נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםבעקבות הפרסום ב"שווים": נמצא בי"ס מתאים לאלוף הג'ודו על הרצף

בעקבות הפרסום ב”שווים”: נמצא בי”ס מתאים לאלוף הג’ודו על הרצף

אחרי חודשים של ביורוקרטיה, ניר אבלסון בן ה-12 יתחיל בקרוב ללמוד בבית ספר מיוחד הכולל חוג ג'ודו, שהוא חלק מהלימודים

ניר אבלסון. צילום: יאיר אבלסון

לפני כשבועיים פירסמנו כאן באתר “שווים” את סיפורו של ניר אבלסון בן ה-12, אלוף העולם בג’ודו לילדים על הרצף, שטרם נמצא בעבורו מקום הולם שיוכל לקלוט אותו בשנת הלימודים הקרובה ולתת מענה לצרכיו הספורטיביים והלימודיים.

בעקבות הכתבה, ולאחר שיחות של המשפחה עם בכירים במשרד החינוך, התקבלה בימים האחרונים הבשורה שלה היא חיכתה כמה חודשים, וניר יחל את שנת הלימודים הקרובה בבית ספר “רוטמן אשל הנשיא”, הפועל תחת המועצה האזורית מרחבים בנגב. בתיכון פועל חוג ג’ודו, שהוא חלק ממערכת הלימודים.

“קיבלנו את הבשורה בטעם מתוק”, אמר היום יאיר, אביו של ניר, ל”שווים”, “ומצד שני אנחנו קצת חצויים. אין מאושרים מאיתנו שניר יתחיל ללמוד במקום ראוי שבאמת יוכל לתת לו כלים והזדמנות לפרוץ ולהתפתח, אבל העובדה שהיינו צריכים לעבור מסע כזה מפרך כדי שזה יקרה, זה משהו שהוא די מבאס. אני מקווה באמת בלב שלם שתהיה הפקת לקחים, והורים נוספים בעתיד לא יצטרכו לעבור את המסעות והביורוקרטיה שאנחנו עברנו”.

יאיר סיפר כי המשפחה בחרה שלא לשתף את ניר בכל התהליך ולתת לו את השקט הנפשי וההכנה האידיאלית, בידיעה שב-1 בספטמבר הוא יתייצב ב”רוטמן” כתלמיד מן המניין. “לא שיתפנו אותו בפעולות שלנו מאחורי הקלעים”, הוא אומר, “לא רצינו לגרום לו ללחץ וחרדות מיותרות. האמת היא שבמקרה הוא קרא את הכתבה ב’שווים’, ובעקבות זאת הוא בא אלינו ושאל אם יש סיכוי שהוא לא ילמד ב’רוטמן’. אמרנו לו שכמו תמיד הוא יכול לסמוך עלינו שהכל יהיה בסדר, ולשמחתנו כך באמת היה”.

אבלסון מניף את דגל ישראל באליפות העולם. צילום: יאיר אבלסון

בימים אלה ניר נמצא בתהליכי קליטה ב”רוטמן”. “הוא נכנס למקום חדש, וללא ספק זה דבר מאתגר בפני עצמו”, מציין האב. “עצם זה שהוא היה שם במסגרת הפעילות בג’ודו עוזר לו, כי הוא מכיר כמה ילדים וגם את המאמן, שיוכל להיות דמות מוכרת בשבילו. בשבוע הקרוב ניפש עם המורה שלו, ואני סומך על ניר ועל אנשי הצוות שהכל יבוא על מקומו בשלום. ב’רוטמן’ יש צוות מצוין”.

יליד 1994. רווק מראשון לציון. מתמודד עם קרוהן, אבל לא נותן למחלה לנהל את חיי. בוגר תואר ראשון במדעי המחשב, ומשלב בכך את תפקידי בשווים, שנותן במה גם ליצר העיתונאי וליצר הנתינה לקהילה שבי, שקיימים מילדות.

כתבות אחרונות