נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש
הסתדרות 480-100

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיאוטיזםשילוב אוטיסטים בקצונה? לא אם זה תלוי במייסד מפלגת נעם

שילוב אוטיסטים בקצונה? לא אם זה תלוי במייסד מפלגת נעם

יגאל כנען על הידיעה ש-3 אוטיסטים התקבלו לקורס קצינים: "חיסול המהות של צה"ל ושימוש בגופה לניסויים חברתיים וקידום אג'נדות פוסט מודרניות"

יגאל כנען. צילום מסך מיוטיוב

המדינה רועשת בימים אלה סביב מינויו של חבר הכנסת אבי מעוז, יו”ר מפלגת נעם, לתפקיד הממונה על התכנים החיצוניים במערכת החינוך. “לא ניתן לאדם עם דעות חשוכות נגד מיעוטים כמו קהילת הלהט”ב להכתיב מה ילמדו בבתי הספר הממלכתיים”, אומרים המבקרים.

מעוז הוא לא הבכיר היחידי במפלגה החרד”לית, שלראשונה עומדת להיכנס לממשלת ישראל, שנתפס באמירות מהסוג הזה. יגאל כנען, ממייסדי התנועה, נווט חיל האוויר לשעבר, העלה לפני כשנתיים וחצי פוסט נוטף שנאה שבו כינה את תנועת הנוער כנפיים של קרמבו “טלפיים של קרמבו”. הדברים זכו אז לביקורת ציבורית קשה, שבעקבותיה הסיר כנען את הפוסט.

אבל מתברר שזה לא מפריע לו להמשיך להפיץ את משנתו ברשתות גם בימים אלה. לפני יומיים בחר כנען להגיב לידיעה שפורסמה, בין השאר באתר “שווים”, שלפיה שלושה צעירים אוטיסטים התקבלו לראשונה לקורס קצינים. “לא ננוח ולא נשקוט עד שיהיה רמטכ”ל אוטיסט ואוגדה אוטיסטית”, הגיב מייסד נעם בציניות בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו.

כאשר אחד הגולשים הגיב לו: “זה לא המאבק הנכון, תתמקד בהכנסת להט”ב ושילוב נשים”, ענה לו כנען: “זה אותו הדבר. מדובר בחיסול מהות הגוף הנדון ושימוש בגופה לניסויים חברתיים וקידום אג’נדות פוסט מודרניות”.

גולש אחר, שנחשף לתגובתו של כנען, הגיב: “בעזרת השם נגיע גם לזה. ביחד עם רב אוטיסט, ישיבה אוטיסטית וח”כ אוטיסט. יש אוטיסטים שמנהלים משפחות למופת. הם כמו כל אחד אחר, רק רגישים יותר וטובי לב יותר”.

פנינו היום לכנען בבקשה לתגובה על הדברים והוא כתב לנו כך: “אני בעד סיוע לבעלי מוגבלויות בכל אופן אפשרי, ואני עצמי סייעתי רבות במשך השנים. אני נגד הפיכת צה”ל למגרש משחקים ליישום אג’נדות פרוגרסיביות הזויות, מלבד מה שראוי לצבא כדי לנצח”.

הפוסט החדש של כנען
מתוך התגובות לפוסט

“כמו במאבקי ה’נכים’, ה’נשים’ וה’סוטים’”

כאמור, זו לא הסערה הראשונה שמעורר כנען, בן 64, סא”ל במילואים ובוגר ישיבת מרכז הרב. אחרי שהוכרז בשנת 2020 כי עדי אלטשולר, מייסדת כנפיים של קרמבו, נבחרה להדליק משואה בטקס יום העצמאות, הוא העלה פוסט שבו כתב כך:

“הנערים שמתנדבים עם ילדים בעלי מוגבלויות הם פרזנטורים של כוחות עלומים ומרושעים, ומערכת משומנת יצרה את המיתוג והארגון שנקרא ‘כנפיים של קרמבו’, שמטרתו יצירת תנועת נוער ישראלית שבמרכזה הילד החריג. והדגל שבאה בשמו הוא שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת הכללית.

“כמו במאבקי ה’נכים’, ה’נשים’ וה’סוטים’, יש לחשוד שלא טובת החלש לנגד עיני היזמים, אלא הם משתמשים בו כקרדום ליצירת שינוי בחברה, תוך שימוש בכספי הקרן לישראל חדשה ותקציבי משרד הרווחה, כאשר המטרה היא יצירת עולם שבו אין יהדות, אין תורה, אין עם, אין לאום. תנועה המתאימה למדינת כל אזרחיה. המסורת היהודית אוהבת לצטט את המשל של החזיר, שבטלפיו יש סימני כשרות, ובפנימיותו לא. והוא פושט טלפיו לומר ‘טהור אני’. כך יש להתייחס לתנועה שלכאורה יש בה ‘רק טוב’ וקונצנזוס. טלפיים של קרמבו”.

יו”ר מפלגת נעם אבי מעוז

אחרי שדיווחנו אז ב”שווים” על הפוסט הגזעני והמזעזע, כנען איים לתבוע את מערכת האתר בטענה לפגיעה בשמו הטוב, אולם בסופו של דבר נסוג מכך.

כאמור, אמירתו של כנען מצטרפת לאמירות מהימים האחרונים של יו”ר נעם אבי מעוז, שהצהיר בין השאר כי בכוונתו לבטל את מצעד הגאווה בירושלים. בינתיים, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כבר הביע הסתייגות מכך. באשר לאחריות על התכנים החיצוניים במערכת החינוך, יותר מ-200 רשויות מקומיות ואזוריות הודיעו כי הן לא מתכוונות לפעול לפי ההנחיות של הממונה החדש.

עוד בנושא:

נווט חיל האוויר לשעבר, מס’ 3 ברשימת ימין – ושונא נכים

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות