נושאים קשורים

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך

אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
הסתדרות 480-100

טוב שהמונח “אספרגר” נעלם מהעולם. זו הסיבה

במאמר שעלה ב"שווים" ניסו לשטוח את ההבדלים בין אוטיזם לבין התסמונת על שם המדען הנאצי, שראה באנשים עם מוגבלויות נחותים. וגם: הגיע הזמן למשפיענית אחרת, שהיא לא גרטה תורנברג
ראשיאנשים עם מוגבלויותהמהלך שמיטיב עם נכים שיש להם בני זוג ו/או ילדים

המהלך שמיטיב עם נכים שיש להם בני זוג ו/או ילדים

הוראת השעה הופכת לחוק: הכנסה שאינה מעבודה עד לסכום של כ-1,200 שקלים בחודש לא תביא לקיצוץ בתוספות הקיימות בקצבת הנכות עבור בני זוג וילדים

צילום הדמיה: ביגסטוק

בניסיון להגדיל את ההכנסה של נכים כלליים שיש להם בן/ת זוג ו/או ילדים ולסייע למשפחות עם הכנסות נמוכות, המדינה החליטה לקבוע בחוק כי הכנסה שאינה מעבודה (השכרת נכס, ביטוח פרטי וכו’) עד לסכום של כ-1,200 שקלים בחודש – לא תובא בחשבון הכנסותיהם של אותם נכים ולא תביא לקיצוץ בתוספות עבור בני הזוג והילדים.  

התיקון (תיקון לחוק הביטוח הלאומי ביטוח נכות – הכנסה שאינה מעבודה, התשפ”ג – 2023), שמאחוריו עומד הביטוח הלאומי, מבקש להפוך הוראת שעה שנקבעה בחוק ההסדרים לשנים 2021-2021 להוראת קבע. למעשה, מדובר בסוג של דיסריגארד, רק כזה שנוגע להכנסה שלא ממשלח יד אלא ממקורות אחרים.

קצבת הנכות הכללית מורכבת מקצבה לאדם הנכה על פי שיעור נכותו (כיום עומדת על כ-4,070 שקלים בחודש לנכה 100%), וכן מתוספות לקצבה בגין בני זוג וילדים (עד שני ילדים). כמו כן מותנית הזכאות לקצבת הנכות במבחן הכנסות – הן הכנסות מעבודתו של הנכה והן מהכנסות שאינן מעבודה.

עם זאת, בעוד שלעניין הכנסת נכה מעבודה קובע הדין דיסריגארד, כך שעד הכנסה של כ-6,000 שקלים בחודש לא מופחתת קצבתו של הנכה, לעניין הכנסה שאינה מעבודה מופחתת זכאותו של הנכה לתוספות בגין ילד או בת זוג החל מהשקל הראשון (קצבת הנכות הבסיסית אינה מופחתת בגין הכנסות שאינן מעבודה).

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לאתר שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

**************

במסגרת חוק ההסדרים ל-2020-2021 נוספה הוראת שעה הקובעת כי הכנסה שלא מעבודה או ממשלח יד בסכום השווה ל-11.37% מהשכר הממוצע במשק (כ-1,200 שקלים נכון ל-2021) לא תובא בחשבון הכנסותיו של נכה כללי (דיסריגארד). כעת, לאחר ניסיון של שנה, הוחלט להפוך את הוראת השעה להוראת קבע, וזאת על מנת להגדיל את ההכנסה של נכים ומשפחותיהם.

לפי תזכיר החוק, עלות המהלך עומדת על כ-17 מיליון שקלים בשנה, והתיקון אמור לחול על כ-1,800 מבוטחים בחודש. החוק החדש ייכנס לתוקפו ב-16 בפברואר 2023.

עוד בנושא:

זה השכר החדש שעד אליו לא ייגעו לכם בקצבת נכות

הנציב נגד “המס” על אנשים עם מוגבלות שיוצאים לעבוד

סופי: מהחודש קצבת נכות מלאה עומדת על 4,063 שקל

**********

אנחנו באתר “שווים” עושים מאמצים גדולים להביא לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם את כל החדשות והמידע החיוניים להם. כדי להמשיך בעבודה הזו אנחנו זקוקים לעזרתכם. אתם מוזמנים לעגל את האגורות בכרטיס האשראי שלכם לטובת עמותת שווים – וגם אתם חלק מהפרויקט החשוב שלנו. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. כדי לעגל לשווים הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

**********

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות