נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותהיום: הממשלה תאשר תוכנית לטיפול במחסור במטפלים פרא רפואיים

היום: הממשלה תאשר תוכנית לטיפול במחסור במטפלים פרא רפואיים

במערכת הבריאות ובחינוך המיוחד חסרים אלפי מטפלים. תוכנית שמוביל ח"כ להב הרצנו מבקשת לקדם פתרון באמצעות מערכת תמריצים

ח"כ יוראי להב הרצנו
ח”כ יוראי להב הרצנו

הבוקר (א’) הממשלה צפויה לאשר תוכנית לטיפול במחסור במקצועות המטפלים הפרא-רפואיים, באמצעות תמריצים שונים. במשך שנים רבות הייתה הזנחה של התחום וכן שחיקה בשכר ובמעמד של המטפלים הפרא-רפואיים בישראל, בחינוך המיוחד ובמגזר הציבורי.

על פי דוח ממשלתי שפורסם בחודש נובמבר, ועליו דיווחנו כאן, יש מחסור של 467 מרפאים בעיסוק, 402 קלינאי תקשורת ו-132 פיזיותרפיסטים בחינוך המיוחד. הדוח מזהיר כי בעוד שלוש שנים המחסור יגדל ל-594 מרפאים בעיסוק, 527 קלינאים ו-166 פיזיותרפיסטים.

בנוסף, נכון להיום חסרים במגזר הציבורי 1,878 פיזיותרפיסטים, 2,177 קלינאיות תקשורת ו-2,560 מטפלים בריפוי ועיסוק, והפערים בין המצוי לרצוי רק יגדלו. הדוח מצביע על הפתרון לטווח המיידי, והוא מיצוי פוטנציאל של המטפלים ברישיון הקיימים בשוק ותימרוץ של העוסקים בתחום, כדי להגדיל את היקף העבודה במערכות הציבוריות.

התוצאה, נכון לעכשיו, היא תורים ארוכים, שלפעמים נמשכים חודשים, של הורים וילדים לקבלת טיפולים ואבחונים – זמן קריטי שהולך לאיבוד, פוגע באופן משמעותי בטיפול, ויכול לשנות את החיים של ילדים רבים.

הפתרון מגיע

שרונה שליו (מימין) ובתאל שאלתיאל, מקימות ארגון סחל"ב
שרונה שליו (מימין) ובתאל שאלתיאל, מקימות ארגון סחל”ב

בשנה האחרונה, הוביל ח”כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) יחד עם ח”כ ויו”ר הקואליציה וועדת הבריאות, עידית סילמן (ימינה), משרד הרווחה, החינוך, הבריאות ועוד, מאבק עיקש שנועד להביא את הנושא לסדר היום. במאבק לקחו חלק גם הורים לילדים עם מוגבלות, ארגון סחל”ב (סיוע בחוק לילדים על הרצף) ועמותות וארגונים נוספים למען התפתחות הילד.

התוכנית שמובאת היום לממשלה, מדברת על אימוץ מסקנות הדו”ח, הקמת צוות בחינה ויישום של ההתמודדות עם פערי כוח האדם במקצועות הפרא-רפואיים בראשות מנכ”לי המשרדים הממשלתיים וגיבוש תכנית תמריצים, בתוך 45 ימים, בהסכמת אגף התקציבים של משרד האוצר כדי לעודד מטפלים לעבוד בתחום.

בנוסף, משרד החינוך יגבש בתוך חודשיים תוכנית להכנסת מטפלות ממקצועות הבריאות בישראל למשרדו ולמיפוי והרחבת מספר המטפלים הקיימים היום.

החלטה משנה חיים

ח”כ להב הרצנו: “לאחר מאבק ארוך שהובלתי, אני שמח להביא לתיקון היסטורי בהיקף הטיפולים הפרא-רפואיים, טיפולים שמעניקים לילדים עם צרכים מיוחדים את היכולת להתפתח, לגדול ולממש את חייהם. זוהי החלטה משנה חיים עבור אלפי ילדים בשנים הכי קריטיות להתפתחותם. אני מודה ליו”ר ועדת הבריאות, ח”כ עידית סילמן, על שיתוף הפעולה בדרך למציאת הפתרון”.

ח”כ עידית סילמן: “החלטת הממשלה היא בשורה של ממש למערכת הבריאות בישראל שתזכה תוך זמן קצר, בזכות התמריצים שיקבעו ע”י הממשלה, לתוספת כ”א משמעותית למקצועות הבריאות ובכך נוביל לצמצום תורים, ולטיפול מקצועי ומיטבי יותר לתושבי ישראל הזקוקים לכך. אני מודה לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר האוצר אביגדור ליברמן, לשר הבריאות ניצן הורביץ על אישור ההחלטה וכן לחברי חה”כ יוראי להב הרצנו, על דחיפתו לקידומה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות