נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותסערת המשלבות: מה ביקש ראש עיריית כפר סבא משרת החינוך

סערת המשלבות: מה ביקש ראש עיריית כפר סבא משרת החינוך

האיום על משלבות שמקבלות השלמת הכנסה מהורים ממשיך לעורר הדים, ועכשיו הגיע צעד חשוב של ראש עיריית כפ"ס

בעקבות “סערת המשלבות” בראשון לציון, ראש עיריית כפר סבא רפי סער קורא למשרד החינוך להעלות את שכר המשלבות של ילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים בגנים ובבתי הספר הרגילים.

לפני כשבועיים, חברת מועצת העיר ראשון לציון, ד”ר הדס (מלכה) הכהן, מחזיקת תיק החינוך המיוחד בעיר, הטילה “פצצה”. הכהן שיגרה איום מפורש כי כל סייעת או משלבת שתועסק במקביל להעסקתה בעירייה על ידי ההורים – כלומר תקבל מהם כסף באופן ישיר – לא תעבוד ברשות המקומית ופרטיה יועברו לשלטונות המס.

האיום של הכהן יצר מהומה גדולה. בצד התומכים בה היו הורים שטענו כי המצב הנוכחי מציב את המשלבות בעמדת סחיטה כלפי ההורים, שישלמו להן כל סכום כדי שהילד יזכה לשילוב איכותי. בנוסף, העלו אותם הורים טענה לחוסר שוויון בין ילדים שלהוריהם יש יכולת לשלם למשלבות תוספת שכר, לעומת ילדים ממשפחות דלות אמצעים שאינן יכולות להרשות זאת לעצמן.

מנגד, טענו הורים אחרים כי הבעיה המרכזית היא לא השלמת השכר שההורים נותנים למשלבות, אלא המשכורת הזעומה שהן מקבלות מהעיריות. כמו כן, הם טוענים כי המשלבות שמציעות העיריות מתקבלות בתנאי סף נמוכים ביותר – “12 שנות לימוד ודופק”, כדברי ההורים – ושהן לא מקבלות שום הכשרה לתפקיד.

ראש העיר כפר סבא רפי סער

מה שבטוח הוא שהמהלך של הכהן עורר דיון ער בנושא. בינתיים, בלי קשר לסערה, היא הודחה מתפקידה כמחזיקת תיק החינוך המיוחד בראשון לציון, אבל בינתיים הספיקה לפנות לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בדרישה להעלות את שכר המשלבות.  

להצעה שלה הצטרף אתמול ראש עיריית כפר סבא רפי סער. במכתב שהעביר לשרת החינוך מתאר סער את הקושי הרב בהליך הגיוס של משלבות, כאשר לדבריו הסיבה המרכזית לכך היא השכר הנמוך שהן מקבלות – נזכיר, כ-30 שקלים לשעה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“זו עבודת קודש של ממש” כתב סער לשאשא ביטון, “מלווה בתחושה של שליחות אמיתית, מסירות אין קץ ועזרה לתלמידות ותלמידים הנזקקים לכך באהבה והרעפת חום על ילדות וילדי העיר. למרות עבודתם הקשה והשוחקת, שכרן ושכרם אינו משקף את היקף העבודה וההשקעה, ועובדה זו גורמת לתסכול רב מצד העובדות והעובדים ולקשיים בגיוס”.

לאור זאת, מציע סער לקיים הכשרות מקצועיות למשלבות ובמקביל להעלות את השכר שלהן, בין אם זה בשכר ובין אם בתגמולים חד פעמיים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות