נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםטכנולוגיה פורצת דרך: אבחון אוטיזם בעזרת קווצת שיער

טכנולוגיה פורצת דרך: אבחון אוטיזם בעזרת קווצת שיער

חברת Linus Biotechnology הודיעה כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי העניק מעמד של "מכשיר פורץ דרך" לטכנולוגיה

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) העניק מעמד של “מכשיר פורץ דרך” לטכנולוגיה חדשה לאבחון אוטיזם באמצעות קווצת שיער – כך הודיעה לאחרונה חברת Linus Biotechnology, האחראית לפיתוח הטכנולוגיה.  

אבחון אוטיזם יכול להיות מאתגר מכיוון שאין סמן ביולוגי מולקולרי, למשל בדיקת דם, שיודע לזהות את התסמונת. האבחנה הנוכחית של אוטיזם מסתמכת על תצפית התנהגותית, והיא מתרחשת בממוצע בגילאי 3-4 על ידי אנשי מקצוע מנוסים. עם זאת, ילדים רבים מקבלים אבחון סופי בגיל הרבה יותר מאוחר, וכתוצאה מכך אינם זוכים ליתרונות של התערבות טיפולית מוקדמת.

הטכנולוגיה של Linus Biotechnology, הקרויה StrandDx™-ASD, מבוססת על סמנים ביולוגיים מולקולריים חדשים שפותחו באמצעות פלטפורמה לריצוף תגובות ביולוגיות, תוך שימוש בקווצת שיער אחת של הילד או הילדה. על פי תווית הייעוד של הבדיקה העתידית, היא אמורה להעריך את הסבירות לאוטיזם בילדים מגיל לידה עד שנה וחצי, ולסייע באבחון אוטיזם בילדים מגילאי שנה וחצי עד 21 שנה.

“עכשיו, בפעם הראשונה בהיסטוריה של הרפואה, יש לנו סיכוי שבאמצעות מחקר של קווצת שיער אחת, רופאים, ילדים, משפחות ומדענים יכולים לקבל את המקבילה הפיזיולוגית של בדיקת דם לאוטיזם”, אמר ד”ר ניל קורץ, רופא, פסיכיאטר ונוירולוג שמייעץ לחברה. “StrandDx™-ASD פותח כדי לסייע בטיפול בילדים עם אוטיזם, תסמונת שמשפיעה כעת על 1 מתוך 44 ילדים בארה”ב”.

פרופ’ מאניש ארורה

“סמנים ביולוגיים מולקולריים הם צעד גדול קדימה ברפואה מדויקת לאוטיזם, והם ממחישים את הפוטנציאל להטמעת התערבות טיפולית מוקדמת”, הוסיף פרופ’ מאניש ארורה מהמחלקה לרפואה סביבתית ובריאות הציבור בבית הספר לרפואה “מאונט סיני”, ומייסד-שותף ומנהל מדעי ראשי של החברה. “ייעוד זה הוא אבן דרך מרכזית עבור Linus Biotechnology. אנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ה-FDA כדי לתת עדיפות לפיתוח של StrandDx™-ASD ולקדם אותו לקראת מסחור”.

פלטפורמת רצף החשיפה המדויקת מבוססת על טכנולוגיה שפותחה על ידי פרופ’ ארורה וחברי סגל אחרים מבית הספר לרפואה “מאונט סיני”.

עוד בנושא:

מחקר ישראלי: עד איזה גיל כדאי לאבחן אוטיזם כדי לשפר את סיכויי ההתפתחות

האם יש קשר בין אוטיזם לבעיות במערכת העיכול? חוקרים בהרווארד סבורים שכן

מחסור באהבה זו כנראה לא הבעיה של ילדים עם אוטיזם

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות