נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"אני נאלצת לזחול כדי לטבול במקווה"

“אני נאלצת לזחול כדי לטבול במקווה”

עשרות מקוואות, בתי כנסת ומקומות קדושים אחרים עדיין אינם נגישים עבור יותר ממיליון וחצי אנשים בישראל. השר מתן כהנא: נפעל להנגשה בכל עיר

שרון אבני. מתוך שידורי הוועדה
שרון אבני. מתוך שידורי הוועדה

“טהרת המשפחה וטבילה במקווה הם מיסודות הבית היהודי, אבל רוב המקוואות שאני מכירה אינם מונגשים”, כך סיפרה שרון אבני, המרותקת לכיסא גלגלים. “אני נאלצת לזחול על הרצפה כדי לטבול. זו פגיעה חמורה בכבוד הבריות. למרות עשרות פניות שלי למועצה הדתית האזורית – דבר לא נעשה, למרות שהישוב ניסה ככל יכולתו להתגייס לעזרה, אך ללא הועיל”.

אבני אמרה את הדברים השבוע בכנסת, בדיון בנושא הנגשת מבני דת, שירותי דת והמקומות הקדושים. הדיון התקיים בוועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בראשות ח״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד); ובשיתוף ועדת המשנה לעניין נגישות עירונית בראשות ח”כ שירלי פינטו (ימינה).

יותר מ-130 מקומות אינם נגישים

יותר ממיליון וחצי אנשים עם מוגבלויות בישראל זכאים לנגישות מלאה למקום ציבורי, אבל במציאות הנגישות עדיין לא מלאה. השר לשירותי דת, מתן כהנא, הודה שמדובר ביותר מ-130 מקומות בישראל. השר כהנא הבטיח שמשרדו יפעל בכל עיר או מועצה אזורית, שם יונגש לפחות מקווה אחד, והבטיח להנגיש גם את בתי הכנסת.

“נגישות עוסקת בזכויות יסוד, ביכולת של אנשים לממש את חייהם, חלומותיהם ואמונותיהם”, אמר ח”כ הרצנו בדיון, “כחלק מזה, לכל אדם חייבת להיות גישה שווה למוסדות ולשירותי דת. לא ייתכן מצב שבו נבצר מאדם להתפלל או לקיים מצוות כי אין לו גישה למקומות או לשירותים הרלוונטיים”.

לא רק לדתיים

“תחום שירותי הדת לא נוגע רק לציבור החרדי והדתי”, אמרה ח”כ פינטו, “ישנם פלחים רבים באוכלוסייה, מתוכם כאלה שנדרשים לשירותי דת וכאלה שמעוניינים לקיים קשר ולבקר במקומות הקדושים, הפזורים ברחבי הארץ”.

“משרד הדתות חייב לקחת הובלה, להכין תוכנית עבודה, לתקצב ולבצע”, אמר יו”ר נגישות ישראל, יובל וגנר, “חייבים למנוע את האפליה בתחום ולאפשר למאות אלפי אנשים עם מוגבלות גישה נוחה ונגישה למקומות דת. זה עניין של סדרי עדיפויות, עניין של החלטה”.

“נגישות היא זכות יסוד, אמר שי גליק מנכ”ל “בצלמו”, “לא ייתכן שדווקא שירותי הדת ישארו מאחור. זכותו של כל אדם לחופש דת ופולחן. הסיפורים שנשים זוחלות למקווה מטרידים וחייבים להיפסק מיידית. נפעל לכך שכל אתרי ומבני הדת בישראל יונגשו באופן מלא ומידי. לא ניתן יד לאפלייה בתחום הדת”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות