.   

בימים האחרונים פירסמו ב”אלו”ט – אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם”, מידעון ובו הסבר  מפורט על נושא העלאת הקצבאות, כולל טבלאות עם גובה הקצבאות המעודכנות בהתאם לשיעורי וסוגי הנכויות השונים.

בין השאר נכתב במידעון של אלו”ט כי הממשלה תביא לאישור במסגרת התקציב לשנת 2021-2022 את התוספות הבאות: קצבת הנכות הכללית תעלה לסכום של 3,700 שקל (על 100 אחוזי נכות);  זכאים לשר”מ (שירותים מיוחדים) יקבלו תוספת של 100 עד 300 שקל לגמלה הקיימת לפי הדרגה שנקבעה להם;  גמלת ילד נכה תעלה לסכום של 2,691 שקל לחודש (100 אחוזי נכות); תתווסף דרגת ביניים בגמלת תלות בזולת (112% נכות) – כך שלילדים אשר צברו 9-8 נקודות במבחן התלות תינתן קצבה בסך של 3,098 שקל; סכום הגמלה עבור מקבלי גמלת תלות מוחלטת בזולת (10 נק’ ומעלה) יעלה גם הוא ויעמוד על 2,635 שקל; סכום “הדיסריגארד” יעלה ל-5,300 שקל. מדובר בסכום שאדם הזכאי לקצבת נכות כללית יכול להרוויח מבלי שיופחתו סכומים מקצבת הנכות שלו.

במידעון מדגישים כי התוספת הקבועה לקצבאות זו לא תשולם באופן מיידי. מ-1 ביולי 2021, כלומר החל מלפני חודש, תשולם התוספת באמצעות מענק מרוכז שיועבר לציבור הנכים וההורים לילדים עם מוגבלויות בסוף 2021, לאחר העברת התקציב בכנסת (הצפויה, כאמור, בנובמבר). מדובר במתכונת דומה למענקי הפיצוי שהועברו לנכים עבור 2020 והמחצית הראשונה של 2021, לאחר שהממשלה לא עמדה בהתחייבויותיה להעלות את הקצבאות במהלך תקופה זו.

אם הכל יאושר כמתוכנן, החל מינואר 2022 התוספות יעודכנו בסכום קצבת הנכות החודשית, בהתאם לסכומים המצוינים בטבלה הבאה:

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות