נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
הסתדרות 480-100

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיאוטיזםהילד המשולב שלנו הושעה שש פעמים מבי"ס. מה אפשר לעשות?

הילד המשולב שלנו הושעה שש פעמים מבי”ס. מה אפשר לעשות?

אתם שואלים על זכויות של אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם, המומחים של עמותת "קשר" עונים. "טוב ששאלתם", פרק נוסף

צילום הדמיה: ביגסטוק

???

חיים מאזור הצפון שואל  

אנחנו הורים לדניאל, ילד בן 10, מאובחן עם הפרעות נפשיות וחרדה, 50% נכות. הוא מטופל תרופתית. בהמלצת פסיכיאטר ילדים, דניאל משולב בחינוך הרגיל, עם סייעת צמודה. אנחנו נוכחנו כי השילוב טוב עבורו. הוא מתחבר עם ילדים, ומתקדם בלימודים.

לקראת סוף השנה, בחודש האחרון של הלימודים, היו לדניאל כמה התפרצויות זעם בבית הספר, סביב היציאה מהשגרה בתקופה האמורה. תגובת ביה”ס הייתה השעיה. בפועל, הוא הושעה 6 פעמים בחודש יוני! מנהל ביה”ס אמר לנו כי בכל מקרה שדניאל יתנהג “שלא כפי המצופה ממנו”, יקראו לנו להגיע גם באמצע יום עבודה לאסוף אותו.

ההשעיות החוזרות פגעו בנו, ההורים, כשנאלצנו לקטוע את יום העבודה. הפגיעה הקשה היא בדניאל, אשר כה זקוק לסבלנות והכלה מטעם המסגרת החינוכית.

אנחנו חוששים מה יהיה בתחילת שנת הלימודים הקרובה. חוששים להתיישב לעבודה בתחילת היום, בידיעה שתוך זמן קצר עלולים “להזעיק” אותנו מביה”ס. אנחנו חוששים מהפגיעה בדניאל.

נשמח להתייעץ כיצד ניתן להיערך מראש.

!!!!

אנחנו עונים

שלום חיים. טוב שפנית. אכן חשוב מאוד להכיר את הנהלים בסוגיית השעיית ילד עם צרכים מיוחדים. ננסה לעשות סדר בעניין.

משרד החינוך מעודד שילוב של תלמידי חינוך מיוחד במסגרת החינוך הרגיל, ומדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין הצוות החינוכי למשפחה. להשגת המטרה האמורה עומדת לרשות המסגרת החינוכית מעטפת תמיכות וכלים להתמודדות אל מול מצבי התנהגות מאתגרים הנובעים מהצרכים המיוחדים.

לצערנו, מסגרת החינוך אינה תמיד מיטיבה לתת את המענה הנדרש. בהתאם להנחיות חוזר מנכ”ל אקלים חינוכי של משרד החינוך, השימוש בהשעיה לתלמידי שילוב ולתלמידי החינוך המיוחד ייעשה רק במקרים קיצוניים וכמוצא אחרון. השעיה באופן המתואר על ידכם רחוקה מאוד מהנהלים. מחובתה של מערכת החינוך למתן מענה מותאם הולם בתוך המסגרת החינוכית.

המסגרת החינוכית מחויבת לתהליך מסודר מול ההורים, לצורך יידוע ההורים ובניית תכנית אישית  – פתרון מותאם חינוכי-טיפולי על פי יכולות הילד, רמת הבנתו, תפקודו וצרכיו. התהליך החינוכי צריך להיות מבוסס על הסכמה ושיתוף פעולה.

הנחיות משרד החינוך נותנות מגוון רחב של פתרונות חינוכיים-טיפוליים לפני השעיה בביב, ובהם: פסק זמן מחוץ לכיתה עם ליווי, מקום חלופי ללימוד פרטני, התנצלות ועוד.

כפי שכתבנו, השימוש בהשעיה ייעשה רק במקרים הקיצוניים – וכמוצא אחרון. הפעלת השעיה מחייבת את מפקח החינוך המיוחד על המסגרת החינוכית, את מנהל המסגרת החינוכית ואת הצוות הרב-מקצועי להליך ברור, קפדני ומעמיק, שבמסגרתו יש לבדוק אם מוצו השלבים האפשריים האחרים לטיפול.

אז מה לעשות? עליכם לדרוש פגישה עם הצוות החינוכי של דניאל ליצירת שיתוף פעולה פורה בין הצוות לביניכם, בהתאם לנהלים של משרד החינוך, באופן שיאפשר את שילובו המיטבי של דניאל בחינוך הרגיל. במידת הצורך, ניתן לפנות למרכז הסיוע ומיצוי זכויות של עמותת קשר – הבית של המשפחות המיוחדות. נשמח לסייע.

מייל: [email protected] או בטלפון 1-700-501-601

גם לכם יש שאלה חשובה? מוזמנים לפנות אלינו

לפני כחודשיים השקנו ב”שווים” יחד עם עמותת “קשר” את המדור החדש “טוב ששאלתם”. במסגרת המדור אתם, הקוראים, מוזמנים לשלוח שאלות הנוגעות לזכויותיכם כאנשים עם מוגבלות או כבני משפחה של ילדים/בוגרים עם מוגבלות, והמומחים של “קשר” ישמחו לענות לכם.

השאלות יכולות לעסוק בכל תחומי החיים: קצבאות נכות, הנחות והטבות כספיות ואחרות המגיעות לכם, זכויות במערכות החינוך, הבריאות והרווחה, תעסוקה, נגישות ועוד. את השאלות אתם מוזמנים לשלוח ללינק הבא >>> https://www.kesher.org.il/%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%a7%d7%a9%d7%a8/

אחת לשבועיים נבחר שאלה מעניינת או כזו שרלוונטית למספר גדול של אנשים, ונפרסם אותה עם התשובה כאן במדור. אנחנו מתחייבים שזהותכם האמיתית תישמר בסוד (השמות שיפורסמו יהיו פיקטיביים).

שימו לב! אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשתמש בשאלות שלכם, ועליכם לקחת זאת בחשבון כאשר אתם פונים אלינו. שוב, שמותיכם האמיתיים לא יופיעו בפרסומים. כמו כן, חשוב להדגיש כי התשובות במדור אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין המומחים המשיבים, “קשר” או מערכת “שווים”, אחראים לתוצאות השימוש בהן.

במדורים הקודמים:

מי מחליט כיצד להשתמש בשעות הסיוע שמקבל ילד משולב

אילו זכויות מגיעות להורים לילדים (ובוגרים) עם מוגבלות במקום העבודה

מדור חדש: אתם שואלים על זכויות של משפחות מיוחדות, אנחנו עונים

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות