נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאב ביקש להפחית מזונות לגרושתו הנכה – זה מה שהחליט בית המשפט

אב ביקש להפחית מזונות לגרושתו הנכה – זה מה שהחליט בית המשפט

האב טען שבעוד מצבו הכלכלי הדרדר והוא נקלע לחובות, גרושתו מקבלת קצבאות. האישה טענה שהן מיועדות לכסות הוצאות רפואיות

בית המשפט – אילוסטרציה
בית המשפט – אילוסטרציה

בית משפט לענייני משפחה הפחית את גובה המזונות שעל גבר לשלם לגרושתו, מאחר שהיא מקבלת גמלאות של 10,000 שקלים מביטוח לאומי ובמקביל עובדת. על פי פסק הדין, הוא ישלם 3,000 שקלים בחודש בלבד לאשתו ולשני ילדיו, במקום 4,400 שקלים ששילם עד כה.

הקצבה התחילה במהלך הגירושין

בני הזוג התגרשו במהלך שנת 2016, והגיעו ביניהם להסכמה על גובה דמי המזונות – הסכם שניתן לו תוקף של פסק דין. הילדים נשארו לגור עם האישה, והגבר חויב לשלם מזונות בסכום של 1,500 שקלים עבור כל ילד, בתוספת 1,400 שקלים עבור הוצאות דיור – סה”כ 4,400 שקלים מדי חודש. בנוסף הוא חויב לשלם חצי מהוצאות החינוך והבריאות של ילדיו.

האישה אובחנה כסובלת ממחלה כרונית לפני הגירושין, ובזמן שהתנהלו ההליכים היא התחילה לקבל קצבת נכות מביטוח לאומי. שאלת הרלוונטיות של קצבה הנכות לעניין ההכנסה של האם לא נידונה אז.

המצב הכלכלי הדרדר אצל שני הצדדים

לפני שנתיים, הבעל הגיש עתירה לבית המשפט לענייני משפחה, באמצעות עו”ד רחל אייבס, וביקש להפחית את דמי המזונות שעליו לשלם. לטענתו, חלה הרעה ניכרת במצבו הכלכלי מאז שנחתם ההסכם.

הכנסתו ירדה בחצי, לטענתו, והוא גם התחתן והתגרש בשנית, ולכן הוא משלם מזונות עבור ילדה נוספת. הוא טען גם ששקע בחבות של מאות אלפי שקלים. לבסוף טען כי ההכנסות של האישה גבוהות משלו, נוכח העובדה שהיא עובדת וגם מקבלת גמלה מביטוח לאומי.

האישה ופרקליטה, עו”ד שחר פדה, דחו את טענות הבעל ואף ביקשו מבית המשפט להגדיל את המזונות שהוא משלם. לטענתם, מאז אישור ההסכם, חלה עליה משמעותית בהוצאות על הילדים.

האישה טענה גם כי רמת ההכנסה שלה דווקא ירדה, במיוחד בעקבות משבר הקורונה. באשר לגמלאות הנכות – אלו נועדו לכיסוי ההוצאות הרפואיות שלה באופן ישיר, ולא יכולות להיחשב כהכנסה נוספת.

השופטת: צריך לחשב רק את קצבת הנכות הכללית

בפסק הדין, שניתן על ידי השופטת מיכל דבירי-רוזנבלט מבית המשפט לענייני משפחה בירושלים, נקבע כי הולדת ילד נוסף, ממערכת יחסים אחרת לאחר הגירושין, אינה מהווה שינוי נסיבות. כך גם עצם קיומו של הליך פשיטת רגל. עם זאת, בית המשפט הסכים שהבעל הוכיח שכושר ההשתכרות שלו ירד מאז הסכם הגירושין.

בית המשפט קיבל את טענות האישה, אבל באופן חלקי. השופטת קבעה שגמלת הניידות וגמלת השירותים המיוחדים אכן מיועדות לכיסוי ההוצאות ואין לקחת אותן בחשבון הכנסה. אבל אמרה שכן יש לקחת בחשבון את החלק של קצבת הנכות הכללית  – שמהווה השלמת הכנסה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות