נושאים קשורים

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות



מחקר: דיכאון וחרדה נפוצים יותר בקרב שמאלנים

מחקר חדש ומסקרן מפינלנד מצביע על קשר בין אמונה ברעיונות של צדק חברתי לבין דיווחים מוגברים על דיכאון וחרדה. נשים נוטות לצדק חברתי הרבה יותר מגברים
ראשיחדשותהסרט "Live Is Life" מלמד את כולנו שיעור בהתבגרות עם מוגבלות

הסרט “Live Is Life” מלמד את כולנו שיעור בהתבגרות עם מוגבלות

חמישה חברים צעירים, ביניהם חולה סרטן, יוצאים למסע בחופש הגדול כדי למצוא פרח שמגשים משאלות. זהו סרט אמיץ על התמודדות עם המציאות לצד הפחד מהמוות

לחיות זה החיים. צילום - מתוך הסרט
לחיות זה החיים. צילום – מתוך הסרט

אי שם בספרד, חמישה חברים בלב גיל ההתבגרות יוצאים למסע מגבש ומטלטל בחיפוש אחר פרח שידוע בכוחותיו להגשים משאלות. זוהי עלילת הסרט “Live Is Life” (לחיות זה החיים) שעלה השבוע לנטפליקס.

מסע ההתבגרות של החמישה הוא למעשה הרפתקה מופלאה בדרך אל אותו פרח קסום, ומלווה במוזיקה צעירה וסוחפת וצילומי נופים מרהיבים. אבל יותר מכל אלו, מסע התבגרותם של חברי החבורה, הוא לא פחות מעוצר נשימה.

התבגרות עם מוגבלות

לסרט יש כמה גיבורים: רודרי, הנער החולמני שמחכה להתאחד עם חבריו בחופשת הקיץ, מאזה הפרוע והשובב שמוביל ומנהיג את החבורה, ואחיו התאום חולה הסרטן, אלבארו.

חיפושה של החבורה אחר הפרח מעלה הרבה מאוד שאלות סביב נושא ההתבגרות עם מוגבלות. באחת הסצנות מתוודה אלבארו חולה הסרטן, כי להיות מוגבל משחרר אותך מאחריות, ממחשבות  גדולות, מתכנונים לגבי העתיד. למעשה הוא מדבר על ההיצמדות למוות, כאילו עצם זה שאתה גוסס או חולה חשוך מרפא הופך אותך ל”סלב”.

הסרט מדגים, למשל, שנכות היא הליכה בין חיים למוות. החבורה שבורחת, מטאפורית, ממותו של אלבארו, מגלה תינוקת עזובה במהלך המסע, מאמצת אותה, ומנסה לדאוג לה למשפחה או מעון שיטפל בה.

כמו כן, עצם ההתבססות של עלילת הסרט על הדואליות בין אח בריא ואח חולה מפנה זרקור על מקום המשפחה בחייו של כל חולה. נשאלת השאלה עד כמה המשפחה תומכת בחולה, כשגם מיקומו ורגשותיו של התומך באות לידי ביטוי.

סרט “חופש”

המסע מגיע לסוף בלתי צפוי, שחושף מניע סודי ליציאתה של החבורה אליו מלכתחילה בידיעה שאין דבר כזה פרח קסום שמגשים משאלות. ההתבגרות של כל מתבגר (בין אם נכה או רגיל) מתאפיינת לרוב בהיפרדות מהמעשיות ומהאגדות ו”נחיתה” לעולם האמת והמציאות, אותו כולנו מנסים להסתיר מתחת לשטיח.

מלבד היותו סרט “חופש” המלא בנסיעות חופשיות ובתנועה, אלמנטים המעבירים בצופה משב אוויר מדומה, הוא גם סרט עם הרבה עוצמה. מדובר בסרט שנותן לחולי הסרטן, למוגבלים ולאנשים בכלל תחושה של תקווה.

זהו סרט מצחיק, שובב, עם הרבה אמרות חזקות ומהדהדות באמיתיותן. הוא מנסה להסביר לצופים שהחיים נמצאים הרחק הרחק ממה שהעין והדעת יכולים לתפוס. למעשה, דרך ראיית העולם הזו, כולנו מוגבלים.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות