נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותעד סוף השנה הבאה: 100 אוטובוסים בינעירוניים נגישים

עד סוף השנה הבאה: 100 אוטובוסים בינעירוניים נגישים

שרת התחבורה מירב מיכאלי וח"כ שירלי פינטו מבטיחות כי חצי מהאוטובוסים יונגשו עוד השנה. היעד הבא: להנגיש גם את הרכבות לכסאות גלגלים

אוטובוס נגיש עם מעלון. צילום - דוברות אגד
אוטובוס נגיש עם מעלון. צילום – דוברות אגד

100 אוטובוסים בינעירוניים, נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ייכנסו לשירות עד סוף שנת 2023. 50 מהם יעלו לכביש עד סוף השנה. כך הבטיחו שרת התחבורה, מירב מיכאלי, וח”כ שירלי פינטו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס לנושא בישיבת הממשלה בתחילת השבוע ואמר: “אישרנו תיקון חשוב ומשנה חיים להרבה מאוד אנשים, שאיפשר 100 אוטובוסים נגישים בין-עירוניים חדשים עבור אנשים עם מוגבלות, כדי שיוכלו להגיע לעבודה, למשפחה וללימודים. עד היום זה לא היה אפשרי”.

מעלון ונקודת עיגון לכסא

90 מיליון שקלים הוקצו לטובת הפרויקט, על ידי משרד התחבורה וח”כ פינטו גייסה עוד 6 מיליון שקלים ממשרד האוצר.

בתחילת השנה דיווחנו כאן על פיילוט, להנגשת התחבורה הציבורית הבינעירונית, לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים בשיתוף פעולה עם חברת אגד. הפיילוט התחיל בקו האוטובוס 470 ירושלים-באר שבע לשני הכיוונים. לצורך הפרויקט הוכשרו אוטובוסים בין עירוניים חדשים הכוללים מעלון, דלתות נגישות ונקודת עיגון לכיסא גלגלים על האוטובוס. בנוסף, הוכשרו והונגשו תחנות האוטובוסים.

התחנה הבאה: הרכבת

במשרד התחבורה ציינו גם כי יש תוכניות להשוואת גובה הרציפים והקרונות ברכבת, כדי לאפשר לאדם עם מוגבלות המתנייד בכיסא גלגלים, להיות עצמאי ולהתנייד ללא ליווי.  ח”כ פינטו הוסיפה כי זמני ההמתנה לאנשים שבכל זאת יצטרכו ליווי יתקרצו משלושה ימים לשעתיים בלבד.

שרת התחבורה, מירב מיכאלי אמרה כי מרגע כניסתה למשרד, היא הנחתה את העובדים לפעול להנגשה כללית של המרחב הציבורי. במדרכות, בכבישים, בתחנות האוטובוס ועוד. “צריכות וצריכים לחשוב על נגישות בצורה הרחבה ביותר שיש, את זה משרד התחבורה עושה בכל הכוח”, היא אמרה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות