נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה



ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיחינוך מיוחדמשרד החינוך מבהיר: מעודד קשר בין סייעת להורים

משרד החינוך מבהיר: מעודד קשר בין סייעת להורים

למרות הנחיה מ-2016, ישנם בתי ספר שלא מאפשרים קשר ישיר בין משלבות להורים לתלמידים בחינוך המיוחד. עכשיו משרד החינוך מפרסם הבהרה

מנכ”לית משרד החינוך דלית שטאובר (מימין) עם השרה יפעת שאשא ביטון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

“אנו מאמינים כי קשר חיובי ושיח משתף עם ההורים תורמים להצלחת התלמידים ומבקשים מכל השותפים להמשיך ולקדם את הקשר בין ההורים והצוות החינוכי, ובכללם הסייעות והמטפלים”. כך הבהיר משרד החינוך ב-2016. השבוע הנושא חודד שוב, במכתב ששלחה דלית שטאובר, מנכ”לית משרד החינוך, למנהלי המחוזות השונים.

על פי שטאובר, למרות אותו מכתב מלפני שש שנים, שמפרט מדוע צריך לאפשר קשר ישיר בין הורים בחינוך המיוחד לסייעות, גם היום זה לא תמיד מתבצע בשטח. במכתב שלה מהשבוע היא ציינה כי הגיעו פניות למשרד לפיהן בתי ספר לא מאפשרים קשר כזה.

הנושא עלה גם בדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שפורסם מוקדם יותר השנה. על פי הדוח, ארגונים חברתיים דיווחו שישנם בתי ספר שלא מאפשרים לסייעת/משלבת ליצור קשר ישיר עם ההורים של התלמיד/ה. זאת, בניגוד להנחיות משרד החינוך שמרשה ואף מעודד לקיים קשר כזה.

יו”ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, ד”ר שי פרוכטמן, הגיב לכך בדוח ואמר כי: “הסייעת אינה גורם מוכשר ומוסמך למסירת או קבלת מידע על התלמיד, ולכן הקשר צריך להתבצע באמצעות אנשי המקצוע ולא באופן ישיר”. עם זאת, משרד החינוך מתנגד כמובן לעמדה הזו.

חברת הכנסת שירלי פינטו, שפעלה מול משרד החינוך להוצאת ההבהרה, מסרה ל”שווים”: “במהלך הדיונים להיערכות לשנת הלימודים תשפ”ג בוועדת המשנה לחינוך המשלב בראשותי, ביוני ובאוגוסט האחרונים, נשמעו קריאות מתוסכלות של הורים לילדים עם מוגבלויות שטוענים שלא מאפשרים להם ליצור קשר ישיר עם הסייעת, בניגוד להנחיה שפורסמה. בסיום הוועדה דרשתי כי משרד החינוך יוציא מכתב המבהיר כי המכתב שפורסם ב-2016 בעניין זה תקף. המכתב יצא אחרי עבודה משותפת שלי יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר המשפטים גדעון סער. אני שמחה על הצעד החשוב וקוראת לכל ראשי הרשויות לכבד את ההוראה ולאפשר קשר ישיר בין ההורים לבין הסייעות”.

ח”כית שירלי פינטו. צילום באדיבות המצולמת
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות