נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחינוך מיוחד"אני אצטרך לבחור בין אוכל לבין טיפול רפואי לילד שלי״

“אני אצטרך לבחור בין אוכל לבין טיפול רפואי לילד שלי״

בת חן אסולין, אמא לילד בחינוך המיוחד, אמרה לשרה שאשא ביטון שהמחסור בצוותים יגרום להורים לאבד את הפרנסה שלהם. ביטון: עושים את כל המאמצים לגייס כוח אדם

בת חן ואון אסולין
בת חן ואון אסולין

“תסתכלי לי בעיניים, את השרה שלי. אני הולכת להיות עכשיו בקו העוני, וגם עשרות הורים כמוני לילדים עם מוגבלות. ילדים נכים. קיבלתם החלטה קרה בלי לחשוב עלינו בגלל שיקולי מערכת. מה אנחנו אמורים לעשות עכשיו?”, כך אמרה עורכת הדין בת חן אסולין, אמא לילד עם מוגבלות, לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

אסולין התייחסה לקיצור שעות הלימודים בחינוך המיוחד בעקבות מחסור בכוח האדם, ואומרת שהורים רבים נאלצים להתפטר מהעבודה כי הם צריכים להיות עם הילדים אחרי הצהריים, כשהמסגרות סגורות.

את הדברים היא אמרה במהלך מפגש בחירות בבית פרטי בפתח תקווה, שנערך עם שרת החינוך, כחלק ממסע הבחירות של מפלגתה המחנה הממלכתי. זאת לאחר המחאה של הורי החינוך המיוחד שהתקיימה אתמול (שלישי) מול משרד החינוך בתל אביב.

הילד כל הזמן שואל ״מי הגננת שלי?״

אסולין היא אמו של און בן ה-4, שנמצא על הרצף האוטיסטי מפתח תקווה, ומתקשה לדבר. היא נלחמת 24/7 כדי לקדם את בנה. אסולין סיפרה לשרת החינוך על דרכי התמודדותה. “אני לא יכולה לדבר עם הילד שלי, בלי לקחת קלפים (קלפי תקשורת – א.ח.) לכל מקום. לגרום לו לדבר? שאני אוכל לחלום לקחת אותו למשלחת לפולין? אני מקנאה בזה”.

השנה, נוכח המחסור הגדול בצוותי הוראה הכוללים סייעות וגננות בגני התקשורת בארץ, ומטפלים פרא-רפואיים, בנה און יוצא מהגן בשעה 15:10 במקום בשעה 17:00, וכמו שאר הילדים בעיר וברשויות שונות, מפסיד גם חלק מטיפולי קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ועוד.

“הילד שלי כבר מבולבל מכל המצב. הוא מנותק. סדר היום שלו השתנה והיום הוא שאל אותי ׳מי הגננת שלי?׳. הוא לא יודע את מי הוא הולך לפגוש בכל יום, זה מטלטל אותו”, אמרה אסולין לאתר “שווים” והביעה את אכזבתה מתשובותיה של שרת החינוך. “לא קיבלתי מענה מהשרה, איפה רשום בחוזר שיצא למנהלי מחוזות תל-אביב לצמצם את גני התקשורת?”

“אם מחר מפטרים אותי, ואני רוצה ללכת ללשכת אבטלה והפקידה תשאל אותי למה אני כאן”, אמרה אסולין, “אין לי שום אסמכתא להראות לה שזה בגלל צמצום השעות בגן של הבן שלי. זו החלטת שלטון שניתנה בעל פה. השרה יודעת את זה וטענה כי זה עניינים של דיני עבודה”.       

“הבוסית שלי אומרת לי שבמתכונת הנוכחית אני לא יכולה להמשיך ולעבוד. מה אני אמורה להגיד לה? הבוסים שלנו הם לא פילנתרופיים, הם עסקים פרטיים הם לא מוכנים להמשיך להעסיק אותנו”, אסולין פנתה לשרה ביטון ותיארה לה את המצוקה הקשה. “אם אני יורדת עכשיו לקו העוני אני צריכה לבחור בין אוכל לבין טיפול רפואי לבן שלי”.

השרה ביטון: עושים מאמצים לגייס כוח אדם

מאיר דדון, אב לילד על הרצף האוטיסטי, התפרץ גם הוא על שרת החינוך ואמר: “את לא מדברת על מה שעשית לחינוך המיוחד. מה הטעם של הגזירות שגזרתם עלינו? הציבור לא יכול לעמוד בזה. לא עונים לטלפונים, לא עונים לשום דבר במה את מתייפייפת. דווקא לפגוע בחסרי הישע על זה אתם גיבורים? בושה. על חשבון הילדים האלה? תעני לנו, תעני לנו. היינו כל הבוקר במשרד החינוך, אנחנו לא נעצור ואתם תשנו את הגזירות”. לאחר אמירותיה של אסולין כלפי השרה, היא גורשה על-ידי מארגני האירוע ותומכי השרה יחד עם הורים נוספים לילדים בחינוך המיוחד.

שרת החינוך ביטון ענתה לאסולין ולנוכחים ואמרה: “תביני באיזה מציאות אנחנו נמצאים. הרשות יכולה להחליט שהיא לא פותחת את המסגרת והיא משאירה את כל המסגרות האחרות עד 17:00. לצורך העניין ישלחו עם הילד שלך עם סייעת שיכול להיות שלילד שלך זה לא מתאים, ויכול להיות שלילד אחר זה כן יתאים”.

“היה פה שיקול של האם לפתוח מסגרת או לא לפתוח אותה בכלל”, הוסיפה השרה ביטון. “אחרי שאמרתי את כל זה, אני יודעת שגם את יודעת. דיברת עם חיה שיטאי, מנהלת מחוז ת”א ואת מעודכנת בהכל. את יודעת שחיה עושה את כל המאמצים לגייס עוד כוח אדם. היא פנתה למכללות הוראה כדי לראות איך מגייסים פרחי הוראה (סטודנטים שלומדים תואר ראשון בחינוך). אין לך כוח אדם. זה לא שיש. אנחנו משוועים לעובדים פרא-רפואיים”.

ממטה המאבק להצלת החינוך המיוחד נמסר: “אנו בוחנים את צעדינו לקראת המשך המאבק”.

להצטרפות בוואטסאפ ובפייסבוק.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות