נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותנוסבאום הוכיח לכולם: יש לאנשים עם מוגבלות מקום על המסך שלכם

נוסבאום הוכיח לכולם: יש לאנשים עם מוגבלות מקום על המסך שלכם

זה מובן מאליו, אבל אפשר להישאר עיתונאי מצוין למרות מגבלה גופנית. זו השעה לתת הזדמנות לאנשים נכים נוספים להופיע על המסך

משה נוסבאום - מתוך התוכנית חדשות הבוקר
משה נוסבאום – מתוך התוכנית חדשות הבוקר

הגילוי האישי של משה נוסבאום אמש (שבת) תפס אותי קצת בשוק. לא בגלל שחשף את מחלת ניוון השרירים שהוא מתמודד איתה. זה היה ברור שמשהו קורה שם. מה שהפתיע אותי הוא התגובה של הציבור ושל עולם התקשורת בפרט.  

יש פרופילים שביום-יום מלאים בסיסמאות למען החלש, נגד אלימות כלפי נשים, נגד התעללות בפעוטות ולמען אוקראינה. אבל כשפרשן, אולי מהבכירים ביותר בתקשורת, מדבר קצת לאט – הם יורים מטח השמצות, גידופים ומילים פוגעניות. היו גם כאלו שאמרו שהוא צריך לרדת מהמסך. 

ופתאום, אחרי הגילוי שזה נבע ממחלה, הפרופילים הללו התמלאו הערכה, איחולי החלמה מקיר לקיר, קריאות להמשך עשייה ותקווה שלא יוותר על המקצוע. איזו צביעות, הכול בשם הלייק הקדוש. 

תחשבו כמה קשה לנכה לחפש עבודה  

יש כאלה שיגידו שנוסבאום היה שם לפני המחלה, ולכן יותר קל לקבל את העובדה שאדם עם מגבלה נמצא במערכת חדשות.  

נתנאל יהודה הלוי
נתנאל יהודה הלוי

אז מה יגידו אלו שנפצעו או חלו בגיל מוקדם? מה עם אלו שנולדו עם מגבלה? איפה ההזדמנות השווה שלהם לתעסוקה הוגנת ולהיות הדבר הגדול הבא בתחום התקשורת?  

אני יודע שעולם התעסוקה הוא קשוח, מתיש ומייאש לפעמים לכל אדם, אז תחשבו מה זה להיות נכה שמחפש עבודה. יש בחוץ מועמדים ומועמדות מהטובים שיש, שיכולים להיות אנשי החדשות הטובים ביותר אם רק תתנו להם הזדמנות.  

אנחנו נעשה את החדשות הכי מעולות, נביא את הסיפורים הכי גדולים ונגיע לידיעת הזהב שתפתח מהדורות, רק תפתחו לנו את הדלת.  

תודה שאתה על המסך 

ולמשה היקר, מאחל לעצמי לראות אותך עוד הרבה זמן על המסך, בדיבור מהיר, איטי או מה שמסתדר לך. כאחד שמתמודד עם ניוון שרירים מלידה אני יודע מה אתה מרגיש, זו חוויית בגידה יומיומית של הגוף, במי ומה שאתה רוצה להיות ולעשות, אבל הנפש יכולה יותר – מניסיון.  

תודה שאתה על המסך גם בימים מאתגרים, נותן תקווה שיש מקום באולפן לכל כתב וכתבת ללא שום הבדל דת, מין, גזע או מגבלה. 

בן 29 מראש העין, רווק (פנוי להובלות). יזם ופעיל חברתי. שותף-מייסד בחברת Palta אופנה לאנשים עם מוגבלות. מרצה ומייעץ לארגונים וחברות על מוגבלות. כותב מאמרי דעה ברשתות החברתיות וב"שווים". מתנייד בכיסא גלגלים ממונע עקב ניוון שרירים מולד.

כתבות אחרונות