נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםזהו הכוח האמיתי של האיש החזק בעולם

זהו הכוח האמיתי של האיש החזק בעולם

היום שבו טום סטולטמן סיפר לחבריו על האוטיזם, היה היום ששינה את חייו והוביל אותו להיות האיש החזק בעולם

כשטום סטולטמן בן ה-27 התרומם עם אבן האטלס החמישית והאחרונה בתחרות הכוח, כדור ששוקל 210 קילוגרם, הוא הפך רשמית לאיש החזק בעולם – מעמד שהוא הגיע אליו דרך מסלול חיים מאוד לא שגרתי.

זה היה השלב האחרון באירוע הגמר שהתקיים בקיץ האחרון בקליפורניה, אחרי מקצים מפרכים בשבוע שלם שבו נבחנו הגבולות של הכוח האנושי – החל מדחיפת רכבת של 20 טונות, לסקוואט עם משקולת של 320 קילוגרם במקסימום חזרות, זריקת חבית במשקל 33 קילו לגובה ועוד מספר רב של אתגרים בלתי נתפסים של כוח אנושי. את חגיגות הניצחון הוא חלק עם האיש שזכה במקום השביעי בתחרות – אחיו הגדול לוק.

“חשבתי שהילדים האחרים – הם אלה שמתנהגים שונה”

“כשגדלתי לא היה לי מושג שאני עושה משהו לא בסדר”, נזכר סטולטמן שחי עם אוטיזם. “כל ההתנהגויות שלי והדברים שעשיתי בבית ומחוץ לבית, להורים שלי, לאחים, חשבתי שזה נורמלי. חשבתי שהילדים האחרים הם שמתנהגים שונה”, הוא מספר. 

כשסטולטמן הפך לנער, ועוד לפני שעסק בפיתוח גוף, הבעיות החברתיות שלו התגברו, עד שהוא החליט לספר לחבריו הקרובים את האמת. “יום אחד קראתי לחברים שלי לחדר ואמרתי: תראו, יש לי אוטיזם”. להפתעתו הם ענו, “אין בעיה בכלל, אנחנו עדיין הולכים לחבב אותך בגלל מי שאתה”.

היום שבו הוא סיפר לחבריו את מצבו, היה היום ששינה את חייו, ממש כמו הרגע שבו המשקולת האחרונה התרוממה וזיכתה אותו בניצחון. “הרגשתי נורמלי, שווה בין שווים. כשהייתי פתוח לגבי האוטיזם, החיים שלי השתנו לטובה”, הוא מספר.

חדר הכושר סיפק שגרה מרגיעה

לאחר הגילוי, החל סטולטמן ללכת עם אחיו הבכור לוק, שכבר התחרה בתחרויות כוח, לחדר הכושר. “הייתי ילד רזה בלי הרבה ביטחון עצמי. לוק לקח אותי איתו, והאמת היא שבהתחלה שנאתי כל רגע, לא אהבתי שהאנשים בוהים בי. אבל המשכתי ללכת והמשכתי לדחוף את עצמי ולוק המשיך לדחוף אותי”, הוא מספר.

עשור לאחר מכן, סטולטמן מספר כי האוטיזם שלו התגלה כנכס יקר ערך. “חדר כושר עונה לי על הצורך בשגרה שאני כל כך צריך”, הוא מספר. “אני מתעורר כל יום לאימונים,  אני אוכל את אותן ארוחות כל יום, אני עושה את אותם הדברים כל יום, אני הולך לחדר הכושר באותה שעה בכל יום” הוא מתאר, “נכון, אם לפעמים אני מפספס איזו הרמה, אני אחשוב על זה במשך 24 שעות או לא אדבר עם אשתי. יש לאוטיזם צדדים חיוביים ושליליים ואני עדיין נאבק עם הצד השלילי של הדברים”.

בשנת 2016, המעריצה הגדולה ביותר של סטולטמן, אמו שילה, נפטרה ממחלת הסרטן. סטולטמן נדר לה לפני מותה, שהוא יזכה בתואר ‘האיש החזק בעולם’, וכך היה. כשהוא נשאל איך הייתה מגיבה אמו לניצחון, הוא מחייך ואומר “היא הייתה משתגעת משמחה, היא בטח מריעה לי מגן עדן”.

למרות המכשולים הבין-אישיים, הרגשיים והפיזיים שסטולטמן נאלץ להתגבר עליהם לאורך השנים כדי להשיג את מטרותיו, המסע שלו הותיר אותו עם השקפה חיובית ‘להעביר את זה הלאה’ לאנשים אחרים עם אוטיזם. “אני תמיד אומר לילדים צעירים ולהורים לילדים צעירים להשתמש באוטיזם כמו כוח על. זה נכון שאנחנו שונים, אבל גם יש לנו יתרון על פני אנשים שאינם שונים. לנו יש כוח על, ולהם אין”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות