נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותואז הגיע המגיש עם הטיקים, והילדים התאהבו. גם אני

ואז הגיע המגיש עם הטיקים, והילדים התאהבו. גם אני

העיתונאית עינת פישביין לקחה 22 ילדי בית ספר מתל אביב לבקר בתאגיד וראתה איך דניאל מורס מצליח לשנות להם את החיים בשעה

דניאל מורס כפול 3

מאת עינת פישביין, המקום הכי חם בגיהנום

האיש הזה בתמונה שינה אתמול חיים של ילדים.

עד עכשיו אני מנסה להבין איך פחות משעה שבה סגורים  22 ילדי כיתה ו’ מבי”ס בלוך בת”א בחדר קטן מדי, עם בחור בן 32 שמדבר על תסמונת הטורט הקשה שלו, בלי ממתק או חטיף או כוס מים, פשוט יושבים שם אחד על השני, מקשיבים ושואלים שאלות – איך אירוע כזה הוציא משם ילדים אחרים. אבל אני לא ממציאה, כי אמהות מתקשרות אליי מאתמול לשאול מה עשינו לילדים.

זה מה שעשינו: לקחנו את ילדי “כלבלב שמירה” (עיתון בית הספר שילדי כל הכיתות ואני מוציאים לאור כבר 12 שנה) לסיור במחלקת הדיגיטל של התאגיד. הסיור נקבע כבר לפני חודשים ביני ובין חברי דורון סולומונס, במאי ומנהל הדוקו במחלקת הדיגיטל. לא היה לזה כל קשר לאיומי הסגירה הנוכחיים על התאגיד.

מנהג ותיק ב”כלכלב” הוא סיור בגוף תקשורת שקרוב לבית הספר (עד לפני כמה שנים חיינו במשולש ברמודה של העיתונות: בין ידיעות אחרונות, ווינט, חדשות 12 וחדשות 10), והתאגיד נמצא עשר דקות הליכה מאיתנו. דורון הבטיח שיהיה נחמד, אז באנו לשעה לשמוע איך עושים סרטונים מגניבים לרשת. בקושי רב הוצאתי אותם משם אחרי שעתיים וחצי.

האולפן הזעיר, הבמאים הנלהבים, העבודה על אפליקציות העתיד שהם יצרכו – הכל הלהיב אותם, אבל אז נכנס לחדר דניאל מורס. הוא דילג מעליהם עם בלורית בצבע אפרוח חדש (“זה כי אני לא מספיק חריג, רציתי שישימו לב אליי”), טיקים עזים בדיבור ובתנועה שאינו מנסה להסתיר, רק מדבר עליהם, וזהו.

אני, כאמור, לא יודעת להסביר מה קרה שם. הילדים התאהבו, הוא התאהב בהם, אני התאהבתי בכולם (אלה ילדים שבשיעור בכיתה בא לך לפעמים להעיף לכל הרוחות, כולל אלה שאת ילדת).

“מי היה מהמר עליי חוץ מהתאגיד?”

הם שאלו אותו האם הילדים שהציקו לו בבית ספר התקשרו להתנצל (רק אחד מהם, אחרי חמש שנים), איך עושים קעקועים אם אי אפשר לא לזוז לרגע, האם יש לו טיקים חדשים לפעמים, איך מרגישים כשזה קורה, וגם מה הקשר בין הטיקים לרגשות. אחד שיודע שאל אם התרופות שניסה לקחת והפסיק כי “זה עשה אותי זומבי” זה בעצם כמו ריטלין.

אחרת תהתה אם מפריע לו שתמיד שואלים אותו על הטיקים. אחר כך הם שאלו האם מאז שהתקבל לעבודה בתאגיד כמגיש (בעיקר בנושאי כלכלה) מישהו התייחס אליו לא יפה, ובדיוק אז נדחפה אמא אחת, עיתונאית, לא משנה מאיזה אתר של עיתונות עצמאית, ושאלה אותו מה עמדתו לגבי הצעת שר התקשורת שלמה קרעי לסגור את התאגיד.

דניאל אמר שהוא לא מבין גדול בפוליטיקה, בעיניו זה סתם “שרירים שהממשלה עושה”, אבל דבר אחד ממש מוזר לו וזה שהם אומרים שהתאגיד שמאלני ותל אביבי אבל הוא עצמו מאוד ימני בדעותיו, והוא יודע שבשום מקום אחר איש עם טורט לא היה מגיש בטלוויזיה. “מי היה מהמר עלי?” הוא צחק, וזהו. האמא סתמה והילדים המשיכו לשאול ולהקשיב.

מורס והילדים במהלך הביקור בתאגיד. צילום: עינת פישביין

“תעזבו אתכם מבמאים ציניים, תביאו את מורס”

שורה תחתונה: התאגיד צריך להמשיך להתקיים, לגדול ולהתפתח, כי את החוויה שעברו 22 ילדי “הכלבלב” צריכים לעבור כל ילדי ישראל. ואם לא מסתייע פיזית – על המסכים, הגדולים והקטנים והאינסטושים והטיקטוקים. שום קרעי ושום צייצן טוויטר אנונימי נטול עוקבים לא יספרו לי שילדים שכל תפיסת העולם שלהם לגבי החיים עם מוגבלות השתנתה בשעה אחת – הם שטופי מוח שמאלנים, או ישאלו למה זה על חשבון הציבור.

זה על חשבון הציבור כי זה משאב ציבורי. לא כמו חשמל, כמו אוויר לנשימה.

בקומה 2 של בניין אפור במזרח ת”א יושבים עכשיו כמה עשרות אנשים וחושבים איך לחנך את הילדים שלנו. אני מתרשמת שזה יותר ממה שקורה בכל מערכת החינוך. הם גם יודעים לעשות את זה, כי בחיים לא ראיתי את הילדים האלה מקשיבים ככה למשהו (רק תחשבו על האפשרות הזו, משרד החינוך: לעניין אותם). אני לא יודעת, אולי התאגיד בכלל צריך להיכנס תחת חוק חינוך חובה חינם, לילדים ולמבוגרים.

ולאנשי התאגיד שנלחמים ברגע זה על העתיד שלהם ושלנו אני רוצה להגיד: תעזבו אתכם מבמאים ציניים וכותבים מתחכמים. תורידו אותם מהבמה, ותעלו את דניאל מורס. אני רוצה לראות את שלמה קרעי עומד מולו ומסביר למה צריך לסגור את התאגיד.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות