נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםלראשונה בישראל: נבחרת נשים ישראלית בספיישל אולימפיקס

לראשונה בישראל: נבחרת נשים ישראלית בספיישל אולימפיקס

את הנבחרת החדשה שתוקם, תאמן שחקנית העבר סילבי ז'אן: "אני נרגשת להעניק מהניסיון שלי לנערות ולנשים". רוצות להצטרף? כל הפרטים בכתבה

שחקניות ספיישל אולימפיקס מאקים. צילום: אייל דמארי
שחקניות ספיישל אולימפיקס מאקים. צילום: אייל דמארי

אתנה – המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל, ספיישל אולימפיקס, וההתאחדות לכדורגל הכריזו יחד על הקמתה של נבחרת נשים שתייצג את ישראל במשחקי העולם של ספיישל אולימפיקס בברלין בחודש יוני 2023. זהו מהלך היסטורי שיוצא לדרך בזכות התגייסותם של כל הגופים יחדיו.

נבחרת הנשים הזו תהיה הנבחרת הראשונה בענף הכדורגל לנשים עם מוגבלות קוגניטיבית (תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית, מוגבלות שכלית התפתחותית). הנבחרת תורכב משחקניות שיוכיחו את כישרונן ומיומנותן במבדקים ויהיו בעלות התוצאות הטובות ביותר.

בבחינות לנבחרת יתקיים הפנינג חגיגי בו כל מי שמעוניינת להתמודד על הזכות לייצג את נבחרת ישראל במשחקי העולם מוזמנת להגיע (אצטדיון רמת גן, ה-24.8 בשעה 16:30. ההשתתפות מגיל 15 ומעלה).

“ההצלחה שלהן היא ההצלחה שלי”

כדורגלנית העבר סילבי ז’אן שצפויה להכניס את הקבוצה הצעירה למשטר אימונים קפדני, אמרה: “כולי נרגשת לאמן את נבחרת ספיישל אולימפקיס ולהעניק מהניסיון ככדורגלנית ומאמנת לנערות ולנשים”. היא הוסיפה: “מי שמכיר אותי יודע שתמיד אהבתי אתגרים. אני ווינרית בנשמה וככה אני נכנסת לתפקיד הזה. אני נראית קשוחה אולי מבחוץ אבל מלאת אהבה ונתינה בפרט לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים”.

“הישגים לקבוצה המיוחדת הזו בכלל והקמת קבוצת כדורגל בפרט הם אתגר משמעותי”, מסרה עוד. “המטרה שלי היא לעשות איתן דרך לצד מתן משמעות והנאה. ההצלחה שלהן היא ההצלחה שלי. יש כאן דרך ועבודה לא פשוטה אבל אני מאמינה בהן ואעשה ככל שביכולתי כדי להביא את זהב במשחקי העולם בברלין.”

“לפרוץ מחסומים ולהוביל לשוויון”

“ההתאחדות לכדורגל גאה ושמחה להצטרף ליוזמה הייחודית. משחק הכדורגל מעניק הזדמנות נפלאה לשנות תפיסות, לפרוץ מחסומים ולהוביל לשוויון בכל כך הרבה מובנים”, מסר בתגובה מנכ”ל ההתאחדות לכדורגל, יוסי שרעבי. “השותפות עם ספיישל אולימפיקס ואתנה הופכת חזון למציאות, ומוכיחה כי במגרש הכדורגל יש מקום לכולן. אנחנו שותפים ביוזמות חברתיות וספורטיביות רבות שמצרפות למשפחת הכדורגל כל מי שאוהב את המשחק ומאמין ביכולת שלו להציג את הצדדים היפים של הענף ושל החברה הישראלית”.

“אני מתרגשת מהרגע הזה”, אמרה שרון לוי-בלנגה, מנכ”לית ספיישל אולימפיקס. “מגיע לספורטאיות ספיישל אולימפיקס נבחרת ישראל בכדורגל. מגיע להן לייצג את ישראל במשחקי העולם בשנה הבאה. ספורט הוא הדרך הטובה ביותר לשלב את בעלי הצרכים מיוחדים בחברה”.

“אנו בספיישל אולימפיקס שמנו לעצמנו מטרה להביא לשילובם של בעלי צרכים מיוחדים בחברה הישראלית”, היא הוסיפה. “מדובר בריצת מרתון ולא ספרינט, כל אירוע כזה הוא עוד נקודה חשובה בדרך לשם. אני מודה להתאחדות לכדורגל ולאתנה על ההתגייסות וההבנה בחשיבות הדבר ומזמינה את כולן להגיע ליום ההיסטורי הזה ואולי לצאת משם שחקנית נבחרת ישראל”.

רוצות לקחת חלק? צרו קשר

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות